بازاریابی و تبلیغاتمقالات بازاریابی و تبلیغات

قابلیت های جدید اینستاگرام ۲۰۲۲ (آپدیت جدید سال)

اینستاگرام به عنوان پرچمدار پرمخاطب ترین شبکه اجتماعی در سراسر دنیا، برای  حذف  این جایگاه، هرچندوقت یکبار آپدیت هایی را ارائه می دهند که علاوه بر برطرف کردن باگ های نسخه قبلی، امکانات جدید تری را به اپلیکیشن اضافه می کند. با ما همراه باشید تا جدیدترین قابلیت های اینستا در سال ۲۰۲۲ را با هم بررسی کنیم.

 قابلیت های جدید اینستاگرام 

سال گذشته، سالی پرکار برای اپلیکیشن های شبکه های اجتماعی و پر از قابلیت های جدید و شگفت انگیز برای  کاربران بود.اینستاگرام نیز از این قاعده مستثنی نبوده است.

در ادامه، قابلیت های جدید اینستا که برای  راحتی بیشتر کاربران به آن اضافه شده است را بیان خواهیم کرد:

۱-قابلیتی به نام داشبورد حرفه ای اینستاگرام  (Professional Dashboard

این قابلیت به کسب و کارها کمک می کند تا بتوانند فعالیت خود در اینستاگرام را ارزیابی کرده و مسیر رشد پیج را بررسی کنند.

یکی از امکاناتی که داشبورد حرفه ای در اختیار شما قرار می دهد، امکان تحلیل میزان فعالیت های کاربران در پیج برای  دانستن ساعت طلایی است. ساعت طلایی یعنی تایمی در ۲۴ ساعت که فعالیت و بازدید کاربران در پیج شما به بالاترین حد ممکن می رسد.

قابلیت داشبورد حرفه ای شامل بخش های متفاوتی می شود که یکی از آنها Stay Informed می باشد. در این بخش  می توانید با نکات حرفه ای که تولیدکنندگان محتوا در این پلتفرم ذکر کرده اند، آشنا شوید.

 ۲-قابلیت انتشار ویدئوهای ۱۵ثانیه ای به نام Reels 

اینستاگرام برای رقابت با تیک تاک، قابلیتی به نام ریلز را به ابزارهای تولید محتوای خود اضافه کرده است.

امکان ساخت ویدئوهای ۱۵ ثانیه ای و ویرایش  آن در همان اپلیکیشن اینستاگرام را ریلز می گویند. البته باید به این نکته نیز اشاره کرد که این قابلیت هنوز به طور کامل تکمیل نشده است و باگ هایی از آن برای  تعداد کثیری از پیج ها گزارش تا به امروز گزارش شده که اینستاگرام در حال برطرف کردن آن است.

ریلزها، فیلم های ۱۵ ثانیه تا ۱ دقیقه ای هستند که با کمک ابزارهای ویرایش گر می توان آنها را ساخته و برای  جذب بیشتر مخاطبان در اینستاگرام منتشر کرد.

برخی از امکانات این ابزار عبارتند از:

  • موسیقی: امکان انتخاب موسیقی از فهرستی که اینستا در اختیار شما قرار می دهد، وجود دارد. همچنین کی توان میزان صدای موسیقی در ویدئو را با توجه به فیلم تنظیم کرد.
  • قابلیت  Voice Over: امکان ضبط صدای  فرد بر روی ویدئو
  • قابلیت Doodles: امکان طراحی بر روی  ویدئوی ساخته شده

۳-اتاق های زنده اینستاگرام(Live Rooms)

این قابلیت را می توان الهام گرفته از برنامه کلاب هاوس دانست. با کمک این قابلیت می توان با بیش از یک اکانت در اینستاگرام گفتگوی زنده برگزار کرد.

بسیاری از پیج هایی که پرفروش ترین محصولات اینستاگرام را ارائه می کنند، از این قابلیت برای  ارتباط زنده و مستقیم با مشتریان یا همکاران خود استفاده می نمایند.

بیشتر بخوانید: افزایش فروش در اینستاگرام

افزایش فروش در اینستاگرام

-به روز رسانی دستیار حرفه ای اینستاگرام، اینسایت

مهم ترین علتی که پیج ها، کاربری خود را از خصوصی به تجاری تبدیل می کنند، استفاده از قابلیت اینسایت است.

اینستاگرام این ابزار حرفه ای را نیز از قلم ننداخته  و برای  آن هم آپدیت هایی را ارائه کرده است که این ابزار کاربردی تر از قبل باشد.

یکی از این آپدیت هایی که در اینسایت صورت گرفته است، بالا بردن تایم دوره مشاهده عملکرد پیج از ۶۰ روز به ۹۰ روز می باشد.

۵-تغییرات در هوش مصنوعی اینستاگرام 

الگوریتم ها نیز دچار تغییرات فراوانی شدند و بسیار با دقت تر از قبل از قوانین و مقررات اینستاگرام پیروی می کنند.

اید تا چندی پیش استفاده از خدمات اینستاگرام ربات ها و برنامه ها ریسک بالایی داشت، اما با این آپدیت ها دیگر ریسک تبدیل به یقین شده است و امکان نابودی پیج صد در صد است.پی برای  خرید خرید خدمات اینستاگرامی بهتر است به سایت های معتبری مثل فالوجت که طبق  قوانین و آخرین آپدیت های الگوریتم اقدام به اعمال محصولات می کنند، استفاده کنید.

خرید فالوور فالوجت برای رشد پیج با توجه به خصوصیات آن می توان ایمن ترین روش خرید برای رشد پیج دانست.

الگوریتم های اینستا در این آپدیت های جدید، بیشتر بر روی  محتواهای ویدئویی متمرکز شده اند.امکان اضافه کردن کپشن های طولانی برای  پست های ویدئویی و استفاده از موسیقی از دیگر ویژگی هایی است که اینستا برای  این دسته از محتواها قرار داد.

الگوریتم اینستاگرام براساس حدس و احتمال، محتواهایی را به قسمت فید اینستاگرام کاربران ارسال می کرد که با آپدیت الگوریتم، دقت آن بالاتر رفته و میزان سخت گیری الگوریتم نیز دو چندان شده است. برخی از عوامل موثر بر روی  ارسال محتوا به قسمت فید اینستاگرام کاربران عبارتند از:

  • میزان تعامل پیج تولید کننده محتوا با سایر پیج ها
  • تعداد پیج هایی که در چند روز اخیر با آنها تعامل داشته است
  • کاربران چه تعداد از پست های او را پسندیده اند و بازخورد بالایی دریافت کرده اند
  • و…

خرید فالوور فالوجت

-استوری هایی که از یک لوکیشن منتشر شده اند

اینستاگرام در اکتبر ۲۰۲۰ قابلیت جذابی را از اپلیکیشن حذف کرد که آن امکان مشاهده تمامی استوری های منتشر شده در یک لوکیشن از روی نقشه بود.

این قابلیت بار دیگر به طور کامل تر به اینستاگرام اضافه شد و حال کاربران می توانند استوری پیج هایی که در نزدیکی آنها هستند را مشاهده نمایند.

۷-مخفی کردن تعداد لایک از دید کاربران

یکی دیگر از قابلیت هایی که اینستاگرام در آپدیت ها به طور آزمایشی برای برخی پیج ها فعال کرد، امکان مخفی کردن تعداد لایک پست ها از مخاطبان پیج بود. پس از استقبال بی نظیر از این قابلیت، اینستا آن را به تمامی پیج های اینستاگرامی تعمیم داد.

۸-تغییرات جذاب در لایو اینستا

تا چندی پیش امکان خاموش کردن دوربین یا میوت کردن صدا برای هیچ اکانتی فعال نبود و یکی از مشکلاتی که کاربران با این ابزار داشتند، درست در رابطه با دسترسی ها برای  خاموش یا روشن کردن تصویر یا صدا بوده است.

اینستاگرام در آپدیت های اخیر، از ابزار لایو نیز غافل نبوده و این امکان را برای  تمامی پیج ها فراهم کرده است.

به منظور خاموش کردن تصویر یا میوت کردن صدا، دکمه هایی در پایین صفحه لایو طراحی شده است.

با روشن کردن دکمه تصویر، به جای پخش تصاویر زنده شما،  تنها عکس پروفایل شما به مخاطبان نمایش داده خواهد شد.

سخن پایانی

اینستاگرام سال پرکاری را از نظر ارائه آپدیت و رفع باگ های برنامه تا به امروز داشته است. تعداد این قابلیت های اضافه شده نیز بسیار زیاد است که ما چندین مورد را به طور رندوم برای  شما عزیزان بیان کردیم. منتظر نظرات و پیشنهادات شما هستیم.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۱ Average: ۵]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *