اخبار کارآفرینی اجتماعیکارآفرینی اجتماعی

تجارت اجتماعی، موضوع مهم فعالیت پادرو

لیمو HR

مراسم دو سالگی پادرو، سه شنبه دهم خرداد در دفتر این شرکت با حضور مدیران پادرو و اصحاب رسانه برگزار شد. در این مراسم، پشوتن پورپزشک، بنیانگذار و مدیرعامل پادرو، ضمن بیان گزارش سالیانه پادرو صراحتا اعلام کرد که پادروشاپ رقابت مستقیمی با دیجی کالا نخواهد داشت. وی همچنین بعد از معرفی مختصر پادروشاپ و پادروپین از ارائه محصول سوم پادرو در سال جاری خبر داد.

پادرو کسب و کاری است که مطرح شدن ایده اولیه آن به سال ۹۷ برمیگردد و پس از جذب سرمایه از فناپ در سال ۹۹ آغاز به کار کرده است. در آن سال پادرو با ارائه خدمات لجستیک به کسب و کارهای خرد و متوسط، به اهمیت تجارت اجتماعی در بازار پی برد. سال گذشته پادرو با جذب سرمایه مبلغ ۳۰۰ میلیارد تومان، فعالیت در این حوزه را آغاز کرد.

پادروشاپ و پادروپین در حال حاضر به فروشگاههای آنلاین و اینستاگرامی خدمات و راهکارهایی برای ارسال، زیرساخت فروش، امنیت و کیف پول و ارتباط با مشتریان و… را به بیست و چهار هزار کسب و کار ارائه میکنند.

در سال گذشته پادرو سه میلیون بازدید کننده جدید جذب کرده است و صفحات پادرو بیش از ۱۵میلیون بار توسط کاربران مختلف دیده شده است.

پورپزشک با اشاره به وجود ۷۵۰ هزار کسب و کار اینستاگرامی در کشور، ارزش این بازار را سالیانه پنجاه هزار میلیارد تومان عنوان کرد.

پادرو

مدیرعامل پادرو با اعلام اینکه یکی از فروشندگان پادروشاپ توانسته در ۱۴ روز با فروش وسایل آشپزخانه بیش از ۱.۱ میلیارد تومان جنس بفروشد، این بازار را جایی بسیار مناسب برای کسب و کارهای متوسط دانست: «ما با پادروشاپ توانستیم به این کسب و کارها کمک کنیم و در حال حاضر بیش از ۱۵ هزار ضصفحه اینستاگرامی به پادروشاپ متصل شدند. وجود پادروشاپ در کنار این فروشندگان باعث شده که میانگین سبد خرید آنها از ۱۵۰ هزار تومان به ۳۵۰ هزار تومان برسد و نرخ تبدیل مشتریان بالقوه به بالفعل نیز یک رشد ۷ درصدی داشته است».

به گفته مدیرعامل پادرو، بازار تجارت اجتماعی در دنیا ۵۰۰ میلیارد دلار ارزش دارد که در سال ۲۰۲۱ کشور چین به دلیل زیرساختها و موضوعاتی مثل ویچت، ۳۶۰ میلیارد دلار از این بازار را در اختیار داشته است. این در حالیست که بازار امریکا سهم ۱۰۳ میلیارد دلاری در اختیار داشته و سهم ایران کمی بیشتر از یک میلیارد دلار بوده است.

در بخش پایانی رویداد، پورپزشک از اضافه شدن بخشهای جدیدی مثل مدیریت کمپین و ارتباط با مشتری به پادروشاپ خبر داد و اضافه کرد:«قصد داریم خدمات جمع آوری را در تهران و ۷ کلانشهر دیگر توسعه دهیم و با توجه به اینکه ۵۰ درصد مشتریان پادرو در تهران هستند، قصد خدمات رسانی به شهرهایی جز این ۸ شهر را نداریم تا بتوانیم کیفیت خدمات خود را بالاتر ببریم».

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۱ Average: ۵]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

یک نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *