رپرتاژ

شناخت خود قبل از راه اندازی کسب و کار چه ضرورتی دارد؟

شناخت خود قبل از راه اندازی کسب و کار ضرورت بسیار بالایی دارد. بسیاری از انسان ها به موضوع راه اندازی کسب و کار هزاران بار اندیشیده اند؛ اما به دلیل عدم شناخت کافی از خود، هرگز این تصمیم عملی نشده است. انسان ذاتا استقلال طلب است و همین موضوع سبب می­شود به راه اندازی کسب و کار شخصی فکر کند. برخی از افراد اصلا تحمل امر و نهی از سوی صاحب کار یا هرکس دیگری را ندارند. این افراد تنها زمانی احساس رضایت می کنند که کسب و کار متعلق به خودشان باشد. عده کمی از افراد نیز وجود دارند که این موارد برای آنها اهمیت چندانی ندارد.

شناخت خودمان قبل از شروع کسب و کار مشخص می کند که ما روحیه کارآفرینی داریم یا خیر. کارآفرین کسی است که علاقه مند به ریسک است و ایده ای نو در جهت کسب و کار دارد. چنین شخصیتی دارای روحیه رهبری و مدیریت است و از این کار لذت می­برد. یک کارآفرین در حالت عادی می تواند یک کارمند معمولی باشد و حقوق معمولی دریافت کند؛ اما اقدام به ریسک می کند و ایده خود را به کار تبدیل می نماید. اگر کارآفرین به خوبی به شناخت خود قبل از تاسیس کسب و کار بپردازد؛ قطعا کسب و کار موفقی خواهد داشت.

میثم شکری ساز که خود هولدینگ پارس را مدیریت می کند و از کارآفرینان برتر کشور محسوب می شود معتقد است که گاه یک کار خانگی کوچک به مرور زمان پیشرفتی چشمگیر می کند و در سطح جهان معروف می­شود. این موضوع علاوه بر اینکه برای خود شخص خوب است و امتیازات فراوان دارد؛ برای اقتصاد جامعه نیز بسیار مفید است. در اقتصاد سرمایه داری، یک کارآفرین همواره به صورت یک عامل هماهنگ فعالیت می کند. در واقع منابع مختلفی توسط یک کارآفرین به طور ملموس و غیر ملموس به حرکت در می آید. ناپایداری های بازار به راحتی می تواند توسط کارآفرین هموار شود.

شناخت خود قبل از راه اندازی شرکت

شناخت خود قبل از راه اندازی شرکت ضروری و حیاتی است. چرا که هر کسب و کاری که تاسیس شود به نیروی ماهر و متخصصی نیاز دارد. با کارآفرینی و ایده های جدید اشتغال به وجود می آید. راه اندازی شرکت یعنی شروع یک کسب و کار سازماندهی شده.

شناخت خود قبل از راه اندازی کسب و کار اینچنینی، ضروری است. همانطور که از عبارت “شرکت” مشخص است، شرکت مکانی است که هر کدام از اعضا سرمایه گذاری می کنند و هرکس به نسبت سرمایه ای که در پروژه به کار گرفته، در سود و زیان شریک است. نکته مهم این است که پیش از احداث شرکت باید زمینه فعالیت مشخص شود.

تنها موضوعی که لازم است، اراده آزاد شرکا است. پس از آن شرکت تاسیس می گردد و تنها چیزی که اخذ اجازه نیاز دارد موضوع کاری است. درست است که مجوزهای تاییدیه بخش مربوطه لازم است؛ اما توزیع و پخش محصولات شرکت آزاد است.

در نتیجه اگر شرکت با شناخت خود قبل از راه اندازی کسب و کار و رعایت قوانین احداث شود؛ می تواند رونق چشمگیری در آینده پیدا کند. انواع مختلفی از کارآفرینان وجود دارند که هر کدام با هدف مشخصی اقدام به کارآفرینی کردند. بر همین اساس، شناخت خود قبل از راه­ اندازی شرکت نمایان کننده هدف شرکت است. بر اساس نوع کسب و کار، دو نوع کارآفرینی داریم؛ یکی تجاری و دیگری تولیدی است.

دسترسی به ثروتی مستقل با احداث شرکت امکان پذیر است. مزایای کارآفرینی و در رده بالاتر احداث شرکت آنقدر زیاد است که هرکسی را وسوسه می نماید. اما تمام آن مزایا تنها در زمانی اتفاق می افتد که به شناخت خود قبل از راه اندازی شرکت دقت کنیم. این مرحله مهمترین و حیاتی ترین مرحله در احداث یک شرکت است.

شناخت خود قبل از راه اندازی کسب و کار

شناخت خود قبل از راه اندازی کسب و کار لازمه چیست؟

چرا باید به شناخت خود قبل از راه اندازی کسب و کار بپردازیم؟ آگاهی از مهارت ها و علایق سبب راه اندازی کسب و کاری نزدیک به آنها می شود. علاقه و مهارت سبب راحتی کار می شود و کیفیت را نیز بسیار بالا می برد. شناخت خود قبل از راه اندازی هر حرفه ای، سبب می شود که حساسیت نسبت به کمبودها و سختی ها کم شود. کسی که پیش از شروع به تمام جوانب کار اندیشیده، احتمال موفقیت بسیار بیشتری دارد. حل مسائل و مشکلات کار مستلزم علاقه و مهارت رهبر آن کار است. شناخت خود قبل از تاسیس کسب و کار کلید طلایی آفریدن شغل نو است.

اگر فرد به خوبی نقاط ضعف خود را بشناسد، می داند که در کنار خود برای موفقیت به چه کسانی نیازمند است. در واقع جذب افرادی که مکملی برای نقاط قوت و پوششی برای نقاط ضعف هستند در کار ضروری است. اگر کار با ظرافت و توجه به تمام جوانب انجام شود؛ اهداف درستی تعیین می گردد و در نهایت موفقیت حتمی می شود. به طور مثال فردی که به شناخت خود قبل از راه اندازی شرکت می پردازد، می داند که به چه کسانی نیازمند است. در نتیجه، شکست تیم کاری بخصوص در شرکت ها احتمال خیلی کمی دارد.

هنگام شناخت خود قبل از راه اندازی کسب و کار به اعتماد به نفس خود توجه داشته باشید. تقویت اعتماد به نفس برای یک کارآفرین بسیار مهم است. مطمئن باشید تا وقتی که پشت سر بقیه و بی صدا کار کنید؛ هیچگاه به شهرت و درآمد مناسب دست پیدا نمی کنید. رهبری که با اعتماد به نفس و جدیت افسار کار را به دست بگیرد حتما موفق خواهد شد. یک رهبر خوب به تیم انگیزه می دهد و با شور به جذب مشتری می پردازد. توجه داشته باشید که رهبران موفقی نظیر Steve Jobs، Bill Gates، Mark Zuckerberg و یا Meisam Shekarisaz این نکات را همیشه در مسیر کارآفرینی خود مدنظر داشته اند.

شناخت خود قبل از راه اندازی استارت آپ

شناخت خود قبل از راه اندازی استارت آپ

شناخت خود قبل از راه اندازی استارت آپ برای انتخاب ایده بسیار ضروری است. همانطور که میدانید اولین و مهمترین نکته راه اندازی یک استارت آپ، انتخاب ایده مناسب است. یک ایده خوب، مهم است و می تواند شروع کننده یک استارت آپ باشد اما کافی نیست. نحوه اجرا و انتخاب تیم مناسب برای اجرای ایده از خود ایده مهم تر است.

توجه به سه رکن اصلی و اساسی در هنگام انتخاب ایده ضروری است. در درجه اول با شناخت خود قبل از راه اندازی کسب و کار علاقه شخصی خودتان را دریابید. در مرتبه دوم لازم است که توانایی ها و استعداد های خود را بشناسید و در آخر به فضای مارکتینگی که قرار است فعالیت در آنجا انجام شود، توجه کنید.

تعیین چشم انداز در بازه های زمانی مختلف از جمله کارهای مورد نیاز یک استارت آپ است. این استراتژی سبب مدیریت بیشتر کسب و کار می شود؛ شناخت خود قبل از تاسیس کسب و کار به این امر بسیار کمک می کند. هر کاری به تیمی مناسب احتیاج دارد. تیمی که در کنار هم فعالیت کنند و نقص ها را بپوشانند و نقاط قوت را تقویت کنند.

شناخت خود قبل از شروع کسب و کار سبب می شود که ما به سطح دانش خود پی ببریم. جالب است بدانید که امروزه مهم ترین مشکل استارت آپ های ایرانی همین دانش ضعیف است. استعداد همواره در سایه دانش شکوفا می گردد. در حوزه برند سازی ما پایین ترین سطح دانش را در ایران داریم. شناخت خود قبل از راه اندازی استارت آپ سبب سنجیدن میزان دانش ما می شود. با استفاده از تجربیات متعدد می توانیم به ارتقا هرچه بیشتر دانش خود بپردازیم.

منبع: آموزش پارس

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۲ Average: ۵]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *