اخبار استارتاپی

فینوهک فرصتی برای چالش های کارآفرینان

نشست خبری فینوهک و رونمایی از این سایت، صبح شنبه هشتم مردادماه با حضور مدیران ارتباط فردا و اصحاب رسانه در فضای کار اشتراکی فینووا برگزار شد.

در ابتدای این رویداد، سروش اکبرزاده سرپرست شتابدهنده و کوورک فینووا و مدیر اجرایی فینوهک به معرفی روند شکل گیری فینوتک و اهداف این رویداد پرداخت. وی گفت: «از اسفندماه سال گذشته زیرمجموعه های ارتباط فردا و بانک آینده گرد هم آمدند و بالای ۱۰۰۰ نفرساعت R&D انجام شد و چالشهایی مشخص شد و شرکت تکنوتجارت نیز به ما اضافه شد. ما در این مدت حوزه های مختلف مالی را بررسی کردیم، استارتاپهای مشابه خارجی را رصد کردیم و نیازهای فعلی اکوسیستم مالی کشور را دیدیم و به شش دسته عمده رسیدیم که هرکدام چالشهای مختلفی داشتند. این شش دسته را به همراه مقالات بر روی سایت قرار دادیم و البته دست عزیزان برای ایده ها باز است».

وی افزود: «از دو هفته آینده کارگاههای این دوره شروع خواهد شد که حدود ده کارگاه وبیناری و یک کارگاه حضوری تیم سازی را شامل میشود. پس از آن سه هفته جلسات منتورینگ خصوصی تیم هاست که تیم ها میتوانند این جلسات را رزرو کنند. البته یک هفته قبل از رویداد حضوری فرآیند پیش غربالگری را نیز خواهیم داشت. در این بخش تیم ها سوالات خود را مطرح میکنند و از منتورینگ حضوری بهره مند میشوند و در نهایت روز سوم رویداد زمان ارائه MVP هاست».

سخنران بعدی مریم نجفی، مدیرعامل فینووا بود، وی پس از اشاره به آمارهای سرمایه گذاری بر استارتاپ های فینتک گفت: «فینتک ترسناک نیست، بلکه حوزه جذابی است. حجم سرمایه گذاری بر فینتکها در سال ۲۰۲۱ رشد سه برابری نسبت به سال قبل داشته است. جالب است بدانید که حجم این سرمایه گذاری در منطقه منا نیز ۴۱ درصد رشد داشته است و این تمایل به این دلیل است که در منطقه تمایل به سرمایه گذاری در حوزه نفت کاهش یافته است».

مدیرعامل فینووا، در خصوص حوزه های سرمایه گذاری ادامه داد: «اینشورتک ها بخش جذابی برای سرمایه گذاری است، لنتکها نیز به واسطه خدماتی که ارائه میدهند توانستند نظر سرمایه گذاران خطرپذیر را به خود جلب کنند».

سخنران سوم، حمید علیمحمدی، مدیرعامل تکنوتجارت بود، وی طی سخنرانی خود علاوه بر اعلام آمادگی از سرمایه گذاری گفت: «تکنوتجارت مسیری را در راستای طراحی یک نقشه راه در دوسال گذشته طی کرده است. به همین دلیل تقریبا فراخوانی برای سرمایه گذاری نداشتیم. ما کار خود را با وی سی خود شروع کردیم و سال گذشته استارتاپ استودیو خود را راه اندازی کردیم و استارتاپهای ما در حوزه زنجیره ارزش مشتریان بانک تجارت فعالیت میکنند. طی همکاری با فینوهک چهار چالش اصلی، معاملات الگوریتمی، اعتبارسنجی مشتریان، متاورس و مدلسازی رفتار مشتریان بانکی را معرفی کردیم».

در بخش پایانی این رویداد، پنلی با راهبری آرش سروری، برنامه ساز حوزه فناوری برگزار شد، در این پنل مریم نجفی، مدیرعامل فینووا، حمید علیمحمدی، مدیرعامل تکنوتجارت، کاوه رعدی، مدیرعامل همراه کارت، سعید قدوسی نژاد، مدیرعامل فینوتک و آقای فرشید اردوانی، معاون بازاریابی و عملیات شرکت ارتباط فردا حضور داشتند.

طی این پنل کاوه رعدی به فعالیتهای همراه کارت اشاره کرد: «همراه کارت اکنون دومین اپلیکیشن محبوب کشور از لحاظ کاربری است، در نظر داریم به یک سوپرمارکت مالی تبدیل شویم. اگر سولوشن افراد در راستای مساله مشخصی برای حل چالش کاربران است، میتوانند از یوزربیس همراه کارت نیز استفاده کنند، چرا که معماری همراه کارت به سمتی میرود که بتواند هم توسط پلاگین ها و هم توسط اپن سرویسها بتواند با بازار خارجی کار کند».

حمید علیمحمدی نیز گفت: «فینوتک بستر ارائه api است و خدماتی که ارائه میکند در این راستاست که استارتاپها کار خود را از صفر مطلق شروع نکنند و تمرکز را بر بهبود کسب و کار و تجربه کاربری معطوف کند. حضور ما در فینوهک نیز دسترسی پیچیده به این api ها را ساده میکند و جهش زمانی خوبی را به این تیم ها میدهد».

فرشید اردوانی نیز پس از معرفی ارتباط فردا به عنوان بازوی نوآوری و فناوری بانک آینده گفت: «ارتباط فردا هاب گسترده ای برای تلاقی همه حوزه های پرداخت و بانکی است».

مریم نجفی ادامه داد: «هدف ما حمایت از کارآفرینان است چرا که در دنیا دلایل اصلی شکست استارتاپها عدم دسترسی به سرمایه و عدم تمرکز بر ارائه سرویسی خاص است. در کشورهای توسعه یافته افراد قبل از ورود به دنیای کسب و کار بررسی عمیق تری انجام میدهند».

وی اضافه کرد: «ترکیب ما در فینوهک میشود همراه کارت با تجربه بازار، فینوتک که یکی از سرویسهای اپن بانکینگ، ارتباط فردا با شبکه ارزشمند خود و تجربه غنی و فینووا با منتورها و سرمایه گذاری بر این تیم ها. این ترکیب فرصت خاصی را به کارآفرینان ارائه میکند، این هکاتون وقتی موفق است که شاهد ارائه هایی درخور سرمایه گذاری باشیم».

علیمحمدی در ادامه افزود: «در حال تاسیس یک فضای نوآوری در نزدیکی کارخانه نوآوری آزادی هستیم که تیم ها را مستقر کنیم. دید ما نیز سی وی سی است و ارزش افزوده ما نیز اتصال استارتاپها به بانک است».

همکاران این رویداد شرکت ارتباط فردا، فینوتک، همراه کارت، تکنو تجارت و فینووا برگزار کننده این رویداد است.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *