کارپو، سامانه هوشمند مدیریت ناوگان حمل و نقل با استفاده از الگوریتمهای هوشمصنوعی توانست از دیجینکست جذب سرمایه کند. این استارتاپ که از سال ۱۳۹۹ فعالیتش را آغاز کرده در نظر دارد تا با ارائه سیستم نظارتی و مدیریتی به شرکتهای لجستیک و مجموعههای دارای ناوگان حملونقل کمک کند تا هزینه و ریسک خود را کمتر کنند. سرمایه جذب شده توسط این مجموعه صرف توسعه محصول، بازاریابی و منابع انسانی خواهد شد.
کارپو، سامانه هوشمند مدیریت ناوگان حمل و نقل با استفاده از الگوریتمهای هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء است که در سال ۱۳۹۹ با سه نفر در کمپ استارتاپی زمستان دیجینکست کار خود را آغاز کرد. این استارتاپ هماکنون با بیش از ۱۰ نفر در راستای توسعه محصول خود فعالیت میکند. استارتاپ کارپو با تمرکز بر تحلیل رفتار راننده به شرکتهای لجستیک و مجموعههای دارای ناوگان حملونقل کمک میکند تا با بهرهگیری از گزارشهای تحلیلی و کاربردی مبتنی بر داده با استفاده از هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء، ریسک و هزینههای ناوگان را کاهش دهد. دو ویژگی مهم دیگر این سرویس نسبت به نمونههای مشابه داخلی و خارجی خود، دسترسی سریع و آسان به سامانه بدون نیاز سیستم های داخلی سازمان و امکان اعتبار سنجی رفتار راننده در راستای اعطای تخفیفهای بیمه بدنه برای ماشینهای کم ریسکتر ناوگان است.
امیررضا نجفی مدیرعامل این مجموعه عنوان کرد:
تیم ما بعد از کسب چند سال تجربه در این فضا به دنبال ارائه پاسخی مناسب در این حوزه به شرکتها است. امروز بعد از ورود به سومین سال فعالیت خود توانستهایم امکانات مناسبی را به محصول اضافه کنیم. نمایش آنلاین خودروها و اشخاص روی نقشه، امکان خاموش کردن وسیله نقلیه در شرایط اضطراری مانند(سرقت، رفتار خارج از برنامه راننده)، برنامهریزی و نظارت بر ماموریتها، امکان ارائه گزارشهای مدیریتی و برنامهریزی داده محور، نظارت برخط و لحظهای ناوگان زنجیره سرد مثل صنایع غذا و دارو از طریق سنسورهای دمایی،مدیریت ریسک، مدیریت نگهداری، تعمیر و پیشبینی خرابیهای خودرو و… خدماتی است که ما به مجموعههای مختلف ارائه میدهیم. کارپو در تلاش است تا سبد خدمات خود را تکمیلتر کند تا بتواند نیازهای بیشتری را در این صنعت پاسخ بدهد و ما در کارپو به دنبال ایجاد تحول در صنعت حملونقل با راهکارهای هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء هستیم.
وی در ادامه افزود طبق پیشبینیها حجم بازار حملونقل در دنیا تا سال ۲۰۲۹ به ۲۷ بیلیون دلار خواهد رسید و هماکنون حجم این بازار در ایران نیز بیش از ۴۵ میلیارد دلار است که این اعداد و ارقام جذابیت این حوزه رو چندین برابر کرده است.
دیجینکست مرکز نوآوری و سرمایهگذاری گروه دیجیکالا با توجه به اهمیت استراتژیک حوزه لجستیک برای این مجموعه،
برای راند دوم در مرداد ۱۴۰۱ روی استارتاپ کارپو سرمایهگذاری کرد. این سرمایهگذاری صرف توسعه محصول، بازاریابی و منابع انسانی خواهد شد. کارپو در نظر دارد با راهکارهایی مبتنی بر هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء صنعت حملونقل را متحول کند.