اخبار استارتاپی

نگاهی به وضعیت کاربران در شبکه های اجتماعی از دریچه نوین هاب

نوین هاب یک پلتفرم جامع و کامل برای مدیریت شبکه های اجتماعی در ایران است. هدف نوین هاب ارائه امکاناتی برای ساده تر کردن استفاده از شبکه های اجتماعی برای کسب و کارها و کاربران است. طبق گزارش سوت هوییت در سال۲۰۲۲ تعداد کاربران اینترنت در سراسر جهان ۴میلیارد و ۹۵۰ میلیون نفر بوده است.

بیشتر مردم جهان برای پیدا کردن اطلاعات، در ارتباط بودن با خانواده و دوستان، در جریان اخبار و حوادث بودن، تماشای فیلم و برنامه تلوزیونی و جستجوی انجام دادن یک کار از اینترنت استفاده می کنند.

گوگل، یوتیوب، فیس بوک، ویکی پدیا و آمازون سایت هایی هستند که در کل دنیا بیشترین بازدید را دارند. در سال گذشته، محتواهای ویدئویی محبوب ترین دسته از محتواها در میان کاربران بوده است به طوری که حدود ۹/۹۱ درصد از افراد ۱۶تا ۶۴ساله، در هفته حداقل یک ویدئو را به صورت آنلاین تماشا کرده اند. در این بین ۴۰/۵۱ درصد از این افراد در طول هفته حداقل یک موزیک ویدئو دیده اند و ویدئو های کمدی ، میم و وایرال شده از دیگر محتواهای پر طرفدار بوده اند.

رسانه های اجتماعی مورد علاقه کاربران جهان به ترتیب، واتساپ، اینستاگرام، فیس بوک، تیک تاک، توییتر، تلگرام، پینترست و دیسکورد هستند. آیا میدانستید تعداد کاربران شبکه های اجتماعی از ژانویه ۲۰۲۱ تا ژانویه ۲۰۲۲ تقریبا ۱۰ درصد رشد داشته؟ درحالی که این رقم در سال قبل یعنی از ژانویه ۲۰۲۰ تا ژانویه ۲۰۲۱ تقریبا ۱۳ درصد بوده است.

تعداد کاربران هر رسانه اجتماعی در اینستا ۱میلیارد و۴۷۸میلیون نفر ، در فیس بوک ۲میلیارد و۹۱۰میلیون، یوتیوب ۲میلیارد و ۵۶۲ میلیون، واتساپ ۲میلیارد، تیک تاک ۱ میلیارد، لینکدین ۸۳۰ میلیون، تویتتر ۴۳۶ میلیون ، تلگرام ۵۵۰ میلیون، پینترست ۴۴۴میلیون بوده است.

کاربران در اوقات فراغت خود، دنبال کردن اخبار، ارتباط با دوستان و خانواده و پیدا کردن محتوای جدید شبکه از شبکه های اجتماعی ترجیح میدهند. فیس بوک، لیندکین، تیک تاک، اینستاگرام، یوتیوب، اسنپ چت و توییتر از محبوب ترین شبکه های اجتماعی برای کسب و کارهاست.

افراد در شبکه های اجتماعی بیشتر اکانت های دوستان و آشنایان، بازیگران، پیج های سرگرم کننده، خواننده ها، اینفلوئنسرها و برنامه هایی که قصد خرید دارند و… دنبال می کنند. برزیل ، فیلیپین ، نیجریه و اندونزی کشورهایی هستند که علاقه بیشتری به دنبال کردن اینفلوئنسر ها دارند.

داده های جهانی هرشبکه اجتماعی نیز به این صورت است :

  • فیس بوک: تعداد کاربران فعال به ۲میلیارد و ۹۱۰ میلیون در ماه میرسد.۸/۵۸ درصد کاربران اینترنت شبکه هوشمند
  • هستند. ۵/۹۸ درصد از کاربران با تلفن هوشمند از فیس بوک استفاده می کنند.

  • یوتیوب: تعداد کاربران فعال به ۲میلیارد و ۵۶میلیون در ماه می رسد. ۷/۵۱ درصد از کاربران اینترنت از یوتیوب استفاده می کنند.
  • T_series (استودیو فیلم و موسیقی در هندوستان ) ، set india (یک شبکه سرگرمی هندی) ، pewdieple و mrbeast  ( یوتیوبر هایی که در مورد موضوعات مختلف محتوا تولید می کنند) از پرمخاطب ترین کانال ها در یوتیوب هستند.

  • اینستاگرام : تعداد کاربران فعال ماهانه به یک میلیارد و ۴۷۶ می رسد. ۸/۲۹ درصد از کاربران اینترنت، عضو اینستاگرام هستند. هشتگ های love ، instagood  ، art ،fashion  و photooftheday پر استفاده ترین هشتگ ها در دنیا است. اکانت های کریستیانو رونالدو ، کایلی جنر  ، لیونل مسی، سلنا گومز و راک  پرفالوئر ترین اکانت های اینستاگرام هستند.

  • لینکدین: تعداد کاربران فعال ماهانه به ۸۳۰ میلیون نفر رسیده است. ۶/۱۶درصد کاربران اینترنت، عضو لینکدین هستند. نرخ بازدید تبلیغات لینکدین در هلند با ۵/۶۹ ، ایالات متحده امریکا ۱/۶۹ ، امارات ۶۹ درصد ، ایرلند ۶۶ درصد و استرالیا ۶۵ درصد است ؛ این ۵ کشور در صدر جدول بازدید تبلیغات نیز هستند.
  • آمازون، گوگل، لینکدین،کنفرانس های ted و forbes  پر فالوئرترین صفحات کسب و کاری در لینکدین هستند.

  • توییتر : تعداد کاربران فعال ماهانه ۴۳۶ میلیون نفر است. ۴/۵ درصد از مردم دنیا عضو توییتر هستند. سنگاپور ، ژاپن، عربستان سعودی ، ایرلند و انگلستان کشورهایی هستند که بیشتر از توییتر استفاده می کنند. پرفالوئرترین اکانت ها در توییتر از رتبه اول تا سوم برای باراک اوباما ، جاستین بیبر و کیتی پری است.

  • واتساپ: تعداد کاربران فعال ماهانه اش به ۲میلیارد نفر رسیده است. تقریبا ۲۵درصد مردم کره زمین به صورت ماهانه در واتساپ فعالیت می کنند. بیش از ۳۲ درصد از جمعیت بالای ۱۳ سال جهان ، از واتساپ استفاده می کنند. هند، اندونزی ، برزیل ، مکزیک و آرژانتین کشورهایی هستند که بیشتر از بقیه کشور ها به این پیام رسان علاقه دارند.

  • تلگرام: ۵۵میلیون نفر کاربر فعال در ماه دارد. تقریبا ۹/۶ درصد از مرم جهان به صورت ماهانه در تلگرام فعالیت میکنن. بیشتر از ۹ درصد جمعیت بالای ۱۶سال جهان ، از تلگرام استفاده می کنند.

ارسال رایگان، کدتخفیف، امکان مرجوع کردن کالا ، مطالعه نقد خریداران قبلی، فرایند تسویه حساب آنلاین، سریع و قابل اعتماد از شرایطی هستند که کاربران  اینترنتی را ترغیب میکند تا به صورت آنلاین خرید کنند. رتبه بندی محصولات خریداری شده توسط کاربران اینترنتی نیز به ترتیب، وسایل الکترونیکی ، پوشاک ،مبلمان، سرگرمی، لوازم شخصی و غذا میباشد.

و اما این کاربران چگونه خدمات و کالای مدنظر خود را پیدا می کنند؟ با استفاده از موتور جستجو ، تبلیغات تلوزیونی، توصیه های خانواده و دوستان ،تبلیغات در شبکه های اجتماعی و تبلیغات در اپ موبایل کالای مورد نظر را یافت می کنند.

وضعیت کاربران ایرانی در شبکه های اجتماعی

 گزارش dafare portal :  بر اساس این گزارش که در ۱۶ فوریه سال ۲۰۲۲(بهمن ۱۴۰۰ ( منتشر شده، اطلاعات کاربران اینترنت  و شبکه های اجتماعی در ایران به شرح زیر است: در ژانویه ۲۰۲۲ )دی ۱۴۰۰ ( تعداد کاربران اینترنت در ایران ۷۱.۹۴ میلیون نفر بوده و این درحالیست که جمعیت ایران ۸۵.۵۲ میلیون نفر بوده است. تا تاریخ ژانویه ۲۰۲۲ )دی ۱۴۰۰ (، در مجموع بیش از ۵۵ % ایرانی ها در شبکه های اجتماعی فعالیت داشتند.

محبوب ترین رسانه های اجتماعی در ایران اینستاگرام با جمعیتی معادل ۴۸ میلیون ایرانی، محبوب ترین شبکه اجتماعی بین ایرانی ها است. در بین پیام رسان ها ، واتساپ با بیشترین تعداد کاربر ایرانی،جز محبوب ترین ها در بین ایرانیان است.

 ایده طرح صیانت از چه سالی مطرح شد؟

در طول سالهای گذشته بارها ایده اعمال نظارت بیشتر روی اینترنت، مطرح بود. از سال ۱۳۹۷ طرح ساماندهی فضای مجازی در مجلس شورای اسلامی کلید زده شد. این طرح تا به امروز چندین بار ویرایش شده و هنوز هم در دست بررسی و ویرایش است.

بیکاری ، پس رفت، تبعات اجتماعی ، کاهش دسترسی به دانش ، افزایش مهاجرت از تاثیرات مخرب طرح صیانت است.

۱۱ میلیون ایرانی از طریق شبکه های اجتماعی به درآمدزایی رسیده اند. اینستاگرام بسیاری از هزینه ها را کاهش داده یا حذف کرده است مانند اجاره مغازه و فروشگاه، هزینه های استهلاکی، سرمایه گذاری های اولیه و … .

طبق آمار مرکز پژوهشی بتا ۱میلیون و هفتصد هزار کسب و کار در اینستاگرام فعالیت دارند. دویست هزار کسب و کار بزرگ پانصد هزار کسب و کار بومی و استانی این صفحات در اینستاگرام منبع درآمد یک یا چند نفر هستند. در حقیقت درآمد ۹ میلیون نفر به صورت مستقیم به اینستاگرام وابسته است.

تعداد سفارشات ثبت شده در اینستاگرام روزانه  بین ۳۱۰ هزار تا ۴۷۰ هزار می رسد. اندازه بازار خرید و فروش محصول در اینستاگرام ۱۸هزار میلیارد تا ۳۲ هزار میلیارد تومان می باشد.

داده های نوین هاب

دراین یک سال گذشته تعداد کاربران نوین هاب رشد ۴۷ درصدی داشته است. یک کاربر نوین هاب در طول روز به طور میانگین حدود ۷ساعت در مبین هاب وقت گذرانده است. حدود ۳/۷درصد پست های زمان بندی شده در داشبورد نوین هاب مربوط به بازه زمانی ۱۲تا۷ صبح است.

کمپانی ها و شرکت ها ، آژانس های تبلیغاتی ، استارتاپ ها، بلاگرها ، برند ها ،ارگان های دولتی  و سایر از جمله کسب و کارهایی هستند که از نوین هاب استفاده می کنند.  تهران، مشهد، اصفهان، شیراز، کرج، رشت و تبریز شهرهایی هستند که با نوین هاب همراهی می کنند.

تعداد نصب اپلیکیشن نوین هاب در سال ۱۴۰۰ چه مقدار است؟ ۱۷ اسفند۱۴۰۰ اپلیکیشن نوین هاب در گوگل پلی منتشر شد و تا به امروز بیش از ۱۰ هزار بار دانلود شده است. پرترافیک ترین روز نوین هاب در ۲۵ اردیبهشت روز بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی و زبان پارسی ، روز جهانی خانواده و روز هدیه دادن گل به یکدیگر بوده است.

بیشترین فعالیت کسب وکارها در نوین هاب مربوط به بازه زمانی ۱۱صبح تا ۱۲ ظهر است. درحقیقت این بازه زمانی بیشترین ساعت ارسال محتوا در شبکه های اجتماعی و با استفاده از نوین هاب است.

بیشترین تعداد محتوای منتشر شده در یک روز توسط نوین هاب در ۷ دی ماه مصادف با کریسمس و سالروز تشکیل نهضت سوادآموزی بوده است. بیشترین اکانت متصل شده مربوط به یک کاربر ۹۰ اکانت از شبکه های اجتماعی مختلف به نوین هاب متصل کرده و مشغول مدیریت کردن آنها به صورت یکپارچه است. بیشترین تعداد محتوای منتشر شده توسط یک کاربر در نوین هاب تعداد ۹۷۰۲ محتوا را با استفاده از نوین هاب منتشر کرده است.

بیشترین تعداد کامنت مدیریت شده توسط یک کاربر تعداد ۶/۳ میلیون کامنت را توسط داشبور نوین هاب مدیریت کرده است. تخفیف، تهران ، داخلی ، تور خارجی و ایران محبوب ترین هشتگ های استفاده شده توسط کسب و کار هاست. در سالی که گذشت +۱۷۰ بلاگ ، +۱۰ ویبنار ، ۱ پادکست ،۲ کتاب و +۵۰۰ محتوا در رابطه با اخبار شبکه های اجتماعی ،محتوای تعاملی ، آموزش تولید محتوا ، تقویم های مناسبتی و …در شبکه های اجتماعی نوین هاب منتشر شد.

۱۹نوامبر روز جهانی مرد ، ۱۵ بهمن روز جهانی آگاهی سرطان ، ۸ مارچ روز جهانی زن ، ۷ خرداد روز جهانی بهداشت قاعدگی و کودکان کار اینستاگرامی از بامزگی تا آسیب؛  چند محتوای برتری هستند که در قالب مسئولیت اجتماعی منتشر شدند.

پشتیبانی نوین هاب به صورت ۲۴ ساعته و ۷روز هفته است و ما همیشه برای راهنمایی در راستای استفاده از داشبورد نوین هاب و یا مشکلات پیش آمده در دسترس خواهیم بود. برای ارتباط با پشتیبانی نوین هاب می توانید از طریق تماس تلفنی، تیکت ، چت آنلاین و دایرکت اینستاگرام اقدام کرد. در سالی که گذشت ما۵۰۷۲ تیکت را پاسخ داده و ۴۹۵۶۷ دقیقه از طریق تماس تلفنی با کاربران در ارتباط بوده ایم.

در سالی که گذشت +۲۲۰۰ رزومه بررسی کردیم. میانگین سنی در نوین هاب ۲۶ سال است. جوان ترین فرد در نوین هاب ۱۸ ساله و مسن ترین فرد ۳۳ ساله است.

هدف از ارائه این گزارش ایجاد یک فضای روشن و شفاف برای فعالان در شبکه های اجتماعی است تا تصمیم گیری بهتری در مورد کسب و کارهای خود داشته باشند.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۱ Average: ۵]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *