اخبار استارتاپی

آسیاتک در بهمن‌ماه ۱۴۰۱ به در آمد ۱۲۱ میلیارد تومانی دست یافت

میزان درآمد بهمن‌ماه آسیاتک یک رکورد در سال 1401 به‌حساب می‌آید.

گزارش فعالیت یک‌ماهه آسیاتک نشان می‌دهد این شرکت در بهمن‌ماه سال جاری به درآمد ۱۲۱.۳ میلیارد تومانی دست یافته است. این رقم در سال ۱۴۰۱ یک رکورد به‌شمار می‌آید.

صورت‌های مالی یک‌ماهه منتهی به بهمن‌ماه ۱۴۰۱ شرکت «انتقال داده‌های آسیاتک» در سامانه کدال منتشر شده است. این شرکت فعال در حوزه خدمات اینترنتی طی ماه گذشته موفق به کسب درآمد ۱۲۱.۳ میلیارد تومانی شده؛ این رقم اندکی بیش از آذرماه امسال و یک رکورد درآمدی در سال ۱۴۰۱ است.

درآمد بهمن آسیاتک

فروش اصلی آسیاتک از درآمد خدمات اینترنت حاصل می‌شود که طی بهمن‌ماه حدود ۸۰ میلیارد تومان گزارش شده است. این بخش درآمدی، ارائه خدمات اینترنت ADSL ،TD-LTE، تلفن ثابت VOIP، پهنای باند اینترنت، اینترنت OWA و مکالمات بین‌الملل به کاربران و خدمات عمده‌فروشی اینترنت را شامل می‌شود.

نزدیک به یک‌سوم درآمد بهمن‌ماه این شرکت، یعنی حدود ۴۰ میلیارد تومان از درآمد خدمات فناوری اطلاعات حاصل شده است. محتوای دیتاسنتر IXP، انتقال داخل شبکه، آدرس شبکه، میزبانی دیتاسنتر، سرور اختصاصی، پیامک و… در این دسته‌بندی درآمدی قرار دارند.

آسیاتک فروش کالا و تجهیزات از قبیل مودم، سرور و… را در این بازه یک‌ماهه حدود ۱.۴ میلیارد تومان گزارش کرده است.

این شرکت فعال در حوزه خدمات اینترنت تاکنون در سال ۱۴۰۱، حدود ۱۱۶۳ میلیارد تومان درآمد شناسایی کرده که حدود ۴۰ درصد بیش از مجموع درآمد محقق‌شده در کل سال ۱۴۰۰ است.

آسیاتک پس از چهار سال تلاش، از اردیبهشت‌ماه امسال بورسی شد. درحال‌حاضر سهام این شرکت روی تابلوی بازار دوم بورس ایران در حدود هزار تومان معامله می‌شود.

نکته اینکه آسیاتک با سهم بازار ۱۱.۱۷درصدی در حوزه اینترنت ثابت، طی ۹ ماه ابتدایی امسال موفق به ثبت سود خالص ۱۲۹ میلیارد تومانی شده است.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *