اخبار اطلاعات و ارتباطات

رویداد نوآوری در حوزه زیرساخت مخابراتی و ICT برگزار شد

صبح روز یکشنبه، 14 اسفندماه، کارخانه نوآوری آزادی میزبان رویدادی با مشارکت کارخانه نوآوری هم‌آوا و شرکت مخابرات ایران بود.

محورهای اصلی این رویداد به بیان چالش‌ها و ظرفیت‌های شرکت مخابرات ایران، نقش صنعت تلکام در نوآوری و توسعه اقتصادی و همچنین ارائه تیم‌های استارتاپی اختصاص داشت.

در آغاز رویداد که با سخنرانی مهندس مجید سلطانی، مدیرعامل شرکت مخابرات ایران همراه بود نکاتی در رابطه با اهمیت توجه به زیرساخت‌های مخابراتی و رسالت‌های شرکت مخابرات ایران بیان شد.

ایشان اظهار داشت: پشتیبانی از زیرساخت‌های مخابراتی از این نظر حائز اهمیت است که اگر اختلالی در این حوزه ایجاد شود، همه صنایع و حوزه‌ها نیز دچار مشکل می‌شوند. از این رو در کشورهای توسعه یافته، این صنعت همواره مورد توجه است؛ در صورتی که در کشور ما در ۱۲ سال گذشته کمک چندانی به شرکت مخابرات و پشتیبانی از زیرساخت‌های آن نشده است.

سلطانی لزوم ارتباط با شرکت‌های استارتاپی و حمایت از آن‌ها را یادآور شد و گفت: عمده مشکلات ما در زمینه سیاست‌گذاری است که موجب عقب افتادگی و عدم توسعه شده است. شرکت‌های استارتاپی و نوآور پس از ارائه ایده‌های خود نیازمند پشتیبانی هستند اما این اتفاق به درستی اتفاق نمی‌افتد.

وی در ادامه به رسالت‌های شرکت مخابرات ایران اشاره داشت و این ۵ مورد را به عنوان اصلی‌ترین وظایف شرکت مخابرات ایران دانست:

  • توانمندسازی، تقویت دسترسی و افزایش استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات در حمایت از اقتصاد و جامعه دیجیتال
  • کاهش شکاف دیجیتال و فراهم‌آوری دسترسی پهنای باند
  • مدیریت فرصت‌ها و چالش‌های ناشی از رشد سریع فناوری اطلاعات و ارتباطات
  • تقویت همکاری‌ها میان بازیگران صنعت
  • توانمندسازی فعالیت‌های نوآورانه در فناوری اطلاعات و ارتباطات

سخنرانی بعدی به آقای دکتر داوود زارعیان،معاون تجاری و خدمات مشتریانشرکت مخابرات ایران اختصاص داشت و ایشان ضمن مرور سیر پیشرفت سیاست‌های جهانی در عرصه فناوری اطلاعات و ارتباطات اظهار داشت: شکاف عمیقی میان مبانی توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات با سیاست‌گذاری‌های ما در ایران وجود دارد و همین مسئله عاملی شده است تا سیاست‌گذاری‌های ما بر اساس مطالعات سطحی در این زمینه انجام شود.

نماینده دیگر شرکت مخابرات ایران، دکتر باقری بود که در سخنان خود اشاره‌ای به ادبیات و مفاهیم حوزه ICT داشت و ویژگی‌های عصر دیجیتال را تشریح کرد.

باقری این نکته را بیان داشت که دیجیتالی فکر کردن و مدیریت دیجیتال مسئله‌ای است که باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشیم و چیزی که اکنون شاهد آن هستیم، یعنی ایجاد جنگلی از سامانه‌ها به معنای تحول دیجیتال نیست.

در بخش بعدی رویداد، پنلی با موضوع نقش صنعت تلکام در توسعه اقتصادی و مدل‌های نوآوری برگزار شد و نمایندگانی از صنعت و دانشگاه مهمانان این پنل بودند.

اهداف و انتظارات از زیست بوم نوآوری و فناوری، فرایند شکل‌گیری زیست بوم، نحوه تعامل لایه مدیریت و کارشناسی و موارد مشابه از جمله محورهای برگزاری این پنل بود.

این رویداد با ارائه ۴ تیم استارتاپی از پورتفولیوی کارخانه نوآوری هم‌آوا به پایان رسید.

 

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *