رپرتاژ

بهترین دوره گوگل ادز فارسی را از کجا تهیه کنیم؟

این روزها همهٔ ما برای کوچک‌ترین مسائل نیز دست به دامان موتور جستجوی گوگل می‌شویم تا پاسخ سوالات خود را پیدا کنیم و همین مسئله گواه کارایی قابل‌توجهٔ این پلتفرم است. طی چند سال اخیر، این کمپانی تلاش کرده‌است تا قابلیت‌های خود را گسترش داده و بهترین خدمات را برای کمک به پیشرفت کسب‌وکارها در اینترنت ارائه کند. «گوگل ادز» یکی از مهم‌ترین این موارد است که در مقالهٔ پیش‌ِرو، به آن خواهیم پرداخت. برای آشنایی با بهترین آموزش گوگل ادز همراه ما باشید.

گوگل ادز؛ بهترین روش برای معرفی کسب‌وکار شما

زمانی که کسب‌وکاری را در دنیای اینترنت آغاز می‌کنید، قطعاً چند پله از آن‌ها که هنوز مزایای این بستر گسترده را درک نکرده‌اند جلوترید. اما هنوز مانده تا به آن‌ها که تبلیغات را جدی گرفته‌اند برسید. حقیقت این است که تنها راه‌اندازی یک وب‌سایت یا یک صفحهٔ مجازی در بستر اینترنت نمی‌تواند شرط موفقیت شما باشد و در دنیای امروزی می‌بایست اصول برندسازی و تبلیغات را هم مدنظر داشته باشید. گوگل ادورز پیش‌تر هم خدماتی را به مشتریان در سرتاسر دنیا ارائه می‌کرد. اما از سال ۲۰۱۸ با تغییر نام خود به «گوگل ادز»، تغییرات قابل‌توجهی را نیز در خدمات ارائه‌شده اعمال کرد. در حال حاضر هر مطلبی را که در اینترنت سرچ کنید، چند مورد از اولین نتایج با برچسب AD نمایش داده می‌شوند. این یک نمونه از خدمات گوگل ادز است که می‌توان از آن استفاده کرد.

هدف استفاده از گوگل ادز

به‌طورکلی بهترین دوره گوگل ادز و پیرو آن استفاده از این ویژگی با چند هدف دنبال می‌شود:

  • یکی از اهداف تبلیغات در گوگل با گوگل ادز، برندینگ است. زمانی که بتوانید کسب‌وکارتان را به افراد متعددی معرفی کنید، یعنی در مسیر برندسازی قدم برداشته‌اید.

  • از دیگر اهداف گوگل ادز، قطعاً افزایش فروش است. فروشگاه‌های اینترنتی زمانی که در صدر فهرست نتایج قرار بگیرند، مخاطبان بیشتری خواهند داشت و می‌توانند فروش خود را افزایش دهند.

  • درنتیجهٔ این معرفی، ترافیک سایت شما هم افزایش خواهد داشت و از مزایای این ویژگی نیز بهره‌مند می‌شوید.

  • اگر صاحب یک وب‌سایت خدماتی هستید، با استفاده از بهترین دوره گوگل ادز و ورود به این حوزه، می‌توانید عدهٔ بیشتری از مخاطبان را به‌سمت خود جلب کنید.

  • برای معرفی محصولات و خدمات جدید نیز این روش بسیار کاربردی است و می‌توانید ره صدساله برای رسیدن به صدر لیست نتایج را در یک شب طی کنید. به این ترتیب افراد بیشتری با شما آشنا خواهند شد.

مزایای استفاده از گوگل ادز

با بررسی اهداف استفاده از بهترین دوره گوگل ادز و تبلیغات در گوگل، این سوال ایجاد می‌شود که چرا برای رسیدن به اهداف گفته‌شده، از روش‌های دیگر استفاده نکنیم؟ چه مزیتی در گوگل ادز سبب می‌شود که انتخاب اول ما برای معرفی کسب‌وکار اینترنتی باشد؟

  • با استفاده از گوگل ادز، پیش از هرچیز می‌توانید تبلیغات خود را به‌صورت هدفمند پیش ببرید. تبلیغاتی که بدون در نظر گرفتن مخاطب هدف انجام شود، نتیجهٔ مطلوبی نخواهد داشت. در گوگل ادز شما کسانی را هدف قرار می‌دهید که از نظر سن، جنسیت، ملیت، علایق و ترجیحات با کسب‌وکار شما تناسب دارند.

  • مورد مهم دیگری که در تبلیغات گوگل در اختیار شما قرار می‌گیرد، قابلیت بررسی نتایج است. زمانی که کسب‌وکار خود را با یک بیلبورد تبلیغاتی در شهر معرفی کنید، امکان بررسی آمار و داده‌ها را نخواهید داشت. اما گوگل ادز با امکانات متعددی که در داشبورد خود دارد، به شما کمک می‌کند تا داده‌ها را آنالیز کنید.

  • پس از بررسی داده‌ها می‌توانید تبلیغات خود را بهینه‌سازی کنید. این مسئله به شما کمک می‌کند تا با صرف کمترین هزینه‌، بیشترین نتیجه را داشته باشید.

  • به‌طورکلی گوگل ادز نسبت‌به بسیاری از روش‌های تبلیغاتی دیگر، کم‌هزینه‌تر و در عین حال با بازدهی بیشتر است.

انواع کمپین‌هایی که می‌توانید به کمک گوگل ادز داشته باشید

برای آن‌که بتوانید بهترین روش استفاده از گوگل ادز را انتخاب کنید، لازم است انواع کمپین‌های آن را بشناسید. این موارد به‌طور کامل در بهترین دوره گوگل ادز فارسی آموزش داده می‌شوند. اما چند مورد از آن‌ها را به‌طور خلاصه در این مقاله نیز بیان کرده‌ایم:

  • کمپین سرچ گوگل ادز: این کمپین همان حالتی است که وب‌سایت مدنظر شما در صفحهٔ اول و در صدر یا انتهای لیست نمایش داده می‌شود.

  • کمپین تبلیغات ویدئویی: اگر ویدئوی معرفی کسب‌وکار خود را در پلتفرم‌هایی مثل یوتیوب که با گوگل همکاری دارند پخش کنید، می‌توانید مشتریان جدید زیادی را به خود جلب کنید. تبلیغات ویدیویی در این حوزه به شما کمک می‌کنند.

  • تبلیغات دیسپلی: تبلیغاتی که به‌صورت تصویر یا گیف باشند، در وب‌سایت‌های پرطرفدار یا یوتیوب و… نشان داده می‌شوند.

  • اپ کمپین: این روش برای کسانی است که اپلیکیشن جدیدی برای معرفی دارند. در این حالت می‌توانید با تهیهٔ کمپین گوگل ادز، اپ خود را در تمام پلتفرم‌های زیرمجموعهٔ گوگل قرار دهید.

علاوه‌بر موارد گفته‌شده، کمپین‌های دیگری نیز وجود دارند که در صورت تحقیق و بررسی کامل، با آن‌ها آشنا خواهید شد.

نحوهٔ یادگیری گوگل ادز

اگر قصد دارید از گوگل ادز برای معرفی کسب‌وکار خود استفاده کرده و سبب پیشرفت هرچه بیشتر آن شوید، پیشنهاد می‌کنیم پیش از هر چیز، اطلاعات خود را در این حوزه افزایش دهید. شاید یک دوره رایگان آموزش گوگل ادز بهترین پیشنهادی باشد که بتوانید از آن بهره ببرید. مجموعهٔ «وی دیجیتال مارکتینگ» با استفاده از دانش متخصصان خود و برای آموزش به همراهان خود، دوره آموزش رایگان گوگل ادز را در وب‌سایت خود منتشر کرد‌ه که در دسترس عموم افراد قرار گرفته‌است. با توجه به این‌که وی دیجیتال مارکتینگ همواره از افراد متخصص و حرفه‌ای در مجموعه خود کمک می‌گیرد، بدون شک این دوره بهترین دوره گوگل ادز فارسی است.

کلام آخر

برای استفاده از این دوره رایگان آموزش گوگل ادز، کافیست سری به وب‌سایت وی دیجیتال مارکتینگ بزنید و توضیحات مربوطه را مطالعه کنید. آموزش‌ها به‌صورت ویدئویی قرار داده شده‌اند تا بتوانید با مشاهدهٔ آن‌ها، تمام جزییات را یاد بگیرید. علاوه‌بر آن، امکان استفاده از سایر خدمات این مجموعه نیز وجود دارد.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۲ Average: ۳]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *