رپرتاژ

هزینه‌های سفر ۷ روزه به مشهد

مشهد پایتخت مذهبی ایران و از محبوب‌‌ترین شهرهای کشور برای مسافرت است. این شهر زیارتی سیاحتی دارای جاذبه‌های گردشگری خاص و منحصر‌به‌فردی است و قرار گیری حرم مطهر امام رضا (ع) به عنوان مهم‌‌ترین جاذبه مشهد در کنار سایر مکان‌های دیدنی آن موجب شده که سالانه گردشگران متعددی از سراسر ایران و جهان به این شهر سفر کنند و بلیط هواپیما تهران مشهد به یکی از پرفروش‌‌ترین بلیط‌ها تبدیل شوند. سفر به مشهد هزینه‎هایی دارد که باید پیش از سفر به آن‌ها توجه داشته باشید تا با یک برنامه‌ریزی مناسب بتوانید سفری لذت‌بخش و مقرون‌به‌صرفه برای خود رقم بزنید. اگر‌ می‌خواهید در مورد هزینه‌های سفر ۷ روزه به مشهد اطلاعات بیش‌‌تری کسب کنید پیشنهاد‌ می‌کنیم تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

هزینه سفر به مشهد با انواع وسایل نقلیه

با توجه به موقعیت جغرافیایی مشهد و راه‌های دسترسی به آن مسافران‌ می‌توانند از تمامی وسایل نقلیه مانند هواپیما، قطار، اتوبوس و خودرو شخصی برای سفر به مشهد استفاده کنند. در ادامه هزینه‌های سفر با هر یک از این وسایل نقلیه را مورد بررسی قرار‌ می‌دهیم.

هزینه سفر به مشهد با خودرو شخصی

برخی از افراد تایم کافی دارند و‌ می‌خواهند تمامی برنامه‌های سفرشان خودشان بچینند و مدیریت کنند. برای این دسته از مسافران سفر با خودرو شخصی بهترین گزینه خواهد بود. در این روش مسافرت ضمن مدیریت زمان باید بتوان هزینه‌های اقامتگاه، غذا، خرید و بازدید از اماکن دیدنی مشهد و … را نیز کنترل نمود. در سفر با خودرو شخصی مدیریت هزینه‌ها راحت‌تر است و‌ می‌توانید بر اساس بودجه خود به رزرو اقامتگاه بپردازید و هزینه خورد و خوراک و برنامه‌های تفریحی سفر به نحوی تنظیم کنید که سفری کم‌هزینه و بدون دغدغه مالی داشته باشید.

هزینه سفر به مشهد با اتوبوس

سفر با اتوبوس ارزان‌‌ترین روش سفر به مشهد محسوب‌ می‌شود و این مزیت بزرگ موجب شده طرفداران بسیاری داشته باشد. زیرا به این ترتیب مسافران‌ می‌توانند هزینه‌های سفر خود را به مقدار قابل توجهی کاهش دهند. سفر به مشهد با اتوبوس حداقل ۱۲ الی ۱۵ ساعت طول‌ می‌کشد. این روش برای افرادی مناسب است که برنامه گردشگری سنگینی ندارند و صرفا با هدف سفر زیارتی راهی مشهد مقدس شده‌اند.

هزینه سفر به مشهد با قطار

سفر به مشهد با قطار نیز طرفداران بسیاری دارد و مهم‌‌ترین مزیت آن راحتی سفر با این وسیله نقلیه است. از طرفی قیمت بلیط آن نسبت به قیمت بلیط هواپیما تهران مشهد خیلی ارزان‌تر است. البته نسبت به بلیط اتوبوس گران‌تر بوده، اما با انتخاب قطارهای درجه ۲ یا ۳‌ می‌توانید سفری کم هزینه در حد قیمت بلیط اتوبوس اما با قطار به مقصد مشهد داشته باشید. به عبارتی قیمت بلیط اتوبوس vip با بلیط قطار تقریبا برابر است.

هزینه سفر به مشهد با هواپیما

سفر با هواپیما سریع‌‌ترین و گران‌‌ترین روش سفر به مشهد خواهد بود. اما با این وجود طرفداران بسیاری دارد. با انتخاب هواپیما برای سفر‌ می‌توانید در زمان خود خیلی صرفه‌جویی کنید و دیگر خستگی‌های ناشی از سفر را تجربه نکنید. اگر‌ می‌خواهید سفری راحت و سریع به مشهد با هواپیما داشته باشید‌ می‌توانید برای کاهش هزینه‌های خود به جست‌وجوی بلیط‌های ارزان قیمت و لحظه آخری بپردازید.

هزینه سفر به مشهد با تور

یکی از مقرون‌به‌صرفه‌‌ترین روش‌های سفر به مشهد، سفر با تور است. با انتخاب تور مشهد دیگر دغدغه‌ای بابت خرید بلیط وسیله نقلیه و هتل نخواهید داشت و‌ می‌توانید با هزینه‌ای بسیار مناسب سفری خاطره‌انگیز به مشهد را تجربه کنید. لازم به ذکر است که تورهای مشهد معمولا ۲ شب و ۳ روز تا ۴ شب و ۵ روز هستند.

ارزان ترین زمان سفر به مشهد را در این ایام تجربه کنید! | رویداد24

هزینه اقامت در مشهد

یکی دیگر از هزینه‌های سفر به مشهد هزینه ای است که باید به رزرو محل اقامت در این شهر اختصاص دهید. در مشهد تنوع هتل‌ها، مهمان خانه‌ها، سوئیت‌ها، هتل آپارتمان و … بسیار بالا است و انتخاب‌های بسیاری با امکانات و قیمت‌های متفاوت خواهید داشت. لازم به ذکر است که هتل‌های نزدیک به حرم معمولا گران‌تر هستند، البته با رزرو آن‌ها دسترسی راحت‌تری به حرم و سایر نقاط شهر خواهید داشت و هزینه حمل‌ونقل درون شهری شما کاهش‌ می‌یابد. با توجه به آمار بالا مسافران مشهد بهتر است که پیش از سفر با مراجعه به وب‌سایت‌های معتبر برای رزرو اتاق در هتل‌ها اقدام کنید و از تخفیفات ویژه سایت‌ها و هتل‌ها نیز بهره‌مند شوید.

هزینه خورد و خوراک در مشهد

در هزینه‌های سفر چند روزه به مشهد باید به هزینه خورد و خوراک نیز توجه داشته باشید. مشهد رستوران‌های مجلل بسیاری دارد. اما برای کاهش هزینه‌های خود‌ می‌توانید رستوران‌های ارزان را انتخاب کنید و یا این‌‌که خودتان تا حد امکان مواد غذایی مانند غذاهای کنسروی و … را برای وعده‌های ناهار و شام خریداری نمایید و وعده‌های غذایی را در محل اقامت خود تهیه کنید. همچنین‌ می‌توانید از غذاهای خیابانی و فست فودهای مشهد که قیمت مناسب‌تری دارند استفاده کنید.

هزینه‌های حمل و نقل در مشهد

مشهد دارای سیستم حمل و نقلی گسترده‌ای است و مسافران‌ می‌توانند از مترو، اتوبوس و ون‌ها و تاکسی‌ها برای جابه جایی در مشهد و بازدید از جاذبه‌های دیدنی آن استفاده کنند. از این رو هزینه رفت و آمد در مشهد خیلی ارزان است و‌ می‌توانید به خوبی آن را مدیریت کنید.

هزینه بازدید از جاذبه‌های گردشگری و تفریحی مشهد

علاوه بر هزینه بلیط هواپیما تهران مشهد و یا بلیط اتوبوس یا قطار این مقصد باید به هزینه بازدید از مکان‌های تفریحی مشهد نیز توجه داشته باشید. لازم به ذکر است که مکان‌های دیدنی مشهد هزینه زیادی ندارند و برخی از آن‌ها رایگان هستند. از این‌رو‌ می‌توانید در سفر خود از اکثر آن‌ها بازید کنید.

هزینه سفر به مشهد: سفر با تور و شخصی | مجله علی‌بابا

سفری به یادماندنی و اقتصادی به مشهد با اسنپ تریپ

سفر به مشهد یکی از لذت‌بخش‌‌ترین و خاطره‌انگیز‌‌ترین سفرها است که تجربه آن به هر فردی توصیه‌ می‌شود. هزینه‌های سفر به این شهر زیارتی را به راحتی‌ می‌توان کنترل نمود و تمامی اقشار‌ می‌توانند سفر رضایت‌بخشی به مشهد داشته باشند. شما‌ می‌توانید برای خرید بلیط ارزان هواپیما و یا رزرو بهترین و ارزان‌‌ترین هتل‌ها به وب سایت معتبر و نام آشنا اسنپ تریپ مراجعه کنید. این مجموعه با همکاری با تمامی ایرلاین‌ها، شرکت‌های مسافربری و هتل‌ها در سراسر ایران بلیط و خدمات آن‌ها را مناسب‌‌ترین قیمت ممکن و تضمین کیفیت خدمات و پشتیبانی ۲۴ ساعته تا پایان سفر ارائه‌ می‌دهد. از این رو با اسنپ تریپ‌ می‌توانید سفری کم‌هزینه و به‌یادماندنی به مشهد را تجربه کنید.

 

 

 

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۱ Average: ۵]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *