رپرتاژ

بهترین مقصد سفر داخلی در تابستان و بهترین جا برای مسافرت

تابستان فرا رسیده و گرمای آن، بسیاری را به فکر سفر می‌اندازد. اما با وجود تنوع بی‌نظیر جاذبه‌های گردشگری ایران، انتخاب بهترین مقصد سفر داخلی می‌تواند چالش‌برانگیز باشد. در این مطلب، قصد داریم به شما در یافتن بهترین مقصد سفر داخلی در تابستان یاری برسانیم.

رشت: شهر همیشه بیدار، مقصدی ایده‌آل برای سفر در تابستان

بدون شک در فهرست بهترین مقصد سفر داخلی در تابستان، می ­توان نام رشت را قرار داد. رشت، مرکز استان گیلان، شهری پرجنب‌وجوش و شاد است که به واسطه طبیعت سرسبز، جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی و همچنین مردمان خونگرم و مهمان‌نوازش، به یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری ایران در تمام فصول سال، به خصوص تابستان تبدیل شده است. شما می ­توانید از طریق وسایل حمل و نقل مختلف به رشت دسترسی داشته باشید. تنها کافی است با بررسی قیمت بلیط قطار تهران رشت و مقایسه آن با قیمت سایر وسایل حمل و نقل، بهترین انتخاب را برای سفر خود داشته باشید. رشت به عنوان پایتخت چای ایران، مملو از شالیزارها، جنگل‌های انبوه و چشم‌اندازهای طبیعی بکر است که طراوت و سرزندگی به این شهر می‌بخشند. رشت با قدمت چندین هزار ساله، از جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی متعددی مانند میدان شهرداری، خانه میرزا کوچک خان جنگلی، بازار بزرگ رشت و موزه گیلان برخوردار است. این شهر تماشایی، به عنوان مهد آشپزی شمال ایران، دارای غذاهای محلی خوشمزه و متنوعی است که در سفر به این شهر حتما باید آن‌ها را امتحان کنید. از جمله این غذاها می‌توان به قلیه ماهی، باقلا قاتوق، میرزا قاسمی و کباب ترش اشاره کرد. مردم رشت به مهمان‌نوازی و خونگرمی معروف هستند و با آغوش باز از گردشگران استقبال می‌کنند.

تصویر: شهر رشت در تابستان

ماسوله: سفری به سرزمین پله ‌ها و مه

دیگر مقصدی که در فهرست بهترین جا برای مسافرت در ایران در فصل تابستان می­ توان پیشنهاد کرد، شهر رویایی ماسوله است. ماسوله، شهر پلکانی ایران، با خانه‌های ساده و کوچه‌های باریک و پله‌پله، گویی از دل نقاشی بیرون آمده و در میان جنگل‌های سرسبز شمال ایران به یکی از بهترین مقصد سفر داخلی در تابستان مبدل شده است. این شهر که در فهرست آثار ملی ایران نیز به ثبت رسیده، مقصدی ایده‌آل برای سفر در تابستان است و با آب و هوای خنک، طبیعت بکر و مردمان خونگرم، هر ساله گردشگران بسیاری را به خود جذب می‌کند. ماسوله در دل جنگل‌های انبوه و کوه‌های سرسبز شمال ایران واقع شده و طبیعت بکر و چشم‌اندازهای بی‌نظیری را به نمایش می‌گذارد. ماسوله به عنوان یکی از معدود شهرهای پلکانی جهان، دارای معماری سنتی و منحصر به فردی است که در آن خانه‌ها به صورت پله‌پله و در کنار هم ساخته شده‌اند. ماسوله به دور از هیاهوی شهرهای مدرن، مکانی ایده‌آل برای آرامش و رها شدن از استرس‌های زندگی روزمره است.

اردبیل: گشتی در مناطق ییلاقی ایران در تابستان

اردبیل یکی از زیباترین مناطق کشور است که به دلیل آب و هوای سردی که دارد، بسیاری از گردشگران ترجیح می­ دهند تا در فصول سرد به مناطق دیگر کشور سفر کنند. اما قطعا اگر از هر کدام از نزدیکان خود سوال کنید که در تابستان کجای ایران سفر کنیم؟ قطعا یکی از اولین پاسخ ­ها اردبیل خواهد بود. اردبیل، در آغوش کوه‌های سبلان و دشت‌های سرسبز، مقصدی ایده‌آل برای سفر داخلی در تابستان است. در این فصل، نسیم خنک کوهستانی، گرمای طاقت‌فرسای تابستان را از شما می‌گیرد و طبیعت بکر و سرسبز اردبیل، طراوت و شادابی را به ارمغان می‌آورد. از گشت و گذار در دامنه‌های کوه سبلان و تماشای یخچال‌های طبیعی آن تا قدم زدن در جنگل‌های انبوه و سرسبز هیرکانی، اردبیل در هر گوشه‌ای، زیبایی منحصر به فردی را به نمایش می‌گذارد. آبشارهای خروشان و رودهای پرآب، طراوت و حیات را به این سرزمین هدیه می‌کنند و ییلاقات خنک و دل‌انگیز، مکانی ایده‌آل برای فرار از گرمای تابستان هستند.

تصویر: اردبیل در تابستان

شهرکرد: سفری به بام ایران در تابستان

یکی دیگر شهرهای خنک ایران در تابستان، شهر کرد است. شهرکرد، مرکز استان چهارمحال و بختیاری، در دامنه کوه‌های زاگرس و در میان طبیعتی بکر و سرسبز واقع شده است. این شهر که به بام ایران معروف است، در تابستان با آب و هوایی خنک و مطبوع، مقصدی ایده‌آل برای سفر و گشت و گذار در طبیعت است. برخلاف بسیاری از نقاط ایران که در تابستان گرمای طاقت‌فرسایی دارند، شهرکرد به واسطه قرار گرفتن در ارتفاع و در میان کوه‌ها، از آب و هوایی خنک و مطبوع در این فصل برخوردار است. شهرکرد با چشمه‌های جوشان، رودخانه‌های خروشان، جنگل‌های انبوه و کوه‌های سر به فلک کشیده، از طبیعتی بکر و چشم‌اندازهای بی‌نظیری برخوردار است. در کنار طبیعت بکر و دیدنی، شهرکرد دارای جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی متعددی مانند قلعه دزک، پل زمان خان، مسجد جامع شهرکرد و موزه باستان‌شناسی است که بازدید از آن­ها نیز در سفر به این منطقه، خالی از لطف نیست.

کوهرنگ: سفری به سرزمین چشمه‌ها و آبشارها در تابستان

کوهرنگ، شهرستانی در استان چهارمحال و بختیاری، در دامنه کوه‌های زردکوه و در میان طبیعتی بکر و سرسبز واقع شده است. این شهرستان که به سرزمین چشمه‌ها و آبشارها معروف است، در تابستان با آب و هوایی خنک و مطبوع، مقصدی ایده‌آل برای سفر در طبیعت و ایرانگردی است. این شهر دارای جاذبه‌های طبیعی متعددی مانند چشمه کوهرنگ، آبشار شیخ، پارک ملی تنگ صیاد و پیست اسکی چلگرد است که در فصل تابستان می­ توانید به سادگی از تماشای تمامی آن­ها لذت ببرید. کوهرنگ دارای غذاهای محلی خوشمزه و متنوعی نیز هست که در سفر به این شهرستان حتما باید آن‌ها را امتحان کنید. از جمله این غذاها می‌توان به آش کشک، حلیم بادام، کلکله و قلیه ماهی اشاره کرد. مردم کوهرنگ به مهمان‌نوازی و خونگرمی معروف هستند و با آغوش باز از گردشگران استقبال می‌کنند.

تصویر: شهرستان کوهرنگ

کندوان: سفری به دل تاریخ در تابستان

بهترین مکان برای سفر داخلی در تابستان، تنها به موارد بالا خلاصه نمی شود و روستای تاریخی کندوان آذربایجان شرقی که در دامنه کوه سهند قرارگرفته، می تواند گزینه جذابی برای سفر تابستانی باشد. این روستای منحصر به فرد که به عنوان تنها روستای صخره‌ای مسکونی در جهان شناخته می‌شود، با خانه‌های مخروطی شکل خود که به کله قند شباهت دارند، در فصل تابستان با آب و هوایی خنک و دلپذیر، پذیرای گردشگران از سراسر ایران و جهان است. قدم زدن در میان کوچه‌های باریک و پر پیچ و خم کندوان و تماشای خانه‌های مخروطی شکل آن، حس و حالی خاص و متفاوت را به شما القا می‌کند. گویی در سفری به گذشته، به دل یک دهکده باستانی پا گذاشته‌اید و در هر قدم، شگفتی جدیدی کشف می‌کنید. کندوان در دامنه کوه سهند و در میان طبیعتی بکر و سرسبز واقع شده است. تماشای طلوع و غروب خورشید در این روستای صخره‌ای، خاطره‌ای فراموش‌نشدنی را در ذهن شما به یادگار خواهد گذاشت.

سخن پایانی

با توجه به پایان سال تحصیلی و کم شدن مشغله ­های کاری در فصل تابستان، زمان برای یک سفر لذت بخش فرا می ­رسد. اما گرمای هوا چالشی است که در این فصل به سراغ افراد می ­آید. شما می ­توانید با انتخاب مقصدی مناسب برای سفر داخلی در تابستان، از آب و هوای خنک لذت برده و سفری خاطره­انگیز را برای خود به ارمغان بیاورید.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۲ Average: ۳]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *