اخبار استارتاپیمقالات بازاریابی و تبلیغات

تاثیر ایونت مارکتینگ بر کسب‌وکارها

برای اولین بار در ایران به همت فیناپ گزارشی تحلیلی از تاثیر ایونت مارکتینگ بر کسب‌وکارها منتشر شد.

فیناپ تاکنون میزبان ۸ هزار شرکت‌کننده در سلسله رویدادهای تخصصی در حوزه فناوری های مالی (فین‌تک) بوده است. این گزارش طی پنج ماه توسط یک تیم حرفه‌ای تهیه شده است، تصویری روشن از جایگاه رویدادها در کسب‌وکارهای ایرانی وفرصت‌ها و چالش های برگزاری آن را ارائه می دهد.

علیرضا هوشمند هم‌بنیان‌گذار فیناپ در ابتدا درباره جامعه‌ی آماری گزارش ایونت مارکتینگ گفت:« از بین ۱۴۸ نفرشرکت کننده در این گزارش ۵۳.۳ درصد سازمان‌های B2B و.۳۰.۴ B2C بوده‌اند که ما آنها را به دو دسته دولتی و خصوصی تقسیم کرده‌ایم که ۸۲.۴ آنها خصوصی بوده‌اند.»

کسب‌وکارهای شرکت‌کننده در این گزارش به ترتیب در حوزه‌های کامپیوتر و فناوری اطلاعات، بیمه، بورس و خدمات مالی و تبلیغات و بازاریابی فعالیت داشته‌اند.

طبق گفته هوشمند ۲۹ درصد شرکت‌کنندگان این نظرسنجی مدیران عامل و مدیران ارشد بوده‌اند و ۱۱.۸ درصد آن را مدیران ارتباطات و روابط عمومی تشکیل داده‌اند.

تاثیر ایونت مارکتینگ بر کسب‌وکارها

هوشمند تعداد رویدادهای برگزار شده توسط کسب‌و‌کارهای ایرانی را در سال های ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ به ترتیب بین ۱-۶ و ۱-۳ رویداد به طور متوسط بیان کرد. این درحالی است که کسب‌وکارهای دنیا در سال ۲۰۲۲  به طور متوسط ۴۵ و در سال ۲۰۲۳ ۴۷ رویداد آنلاین و حضوری برگزار کردند و همین تفاوت فاحش آماری بین ایران و جهان از دست کم گرفتن این شیوه مارکتینگ در ایران خبر می دهد اما ۶۰ درصد از آنها اعلام کرده‌اند تمایل دارند در سال ۱۴۰۳ این روند صعودی باشد و به برگزاری تعداد بیشتری رویداد روی خوشی نشان داده‌اند.

هم‌بنیان گذار فیناپ اعلام کرد ۵۹ درصد از شرکت‌کنندگان  اولین هدف خود را از برگزاری رویداد افزایش آگاهی و ۳۶ درصد دومین هدفشان را فرصت شبکه‌سازی اعلام کرده‌اند. با این حال این آمار در دنیا عکس است و نخستین هدف کسب‌وکارها از برگزاری رویدادها شبکه‌سازی و آموزش است که با توجه به ماهیت آن کسب‌وکار متفاوت است.

هوشمند درباره بودجه برگزاری رویدادها توضیح داد:« در سال ۱۴۰۲  بودجه ۵۳.۷ درصد شرکت‌ها کمتر از ۳۰۰ میلیون تومان و ۴۶.۳ درصد تا یک میلیارد تومان و در ۱۴.۶ درصد بیشتر از یک میلیارد تومان بوده است و ۵۱ درصد از  شرکت‌ها برای افزایش بودجه رویدادها در سال ۱۴۰۳ برنامه‌ریزی کرده‌اند.»

علیرضا هوشمند بزرگترین چالش‌های برگزاری رویدادها را ایده‌پردازی دانست و ادامه داد:«در ایران ۳۸ درصد شرکت‌ها معتقدند رویداد باید درون سازمان انجام شود و ۱۶ درصد برون سپاری را ترجیح می‌دهند و ۴۵.۱ ترکیب تیم‌‌های داخلی و خارجی را گزینه بهتری برای انجام رویداد می دانند.»

ادر ادامه به چالش‌های پخش آنلاین رویداد اشاره کرد و سرعت اینترنت و کیفیت نامطلوب پخش و انتخاب پلتفرم مناسب و حفظ تعامل با شرکت کنندگان را از مشکلات جدی رویدادهای آنلاین و پخش همزمان آنلاین عنوان کرد.

طبق گفته وی اطلاع رسانی رویداد از طریق سوشال مدیا، ایمیل مارکتینگ و ارسال دعوتنامه انجام می شود. برای مطالعه گزارش ایونت مارکتینگ و کسب و کارها می توانید به این لینک مراجعه کنید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۲ Average: ۵]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *