اخبار استارتاپی

راه اندازی مرکز آفرینش ملی فناوری‌های عصبی، مغز و علوم شناختی

معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری و دانشگاه علوم پزشکی ایران توافقنامه‌ای برای تأسیس و توسعه مرکز آفرینش ملی فناوری‌های عصبی، مغز و علوم شناختی امضا کردند.

به گزارش اکوموتیو، هدف این توافقنامه، تقویت زیرساخت‌های علمی و فناوری کشور، فراهم کردن زمینه مشارکت مردم و متخصصان در به‌کارگیری دانش و استفاده از آن برای دستیابی به اهداف توسعه ملی و تجاری‌سازی محصولات دانش‌بنیان و فناورانه در حوزه عصبی، مغز و علوم شناختی است. این توافقنامه میان معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری و دانشگاه علوم پزشکی ایران مبادله شد.

در مراسم امضای این توافقنامه، سید محمد مهدوی دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی، محمد تقی جغتایی مشاور عالی ستاد در امور آموزش، و چند تن از معاونان و مدیران دانشگاه علوم پزشکی ایران حضور داشتند. این توافقنامه توسط شقایق حق‌جوی جوانمرد، رئیس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، و عبدالرضا پازوکی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران، امضا شد.

از اهداف دیگر این توافقنامه می‌توان به توسعه و بومی‌سازی فناوری‌های نوین نرم‌افزاری و سخت‌افزاری در حوزه مغز و شناخت، ارائه خدمات نوین ارتقای سلامت در مراحل مختلف پیشگیری، تشخیص، درمان و توانبخشی مبتنی بر شواهد علمی در حوزه اختلالات عصبی شناختی، ایجاد شبکه همکاری بین‌رشته‌ای، توسعه ارتباطات بین‌المللی با مؤسسات پژوهشی پیشرو جهانی، توسعه برنامه‌های ملی و پروژه‌های اولویت‌دار، و ایجاد آزمایشگاه‌های تخصصی مانند تحریک مغز، ثبت سیگنال‌های مغزی، واقعیت مجازی، عصب‌شناختی، ارزیابی و توانبخشی اشاره کرد.

در چارچوب این توافقنامه، طرفین متعهد به حمایت از ایجاد و توسعه مرکز آفرینش ملی فناوری‌های عصبی، مغز و علوم شناختی، حمایت از طرح‌های فناورانه و تجاری‌سازی محصولات، تسهیل استفاده از قانون جهش دانش‌بنیان، حمایت از اجرای پروژه‌های پیشرو در مرکز ملی آفرینش مغز، و شناسایی و معرفی شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در حوزه علوم و فناوری‌های شناختی برای استقرار در این مرکز هستند.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *