اخبار استارتاپیاخبار زیست فناوری

مرکز رشد فناوری های بالینی دانشگاه شهید بهشتی افتتاح شد

به گزارش اکوموتیو، مرکز رشد فناوری های بالینی و مرکز رشد نوآوری گوارش و کبد عصر دیروز طی توافق‌نامه‌ای بین دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و معاونت علمی ریاست جمهوری افتتاح شد. هدف این مرکز، ایجاد ارتباط مؤثر بین دانشگاه، حوزه سلامت و صنعت است. این مرکز با حمایت از تیم‌های فناور و نوآور به میزبانی پژوهشکده بیماری‌های گوارش و کبد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، به توسعه نوآوری‌های سلامت کمک می‌کند.

هسته‌های فناور، دانشجویان، اعضای هیئت علمی و پژوهشگران در بخش‌های مختلف پژوهشکده فعال هستند. مرکز نوآوری گوارش و کبد در فضایی به مساحت ۴۵۰۰ متر مربع، فضای استقرار ۲۴ شرکت و هسته فناور را فراهم می‌کند که در زمینه‌های بهداشت، سلامت، پزشکی، دامپزشکی و تجهیزات پزشکی فعالیت دارند.

روح‌الله دهقانی، معاون علمی رئیس جمهور، در آیین افتتاح مرکز رشد فناوری های بالینی با اشاره به حمایت از تجهیز آن برای تبدیل ایده‌ها به محصولات دانش‌بنیان گفت: واحدهای فناور خوبی در این مرکز مستقر هستند و پزشکان ما نیز با نرخ قابل قبولی به توسعه فناوری‌های پزشکی پرداخته‌اند. همزیستی متخصصان پزشکی و مهندسی زمینه‌ساز اتفاقات خوبی شده است که در توسعه محصولات پیشرفته پزشکی و تأمین نیاز کشور به اقلام پرکاربرد سلامت مشهود است.

وی با اشاره به حمایت از ۲۴ شرکت مستقر در این مرکز برای تبدیل شدن به شرکت‌های دانش‌بنیان نوپا افزود: شرکت‌هایی که وارد زیست‌بوم اقتصاد دانش‌بنیان می‌شوند، می‌توانند از بسته جامع حمایتی شامل بیش از ۱۳۰ حمایت و تسهیلات منحصر به فرد بهره‌مند شوند.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *