اخبار استارتاپیکارآفرینی و استارتاپ

گزارش عملکرد سال ۱۴۰۲ صندوق البرز منتشر شد

این صندوق با داشتن سرمایه‌ای 386 میلیارد تومانی از طریق ارائه تسهیلات، صدور ضمانت‌نامه و سرمایه‌گذاری خطرپذیر از شرکت‌های دانش‌بنیان حمایت می‌کند.

صندوق البرز  از سال ۱۴۰۰ آغاز به فعالیت کرده است و در این سه سال توانسته به یکی از بزرگ‌ترین و فعال‌ترین صندوق‌های پژوهش و فناوری کشور تبدیل شود.

براساس گزارش سال ۱۴۰۲ این صندوق بیش از ۷۵۰ میلیارد ریال در حوزه‌هایی همچون برق، الکترونیک، فناوری‌های نوری، مخابرات، سیستم‌های خودکار، ماشین‌آلات و تجهیزات پیشرفته همچنین مواد پیشرفته و محصولات شیمیایی به شرکت‌های دانش‌بنیان فعال اختصاص یافته است.

براساس آمار ها منتشر شده، شرکت‌های فعال در حوزه برق، الکترونیک و فناوری‌های مرتبط با (۲۹.۷ درصد) بیشترین سهم از این تسهیلات را به خود اختصاص داده‌اند و شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در زمینه ماشین‌آلات و تجهیزات پیشرفته با ۲۸.۱ درصد در جایگاه دوم قرار دارند.

براساس اعلام صندوق البرز تاکنون بیش از ۱۹ هزار میلیارد ریال ضمانت‌نامه برای تکمیل ۵۳۱ پروژه صادر شده است. این ضمانت‌نامه‌ها به شرکت‌های دانش‌بنیان، فناور و حتی برخی شرکت‌های بزرگ صنعتی مانند «مجتمع گاز پارس جنوبی»، «مجتمع فولاد مبارکه» و «گروه مینا» کمک کرده است تا پروژه‌هایشان را به سرانجام برسانند.

براساس این گزارش در سال گذشته صندوق البرز با اختصاص بیش از ۷۲ درصد تسهیلات و ۵۷ درصد ضمانت‌نامه‌های صادره به شرکت های دانش بنیان توجه ویژه ای به آنها داشته است.

صندوق البرز اولین مؤسسه مالی در کشور است که با ارزش‌گذاری دارایی‌های نامشهود شرکت‌ها به آنها خدمات مالی و اعتباری ارائه می‌کند. همچنین این صندوق با تأسیس اولین مراکز تخصصی توسعه و تولید قراردادی، به توسعه همکاری‌های دانشگاهی و صنعتی کمک کرده است.

در حوزه سرمایه گذاری خطرپذیر تمرکز صندوق روی طرح‌هایی در حوزه گیاهان دارویی، تجهیزات ورزشی و هوش مصنوعی بوده است. در ۶ ماهه دوم پارسال، بیش از ۴۰۰ میلیارد ریال به شرکت‌های فعال در این حوزه‌ها اختصاص یافته است.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۱ Average: ۵]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *