اخبار استارتاپی

گزارش سالانه تپسل منتشر شد

از میان صنایع و کسب‌وکارهای مختلف، حوزه مالی و بانکی و سرمایه‌گذاری بیشترین میزان تبلیغات آنلاین را در ایران داشته‌اند. این آماری است که شرکت تبلیغات دیجیتال تپسل منتشر کرده است.

شرکت تبلیغات دیجیتال تپسل گزارش سال ۱۴۰۲ خود را منتشر کرد. گزارشی که نشان می‌دهد صنعت مالی و بانکی و سرمایه‌گذاری با اختلاف بیش از بقیه حوزه‌ها وارد حوزه تبلیغات دیجیتال و آنلاین شده است. بررسی این گزارش نشان می‌دهد فروشگاه‌های اینترنتی، گردشگری و حمل و نقل و ارز دیجیتال در رتبه‌های بعدی قرار دارند. این آمار در حالی است که در سال ۱۴۰۱ بیشترین میزان تبلیغات مربوط به فروشگاه‌های آنلاین بود و صنعت مالی و سرمایه‌گذاری در رتبه‌های بعدی قرار می‌گرفت.

آنچه تپسل در این گزارش منتشر کرده بخشی از واقعیت اقتصاد ایران را هم نشان می‌دهد و آن اینکه دریافت وام و تسهیلات مالی و بانکی در سال ۱۴۰۲ دغدغه بسیاری از مردم بوده است و به موازات آن، تبلیغات مالی و بانکی هم افزایش قابل توجهی داشته است. به عبارتی همزمان با کاهش تسهیلات‌دهی بانک‌ها در سال گذشته، میزان جستجو و تقاضای مردم برای دریافت وام و تسهیلات مالی و بانکی هم افزایش یافته است.

 

۶۱۷ میلیارد نمایش در یک سال

گزارش سالانه  تپسل بخش‌های دیگری هم دارد. یکی از این بخش‌ها مربوط به میزان نمایش سالانه این شرکت تبلیغاتی است. بر اساس این گزارش، میزان نمایش تبلیغات آنلاین تپسل در سال گذشته ۶۱۷ میلیارد بوده است. عددی که نشان می‌دهد هر ایرانی در روز ۲۳ بار در معرض تبلیغات آنلاین این شرکت تبلیغاتی قرار می‌گیرد. این در حالی است که بسیاری از افراد کمتر در معرض تبلیغات آفلاین هستند.

گزارش سالانه تپسل

اما در گزارش سالانه تپسل به چه نکات دیگری اشاره شده است؟ اگرچه اکثر کسب‌وکارها در تلاشند تا بیشترین میزان بازدید و کلیک را از آن خود کنند، این آژانس تبلیغاتی گزارش داده در سال ۱۴۰۲ بیشترین میزان نمایش برای یک تبلیغ‌دهنده ۵۲ میلیارد بوده است. یعنی یک کسب‌وکار توانسته با کمک تپسل یک تبلیغ خود را ۵۲ میلیارد بار نمایش دهد. در این گزارش اعدادی از این دست باز هم به چشم می‌خورد. برای مثال بیشترین کلیک برای یک تبلیغ‌دهنده ۱۰۱ میلیون، بیشترین میزان نصب برای تبلیغ‌دهنده ۵ میلیون و بیشترین میزان محتوایی که برای یک تبلیغ‌دهنده تولیدشده، ۳۲۰۰ محتوا بوده است.

۱۴۶ هزار ناشر، ۸۲ هزار تبلیغ‌دهنده

شرکت تبلیغات دیجیتال تپسل، یکی از زیرمجموعه‌های هولدینگ داده‌کاوان شریف است که از سال ۹۳ فعالیت خود را آغاز کرد و امسال وارد دهمین سال فعالیت خود شده است. شرکتی که تبلیغات کسب‌وکارها را در رسانه‌ها منتشر می‌کند و واسط میان این دو است. در این گزارش هم آمده که تپسل از ابتدای فعالیت تاکنون با ۱۴۶ هزار ناشر در حوزه وب و اپ همکاری کرده است. ناشرانی چون گروه رسانه‌ای دنیای اقتصاد، خبر ورزشی، دیوار، اسنپ، عصر ایران، آمیرزا، ایرانسل، تماشا و برترین‌ها تنها بخشی از ناشران همکار تپسل هستند.

در سوی دیگر ماجرا، در این سال‌ها این آژانس با ۸۲ هزار تبلیغ‌دهنده و کسب‌وکار همکاری کرده است. روبیکا، کارنامه، ازکی‌وام، اسنپ‌فود، اسنپ، نوبیتکس ، اکالا و اوانو برخی از کسب‌وکارهای همکار تپسل بوده‌اند.

کاهش ۱.۵ درصدی آمار تقلب (fraud)، رشد ۵۰۰ درصدی نمایش کمپین‌های ویدئویی و افزایش ۴ برابری تبلیغات گوگل ادز علی‌رغم تحریم‌ بودن ایران از دیگر دستاوردهای تپسل در سال ۱۴۰۲ است که در این گزارش به آن اشاره شده است.

برای مطالعه متن کامل گزارش سال ۱۴۰۲ تپسل و اطلاع از جزئیات آن، لینک گزارش را از اینجا دانلود کنید.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *