مقالات سفر و گردشگری

عجایبی که فقط در استانبول می‌بینید

قیمت بلیط تهران استانبول به عوامل متعددی مانند تعداد مسافران، میزان بار و غیره بستگی دارد. استانبول، یکی از شهرهای بزرگ و پرجمعیت کشور ترکیه است. شهر تاریخی عثمانی‌ها استانبول در نظر گرفته می‌شود. این شهر بزرگ، با استقبال بی‌نظیر مسافران از سراسر دنیا روبرو شده است. با یک سفر کوتاه به این شهر زیبا قدمت و تاریخ استانبول را با تمام وجود احساس می‌کنید. قلب و روح ترکیه، استانبول است . در این شهر توریستی زیبا، عجایبی وجود دارد که شما را با بناهای جدید و باورنکردنی آشنا می‌کند.

کاخ توپکاپی بنای تاریخی استانبول

یکی از محبوب‌ترین قسمت‌های گردشگری در استانبول مربوط به کاخ توپکاپی می‌شود. قصر توپکاپی، قدمت دیرینه دارد. همانطور که می‌دانید! ترکیه میزبان سلطنت پادشاهان بسیاری بوده است که یکی از آن‌ها سلطان محمد دوم نام دارد. کاخ توپکاپی به دستور سلطان محمد دوم ساخته شد؛ اما در قرن ۱۹ میلادی توسط عثمانی‌ها به عنوان مرکزی برای حکومت سیاسی برگزیده شد. آتاتورک، این کاخ زیبا را برای بازدید عموم آزاد کرد.

بخش‌های بزرگ و معروفی در این کاخ به وجود آمدند که نیازمند صرف زمان بیشتری برای بازدید است. هر قسمت این کاخ مربوط به کارایی و کاربردهای زمان خود برای عموم به نمایش گذاشته شده‌اند. اگر می‌خواهید این کاخ را از نزدیک ببینید، باید به محله سلطان محمد بروید. در نزدیکی مسجد ایاصوفیه، بنایی بزرگ و چشمگیر می‌بینید، این بنا همان قصر یا کاخ توپکاپی است.

روزهای تعطیل این کاخ را صبح روزهای تعطیل مذهبی در نظر گرفته‌اند؛ اما همه روزه این قصر بزرگ برای میزبانی مسافران عزیز آماده است؛ در نهایت، هنگامی که به استانبول سفر می‌کنید، این کاخ قدیمی را ببینید. قیمت بلیط تهران استانبول با توجه به بازدید آثار زیبای این شهر مناسب است و ارزش مادی و معنوی بسیار زیادی دارد.

برج گالاتا و زیباترین غروب

برج گالاتا یکی از زیباترین و بلندترین برج‌های شهر استانبول محسوب می‌شود. میزان قیمت بلیط تهران استانبول با توجه به بازدید از مکان‌های تاریخی  دیدنی این شهر مشخص خواهد شد. این برج زیبا تماشای غروب آفتاب را به یکی از لذت‌بخش‌ترین لحظات سفر تبدیل می‌کند‌. قدمت برج گالاتا حدود ۷۰۰ سال تخمین زده‌اند و در این دوران سختی و خوشی‌های مردم را احساس کرده است. از برج گالاتا برای دیده‌بانی از کشتی‌های بزرگ استانبول و تشخیص کشتی‌های غریب در دریا استفاده می‌کردند.

پس از گذشت چند سال با تغییر کاربری از دیده‌بانی دریا به زندان روبرو شد. زندان استانبول در گذشته، در برج گالاتا قرار داشت؛ اما این برج زمان زیادی از زندانیان میزبانی نکرد. موزه تاریخی و تماشای غروب استانبول را کاربری امروز برای این برج بزرگ در نظر گرفته‌اند. آتش‌سوزی‌های مهیب و خطرناکی دامنگیر برج گالاتا در گذشته بوده است. طوفان‌های شدیدی که در استانبول رخ می‌دهد، سقف گالاتا را فروپاشیده و معماری جدیدی بر سر این برج ساختند.

مخروطی بودن سقف برج گالاتا تمایز این بنای تاریخی را نسبت به سایر آثار باستانی نشان می‌دهد. با مناسب‌ترین قیمت بلیط تهران استانبول را تهیه کنید و از سفر خود لذت کافی را ببرید. ارتفاع ۶۷ متری برج گالاتا دنیای بزرگ استانبول را با چشم دیگر می‌بینید. وجود پله و آسانسور در داخل برج مسیر را برای بازدید از طبقات بالا آسان می‌کند. برج گالاتا در محله بیاوغلوی واقع شده است.

آب انبار باسیلیکا

دوران امپراتوری روم بناهای بزرگی در استانبول ساخته شد که یکی از آن‌ها آب‌انبار باسیلیکا نام دارد. برای آگاهی از قیمت بلیط تهران استانبول، به سراغ سایت‌های معتبر بروید و بلیط خود را بخرید. آب سراسر استانبول از این آب‌انبار تأمین می‌شد. این آثار زیبا برای عموم مردم جذاب و جالب بود.

خوب است بدانید، فیلمبرداری در فیلم جیمز باند از این آب‌انبار صحنه‌های دلنشینی را خلق کرده است. این آب‌انبار، آب زیر زمینی استانبول را در برمی‌گیرد؛ به همین دلیل، در اعماق زمین ساخته شده است. گردشگران باید ۵۲ پله به سمت داخل زمین حرکت کنند تا به آب‌انبار باسیلیکا برسند. تماشا ۳۳۶ ستون بلند تا ارتفاع نه متر، جذابیت آن‌ را بیشتر می‌کند. طول ۱۴۰ متر و عرض ۸۰ متر با قابلیت انباشتن هشت میلیون فوت آب، آب‌انبار باسیلیکا را به وجود آورده است.

قیمت بلیط تهران استانبول نسبت به قیمت سایر شهر‌های مشهور ترکیه مانند آنتالیا ارزان تر است و شما از مکان‌های جذاب بیشتری بازدید می‌کنید. آب‌انبار باسیلیکا، یکی از معروف‌ترین، آثار زیبای استانبول معرفی شده است. اطراف مسجد ایاصوفیه، آب انبار باسیلیکا قرار دارد که گردشگران با وسایل حمل و نقل عمومی نیز می‌توانند برای بازدید از این مکان دیدنی راهی شوند‌.

کلام آخر

با استعلام قیمت بلیط تهران استانبول از سایت علی بابا و در نهایت رزرو بلیط، سفر به یادماندنی را خلق کنید. با وجود این آثار زیبا، معماری جذاب و دیرینه‌‌ای را به رخ می‌کشد. استانبول، یکی از شهرهای توریستی در جهان شناخته شده است. هنگامی که وارد استانبول می‌شوید، استقبال بی‌نظیر مردم و خوردن غذاهای محبوب ترکی لحظات شیرینی را بر جای می‌گذارد‌. مغازه‌های بزرگ و کوچکی در این شهر وجود دارند که نیاز گردشگر را برای خرید سوغاتی و کالاهای مشهور ترکی برآورده می‌کند. گردشگران اگر قصد سفر کنند، ابتدا استانبول را به عنوان مقصد گردشگری خارجی برمی‌گزینند. این شهر زیبا، مملو از زیبایی و نمایش تاریخ گذشته است.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *