اخبار استارتاپی

رویداد بهستان، تلنگری برای خلق آرزوهای از یادرفته

اولین رویداد از سلسله برنامه‌های بهستان با محور نوآوری اجتماعی برگزار شد.

اولین رویداد بهستان روز دوشنبه ۲ام مهرماه ۱۴۰۳ با محوریت نوآوری اجتماعی با حضور فعالین و برخی از استارتاپ های این حوزه در سالن مولوی دانشگاه شهبد بهشتی برگزار شد.

امیر روان‌پرور، دبیر باشگاه مدیران بهشتی هدف از برگزاری این رویدادها را آشنایی با نوآوری و کارآفرینی ایرانی دانست و تشریح کرد: این رویدادها فرصت مناسبی برای بررسی، تبادل تجربه و ایده در حوزه‌های مختلف را فراهم میکند. بهستان همچنین موقعیت مناسبی برای تفکر و تامل در توانمندی‌ها و شجاعت فردی است.

کتایون سپهری، مدیرعامل شتابدهنده منش در باب نوآوری اجتماعی توضیح داد

دومین سخنران کتایون سپهری، مدیر شتابدهنده منش درباره ماهیت نوآوری اجتماعی توضیح داد: نوآوری اجتماعی با ارائه خدمات و یا محصولی یکی از چالش های اجتماعی را حل میکند و با گذشت زمان به تغییر روال موجود در سطح گسترده کمک میکند.

 سپهری با اشاره به ارتباط  و شباهت ارکان توسعه پایدار و کارآفرینی اجتماعی ادامه داد: توسعه پایدار بر سه رکن اصلی اقتصادی، اجتماعی و زیست محیطی استوار است که بی‌توجهی به بعد اجتماعی و زیست محیطی و تنها تمرکز بر رکن اقتصادی ایجاد پایداری ممکن نیست.

مدیر شتابدهنده منش با تاکید بر ارزش کارآفرینان برای جوامع تاکید کرد: کارآفرینان به جهت آن که راه کاری خلاقانه برای حل مشکلات ارائه میدهند عناصر باارزشی در هر جامعه‌ای هستند و کارآفرینان اجتماعی از کارآفرینان اقتصادی ارزشمندتر هستند چراکه میتوانند معضلی اجتماعی را کمرنگ تر کنند و رکن اقتصادی توسعه پایدار با محوریت اشتغال، کسب‌وکار و کارآفرینی رشد خواهد کرد.

نوید فلاحت شتابدهنده ماموت اهمیت طراحی اجتماعی و هم‌آفرینی صحبت کرد

در ادامه رویداد نوید فلاحت، هم‌بنیان‌گذار شتابدهنده ماموت از تجربه خود در طراحی اجتماعی با هدف توانمندسازی مردم محلی برای ابداع راه حل های مختلف در حوزه های اقتصادی و اجتماعی صحبت کرد و افزود: در بندر کنگ با ایجاد پلتفرمی تحت عنوان «مردم شهر» تلاش شد مسائل از طریق مردم محلی شناسایی و گونه‌بندی شود.

فلاحت همچنین به اهمیت شناسایی ظرفیت های محلی و ذی نفعان درگیر در مسئله پرداخت و تشریح کرد: انتقال تجربه برای شناسایی و سنجش دارایی ها و ظرفیت‌های یک اقلیم به منظور طراحی اجتماعی مسئله‌ای حائز اهمیت است و تنها مردمی که منطقه‌ای را زیست کرده‌ باشند از این ظرفیت‌ها باخبر هستند.

هم‌بنیان‌گذار ماموت با تاکید بر مفهوم هم‌آفرینی گفت: بسیاری از این معضلات از طریق هم‌آفرینی استارتاپها حل میشود. در جنوب کشور بیش از ۷۰ درصد از این استارتاپ های محلی به علت آنکه از دل اجتماع و نیازهای آن برخاسته‌اند، درحال کار هستند و شکست برای آنها معنایی ندارد.

در آخر رویداد استارتاپ های «جامش»، کارگزار مسئولیت‌اجتماعی زیست‌محیطی، «شنوبوک»، پلتفرم کتاب صوتی به زبان و گویش و اقوام ایرانی و «سرطانو»، پلتفرم آگاهی‌بخشی و شتاب در درمان سرطان به معرفی خود پرداختند.

 

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۲ Average: ۵]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *