اخبار ارز دیجیتال

افزایش تقاضا برای محصولات مشتقه و قراردادهای آتی در صرافی های ارز دیجیتال

امروزه یک صرافی آنلاین ارز دیجیتال که از قراردادهای آتی یا اصطلاحا فیوچرز پشتیبانی نکند نمی‌تواند رضایت تمام کاربران خود را به‌دست آورد. این دست معاملات به دلیل ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود و کمک به کسب سودهای کلان محبوبیت زیادی پیدا کرده و به جزئی ضروری از کسب سود پایدار تبدیل شده‌اند.

قراردادهای مشتقه در بورس و معاملات سنتی رواج بسیار زیادی داشته‌اند. امروزه در حوزه معامله ارزهای دیجیتال نیز انواع آن کاربردی شده‌اند و فیوچرز نیز از جمله محبوب‌ترین آن‌ها است. قراردادهای مشتقه کمک می‌کنند که با پیش‌بینی روندهای بازار کسب سود کرد.

دلایل محبوبیت قراردادهای مشتقه در صرافی ارز دیجیتال

می‌دانیم که کسب سود در بسیاری از بازارهای مالی وابسته به پیش‌بینی وضعیت دارایی‌ها است. معامله‌گران محصولی را خریداری می‌کنند زیرا به هر دلیلی احتمال می‌دهند که در آینده افزایش قیمت خواهد داشت و این خرید می‌تواند سوددهی داشته باشد. حال دسته‌ای از قراردادها ایجاد شده‌اند که بر اساس همین پیش‌بینی‌ها اما به شکلی متفاوت سوددهی دارند.

قراردادهای مشتقه بین خریدار، صرافی، یک سازمان مالی یا سرمایه گذار مستقل بسته می‌شوند. به‌صورتی‌که خریداران با تحلیل‌های خود برای کسب سود از بازارهای صعودی و نزولی برنامه‌ریزی می‌کنند. این دست قراردادها معمولا با طرفی بسته می‌شوند که نقدینگی بالایی داشته باشد؛ بنابراین معاملات فیوچرز می‌توانند با دارایی قرض‌ گرفته شده انجام شوند و اهرم‌ دار باشند.

سود بیشتر

در قراردادهای مشتقه از نوع آتی یا همان فیوچرز می‌توان از اهرم‌ها استفاده کرد. همچنین اشاره کردیم که این دست قراردادها اجازه کسب سود در بازار نزولی را فراهم می‌کنند. این دو ویژگی در کنار یکدیگر می‌توانند برای معامله‌گر بسیار جذاب باشند. کسب سودهای چندبرابری می‌تواند معامله‌گران را سریع‌تر به موفقیت‌های مالی برساند. همچنین امکان کسب سود حتی در بازار نزولی درآمد حاصل از معامله ارزهای دیجیتال را پایدار و مداوم می‌کند.

ریسک پذیری بالاتر معامله گران

ریسک پذیری بالاتر معامله گران

با گسترش و محبوبیت بیشتر معامله ارزهای دیجیتال، دانش تخصصی معامله‌گران نسبت به آن‌ها افزایش پیدا کرده. از طرفی ابزارهای کمکی مختلف می‌توانند دقت تحلیل‌ها و پیش‌بینی روند بازار را افزایش دهند. یکی دیگر از عواملی که ریسک‌پذیری معامله‌گران این حوزه را افزایش داده کسب سودهای مکرر آنها از رمزارزهایی با نوسانات قابل‌توجه است.

تمامی این عوامل باعث شده‌اند که قراردادهای پرریسک مشتقه نیز باوجود چالش‌های خود در میان کاربران محبوبیت پیدا کنند.

فرصت های طلایی سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال

در مواردی رشد یا نزولی شدن روند ارزی مانند بیت کوین در بازه‌ای مشخص توسط اغلب شاخص‌ها و تحلیل‌گران پیش‌بینی می‌شود. در این شرایط عده‌ای تمایل دارند با استفاده از قراردادهای مشتقه، به‌ویژه آتی میزان کسب سود را بالا برده و درعین‌حال ریسک‌های آن را بپذیرند؛ بدین ‌شکل معامله‌گران از فرصت‌های کسب سودی که رمزارزها در اختیارشان می‌گذارند استفاده حداکثری می‌کنند.

قراردادهای مشتقه صرافی ارز دیجیتال و معامله در تمام شرایط

قراردادهای مشتقه در یک صرافی ارز دیجیتال اجازه می‌دهند که امکان کسب سود در شرایط صعودی و نزولی بازار وجود داشته باشد. معاملات آتی با فراهم‌کردن اهرم‌های معاملاتی می‌توانند سود حاصل از پیش‌بینی روند بازار را چندین برابر کنند. لازم به ذکر است که در کنار سود بالا ممکن است زیان حاصل ازاین‌دست قراردادها نیز قابل‌توجه باشد. اغلب کارشناسان معامله ارزهای دیجیتال استفاده از چنین قراردادهایی را تنها با کسب دانش کافی و مدیریت حرفه‌ای سرمایه توصیه می‌کنند.

 

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *