اخبار استارتاپیایده های استارتاپیایده های هوش مصنوعی

SoCreate: هوش مصنوعی فیلم نامه نویسی

بسیاری از فیلم‌نامه‌نویسان به جای استفاده از ماشین‌های تایپ سنتی، از ابزارهای مدرن برای نوشتن پایلوت فیلم یا سریال‌های تلویزیونی خود استفاده کرده‌اند. SoCreate، که تازه وارد عرصه نرم‌افزارهای نگارش فیلم‌نامه است، با رویکردی جدید به داستان‌گویی، در حال رقابت با شرکت‌های مطرحی مانند Final Draft و Celtx است. این شرکت به دنبال استفاده از هوش مصنوعی فیلم نامه نویسی است.

SoCreate امکاناتی مشابه سایر نرم‌افزارهای فیلم‌نامه‌نویسی ارائه می‌دهد، مانند قالب‌هایی که به راحتی می‌توان با آن‌ها یک فیلم‌نامه استاندارد با فرمت صحیح ایجاد کرد. اما جاستین کوتو، مؤسس و مدیرعامل SoCreate، معتقد است که پلتفرم‌های محبوب فعلی هنوز کاستی‌هایی دارند، به ویژه در زمینه ابزارهای بصری و خلاقانه.

کوتو به TechCrunch گفت: «وقتی تصمیم گرفتم به دانشگاه بروم، به فیلم گرایش پیدا کردم و این یعنی باید به هنر نگارش فیلم‌نامه وارد می‌شدم. بلافاصله متوجه شدم که این فرآیند کسل‌کننده و بدون الهام است. انگار ما برای یک رسانه تصویری می‌نویسیم، اما باید از یک سند سیاه و سفید قدیمی با فرمتی که بر اساس ماشین‌تحریر طراحی شده استفاده کنیم؟ می‌دانستم که باید راه بهتری وجود داشته باشد — راهی بصری‌تر، سرگرم‌کننده‌تر و خلاقانه‌تر.»

قابلیت تولید تصویر هوش مصنوعی فیلم نامه نویسی

SoCreate معتقد است که یکی از نکات برجسته و قابل توجه این نرم‌افزار، ابزار بارگذاری تصویر است که به فیلم‌نامه‌نویسان اجازه می‌دهد مفاهیم بصری مانند شخصیت‌ها، مکان‌ها و لحظات اکشن را در فیلم‌نامه‌های خود بگنجانند. کاربران می‌توانند تصاویر خود را  در نرم افزار بارگذاری کنند یا از گالری تصاویر و طراحی‌های موجود در SoCreate استفاده کنند.

به زودی کاربران قادر خواهند بود از یک مولد تصویر هوش مصنوعی فیلم نامه نویسی استفاده کنند که با ترکیبی از مدل‌ها، از جمله OpenAI، Stable Diffusion و دیگران پشتیبانی خواهد شد. مهم است که بدانید SoCreate هیچ برنامه‌ای برای ارائه ابزارهای نگارش مبتنی بر هوش مصنوعی ندارد. این مولد تصاویر تنها برای الهام‌بخشی به کاربران در حین نگارش طراحی شده تا فرآیند را از حالت یکنواخت خارج کند.

SoCreate هوش مصنوعی فیلم نامه نویسی

ویژگی برجسته دیگر، “Storyteller” است که این پلتفرم آن را اوایل این هفته معرفی کرده است. Storyteller یک فضای اختصاصی است که در آن کاربران می‌توانند داستان‌های خود را در یک کتابخانه عمومی به اشتراک بگذارند تا دیگران آن‌ها را مطالعه کنند. این ویژگی جدید شباهت‌هایی به Wattpad دارد و به جامعه‌ای از خوانندگان امکان می‌دهد که به صورت رایگان به فیلم‌نامه‌های نویسندگان، چه تازه‌کار و چه حرفه‌ای، دسترسی پیدا کنند.

شرکت SoCreate معتقد است که هوش مصنوعی فیلم نامه نویسی و قابلیت Storyteller به نویسندگان تازه‌کار فیلم‌نامه کمک می‌کند تا آثار خود را به شکل مؤثرتری به نمایش بگذارند و بدون نیاز به ارتباطات در هالیوود، یک پورتفولیوی عمومی با نمایش خیره‌کننده بسازند.

با این حال، برخی از فیلم‌نامه‌نویسان ممکن است تمایلی به انتشار عمومی فیلم‌نامه‌های خود نداشته باشند، از ترس اینکه آثارشان دچار سرقت ادبی شود. کاربران در SoCreate این امکان را دارند که آثار خود را به صورت خصوصی نگه دارند و این پلتفرم از رمزنگاری استفاده می‌کند. همچنین در این پلتفرم سیاست‌های سخت‌گیرانه‌ای علیه سرقت ادبی وجود دارد.

جاستین کوتو مدیرعامل شرکت SoCreate استدلال می‌کند: «نظریه شخصی من (که این توصیه حقوقی نیست) این است که انتشار عمومی اثر به صورت آنلاین در بسیاری از جهات شما را از سرقت ادبی محافظت می‌کند؛ شما مدرک ثبت زمانی دارید که نشان می‌دهد شما نویسنده اصلی اثر بودید و صدها یا هزاران نفر به عنوان شاهد آن را در SoCreate دیده‌اند. یک فایل PDF [یا ورد] واقعاً این مزیت را به شما نمی‌دهد.»

کوتو پیش‌بینی می‌کند که هوش مصنوعی فیلم نامه نویسی و قابلیت Storyteller فراتر از یک تجربه خواندن ساده خواهد شد. در آینده، امکان افزودن صداهای شخصیت‌ها که با هوش مصنوعی تولید می‌شوند، جلوه‌های صوتی و موسیقی پس‌زمینه به آن اضافه خواهد شد. آخرین به‌روزرسانی Final Draft هم شامل گزینه‌ای است که به کاربران امکان می‌دهد صداهای مختلفی را برای شخصیت‌ها تنظیم کنند تا فیلم‌نامه را بخوانند.

آمار ارائه شده در SoCreate هوش مصنوعی فیلم نامه نویسی

علاوه بر این، خوانندگان می‌توانند به فیلم‌نامه‌ها نظر بدهند و به نویسندگان بازخورد فوری ارائه دهند، در حالی که پیش‌تر فیلم‌نامه‌نویسان عادت داشتند فایل‌های خود را به صورت PDF خروجی گرفته و از طریق ایمیل ارسال کنند. کاربران می‌توانند لینک هر بخش از داستان خود را به اشتراک بگذارند، از یک دیالوگ کوچک گرفته تا کل فیلم‌نامه، و خوانندگان می‌توانند بدون نیاز به حساب کاربری در SoCreate، یادداشت‌ها یا پیشنهادات خود را بنویسند.

یکی دیگر از ویژگی‌های برجسته این پلتفرم، آمار خواندن (Reading Stats) است که به فیلم‌نامه‌نویسان اجازه می‌دهد ببینند آیا کسی داستان آن‌ها را واقعاً خوانده است، کجا خواندن را متوقف کرده، چقدر زمان صرف خواندن کرده و کجا نظر گذاشته است.

این پلتفرم و قابلیت‌های هوش مصنوعی فیلم نامه نویسی و اشتراک گذاری محتوای آن بیشتر برای کسانی طراحی شده که در حال نوشتن فیلم، سریال تلویزیونی و فیلم کوتاه هستند. با این حال، شرکت در حال بررسی قالب‌هایی برای مقالات، رمان‌ها و داستان‌های کوتاه نیز است تا دامنه دسترسی خود را به خلاقان بیشتری گسترش دهد.

کوتو گفت: «زمانی که ما بر داستان‌نویسی روایی تسلط پیدا کنیم، به حوزه‌های جدیدی مانند کسب‌وکار، آموزش، روزنامه‌نگاری، سبک زندگی و پژوهش خواهیم پرداخت. با رشد تعداد خوانندگان، اشتراک‌هایی برای دسترسی به کتابخانه SoCreate اضافه خواهیم کرد و خالقان فرصتی جدید برای کسب درآمد از کارهای خود از طریق مشارکت درآمدی با SoCreate خواهند داشت.»

SoCreate در ماه می سال گذشته راه‌اندازی شد و تاکنون بیش از ۱۲۰۰ مشترک جذب کرده است. این پلتفرم می‌گوید که برخی از کاربران آن نویسندگانی هستند که برای شرکت‌هایی مانند آمازون، دیزنی، مارول و نتفلیکس تولید محتوا کرده‌اند. همچنین، برنامه‌های آزمایشی و دیگر برنامه‌هایی را با برخی دبیرستان‌های منتخب در کالیفرنیا و ایلینوی اجرا می‌کند.

استفاده از این پلتفرم برای همه کاربران رایگان است، اما اگر بخواهند به ابزار تصاویر اختصاصی و آمار بازخورد دسترسی داشته باشند، باید ۱۰ دلار در ماه برای اشتراک حرفه‌ای پرداخت کنند. همچنین یک سطح اشتراک شخصی با هزینه ۵ دلار در ماه وجود دارد که شامل پروژه‌های نامحدود و دسترسی به گالری تصاویر SoCreate می‌شود.

این شرکت سال گذشته موفق به جذب ۳ میلیون دلار در مرحله پیش‌بذر شد و در حال حاضر به دنبال جمع‌آوری ۵ میلیون دلار دیگر در مرحله بذری است که برای توسعه و بازاریابی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *