مشاور استارتاپ (Startup Advisor)
مشاوران، شریان حیاتی بسیاری از استارتاپ های پیشرفته هستند. آن ها اغلب نه تنها نام های جذاب را به صفحه تیمتان اضافه می کنند، بلکه می توانند با ارتباطات و شبکه آشنایانشان به کسب و کارتان کمک کنند. آن ها به حل مشکلات شما کمک کرده و مزیت های خاص خود را برایتان فراهم می کنند. همچنین به شما در دستیابی به فرصت هایی با شرکا و سرمایه گذاران کمک می کنند که معمولا در دسترس نیستند.
البته این از هیچ ناشی نمی شود. شرکت ها باید ارزش خود را ثابت کنند، هر هفته پیشرفت خود و کششی که مشاور از آن ها انتظار دارد را نشان دهند تا سر پا باقی بمانند. این اغلب بدین معنی است که مشاور دستمزدی دریافت می کند یا در شرکت سهامی دارد.
کار مشاور استارتاپ چیست؟
مشاوران استارتاپ برای موارد مختلفی انتخاب شده و مورد استفاده قرار می گیرند. متداول ترین مشاوران استارتاپ، اساتید و بنیان گذاران هستند که تخصص بالایی در جایگاه شرکت دارند.
جدای از آن، آنان ممکن است مشاور رشد و ارتقا با تخصص بالا در بازاریابی، فروش و پیشرفت محصولات از صفر تا میلیون ها کاربر باشند. رشد، اغلب اولویت شماره یک در استارتاپ ها و ایجاد استقلال است و ایده های جدید می توانند معجزه کنند.
مشاوران فنی معمولا در صنایعی دیده می شوند که در آن ها به تخصص فنی بالا نیاز است یا بنیان گذاران برای عبور از چالش ها به حمایت بیشتری نیاز دارند.
صرف نظر از ماهیت مشاوران، هیئت مشاوره معمولا یک گروه رسمی و اولین جایی است که بنیان گذاران استارتاپ می توانند برای گفتگو در مورد مسائل به آن مراجعه کنند.
۳ روشی که مشاور استارتاپ می تواند به رشد استارتاپ شما کمک کند
مشاوران با ارزشند زیرا کمک مناسب را در زمان مناسب برای راه اندازی استارتاپ ارائه می دهند. مهارت های خاص آن ها می تواند به پیشرفت کسب و کارتان و دستیابی به چندین هدف کمک کند. در زیر چند تا از دلایلی که مشاور کسب و کار استارتاپ می تواند برایتان ارزشمند باشد، آمده است.
۱. ارائه مهارت هایی که خودتان ندارید
مشاور استارتاپ کسی است که مهارت ها و دانش مورد نیازتان را دارد. بنابراین، با یافتن یک مشاوره استارتاپ می توانید ضعف هایتان را جبران کرده و روی نقاط قوت خود تمرکز کنید.
۲. دستیابی به ارتباطات ارزشمند
مشاور استارتاپ معمولا ارتباطاتی دارد که شرکت جدید می تواند از آن ها بهره مند شود. بنابراین، هنگامی که با مشاوران استارتاپ ارتباط برقرار می کنید، آن ها کمک های بی اندازه ای را ارائه می کنند که می تواند درها را به روی شرکای بالقوه و استخدام کنندگان بگشاید.
مشاوران کسب و کار استارتاپ ها اغلب به آن ها کمک می کنند تا معرفی و تماس مجدد از سوی سرمایه گذاران دریافت کنند. بقیه اش به خودتان بستگی دارد.
۳. برآوردن نیازهای استارتاپ شما
مشاوران استارتاپ ممکن است به چندین استارتاپ مراجعه کنند یا ساعت های بی شماری را صرف تجزیه و تحلیل مسائل و نگرانی ها در هفته کنند. با این حال، زمانی که در کنارتان هستند، به مهارت ها و استعدادهای آن ها دسترسی پیدا می کنید. علاوه بر این، هنگامی که در حضورتان هستند، تمام توجه خود را معطوف شما کرده و به نگرانی هایتان رسیدگی می کنند.
چه زمانی به مشاور استارتاپ نیازمندید؟
بهترین زمان برای برقراری ارتباط با مشاوران استارتاپ، زمانی است که تازه در حال استخدام کارکنان کلیدی هستید. با این حال، هنگامی که شرکتتان نیاز به ایجاد شراکت یا افزایش فروش دارد نیز استفاده از مشاوره استارتاپ مفید است.
می توانید از شراکت های مهم استفاده کنید و با برقراری ارتباط با مشاوران استارتاپ، کارمندان بالقوه را پیدا کنید. از دیگر زمان های حیاتی برای به کارگیری آن ها موقع مقابله با چالش های غیرمعمول است.
علاوه بر این، مشاوران می توانند به استارتاپ ها در درک مفاهیم و نکات مربوط به حرفه خود کمک کنند. مشاوران، شکاف دانش در مورد صنعت و بازار را پر کرده و به کسب اعتبار استارتاپ شما کمک می کنند.
مشاوران معمولا به استارتاپ ها در حل اکثر مشکلات خود، پاسخ به پرسش های اساسی و ارائه استدلال مخالف یاری می رسانند. گرچه مشاوران به شما راهنمایی می دهند، اما در نهایت مجال تصمیم گیری را به بنیان گذاران واگذار می کنند.
داشتن مشاور استارتاپ مناسب برای شرکت های جدید در بخش هایی که به تخصص موضوعی نیاز دارند بسیار ارزشمند است. به عنوان مثال، یک شرکت فناوری را در نظر بگیرید که به یک مشاور فنی استارتاپ با دانش بالا در مورد حرفه خود نیاز دارد. چنین مشاوری می تواند سازمان را حسابی تغییر دهد.