اخبار استارتاپی

فعالیت ۱۸۶ مرکز رشد و کارآفرینی در کشور

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم و فناوری گفت: در حال حاضر 42 پارک علم و فناوری و 186 مرکز رشد و کارآفرینی در کشور وجود دارد که در مجموع 30 هزار شغل ایجاد کرده‌اند.

لیمو HR

به گزارش اکوموتیو مسعود برومند ظهر امروز در مراسم افتتاح فاز اول سایت اصلی پارک علم و فناوری استان مرکزی اظهار کرد: در کشور ما ظرف ۲۰ سال گذشته سرمایه‌گذاری‌های خوبی در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات و توسعه علم صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: ایران در این زمینه رتبه اول منطقه و رتبه ۱۷ در جهان را به خود اختصاص داده است که نشانگر رشد بسیار خوب کشور است.

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم و فناوری با بیان اینکه در زمینه ثبت اختراعات نیز خوب عمل شده و باید تلاش زیادی کنیم تا نتایج پژوهشی را به فناوری تبدیل کنیم، خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۴۲ پارک علم و فناوری و ۱۸۶ مرکز رشد و کارآفرینی در کشور وجود دارد که در مجموع ۳۰ هزار شغل را ایجاد کرده‌اند.

وی گفت: گردش مالی این مراکز سه هزار میلیارد تومان و صادرات سال گذشته در این زمینه ۲۳۰ میلیون دلار بوده است.

به گفته برومند این پارک‌ها بستر مناسبی برای تأسیس شرکت‌ها ایجاد می‌کنند و می‌توانند از قانونی مانند معافیت‌های مالی و گمرکی نیز برخوردار شوند.

وی اظهار کرد: شرکت‌ها از صنف‌های مختلف باید در کنار هم بوده و تعامل بیشتری داشته باشند تا بتوانند در زمینه فناوری اطلاعات خدمات بیشتری ارائه بدهند.

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم و فناوری بیان کرد: دنیای امروز به انسجام نیاز دارد و رفتن کشور به سمت صنعت با ایجاد صنایعی مانند هپکو، آذر آب و … در دهه ۴۰ آغاز شد و از کشاورزی به صنعتی تبدیل شد.

وی با اشاره به اینکه ایجاد صنایع فرهنگ صنعتی را به دنبال دارد، بیان کرد: تکنولوژی فناوری نقش گسترده‌ای دارد و می‌تواند سرمایه‌گذاری بالایی را ایجاد کند.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *