مقالات کارآفرینی

۷ دلیل برای استفاده از اپلیکیشن موبایل در کسب و کارها

چرا شرکت‌ها و کسب و کارهای نوپا بایستی از اپلیکیشن موبایل به عنوان یک کانال ارتباطی بهره‌مند شوند؟

اگر فکر می‌کنید اپلیکیشن‌های موبایل منحصراً برای برندهای معروفی مثل ”والمارت” و ”آمازون” و … هستند، سخت در اشتباهید. بسیاری از کسب و کارهای کوچک و متوسط با فهمیدن این‌که استراتژی‌های تاثیرگذار بر روی مشتری شامل چیزهایی فراتر از وب‌سایت موبایل می‌شود، به دنبال ترندهای دیگر موبایل رفته‌اند.

در حقیقت، این روزها شاهد بسیاری از کسب و کارهای کوچک هستیم که اپلیکیشن موبایل مخصوص به خود را دارند و به همین سبب این شرکت‌ها در زمینه‌ی توسعه‌ی بازاریابی خود چند قدم جلوتر از رقبایشان هستند.

اگر هنوز مطمئن نیستید چرا کسی باید به دنبال ساخت اپلیکیشن موبایل خود باشد، در ادامه با ما همراه باشید چرا که در این مقاله هفت فایده‌ی استفاده از اپلیکیشن موبایل را برایتان آورده ایم.

  1. حضور مداوم در جلوی دید مشتریان

آمارها نشان می‌دهند که هر شهروند عادی آمریکا بیش از دو ساعت را در روز، در حال استفاده از گوشی موبایل است. این حقیقت که هر کاربر باید صفحه را باز کرده، اسکرول کند و در گوشی به دنبال اپلیکیشن‌های موردنظر بگردد، هیچ‌گاه تغییر نخواهد کرد. “جلوی چشم بودن” می‌تواند به نفع شرکتتان باشد؛ زیرا ذهن ما ناخودآگاه هر عکس و نوشته‌ای را که می‌بیند ضبط می کند؛ حتی اگر خودمان متوجه نشویم.

  1. ساخت کانال بازاریابی مستقیم

اپلیکیشن‌ها عملکردهای بسیاری دارند: می‌توانند اطلاعات عمومی، قیمت، فرم رزرو، امکانات جستجو، اکانت‌های کاربری، پیام‌ها، فیدهای خبری، و بسیاری چیزهای دیگر را ارائه دهند.

یکی از بزرگترین فواید داشتن اپلیکیشن موبایل این است که تمام اطلاعاتی را که مایل به ارائه به مشتریان خود هستید – از جمله فروش‌های ویژه و تبلیغات – درست زیر انگشتانشان قرار می‌دهید. از طریق نوتیفیکیشن‌ها (نمایه‌ها) به تعامل مستقیم، نزدیک‌تر می‌شوید و می‌توانید به آسانی محصولات و خدمات خود را در زمان مناسب به مشتریان یادآوری کنید.

لزوم ساخت اپلیکیشن موبایل

  1. ارائه‌ی امتیاز به مشتریان خود

حالا که بحث دسترسی بیشتر به اطلاعات شد، می‌توانید از این وضعیت برای دیجیتالی کردن برنامه وفاداری کاربران هم استفاده کنید. به جای اینکه از ساختارهای قدیمی برای حفظ کاربران استفاده کنید، مزایا و امتیازاتی برای آن‌هایی که از اپلیکیشن شما استفاده می‌کنند در نظر بگیرید. افرادی که اپلیکیشن شما را نصب می‌کنند ارتباط نزدیک با شما خواهند داشت و لذا نرخ وفاداری بالاتری را تجربه خواهید کرد.

  1. ساخت نام تجاری و شهرت

اپلیکیشن موبایل برای کسب و کارتان می‌تواند کمک بزرگی به آگاهی مردم از نام تجاری شما بکند. این موضوع را به دو بخش دسته‌بندی می‌کنیم که ترکیبشان موجب موفقیت اپلیکیشن شما می‌شود:

  • نام تجاری: اپلیکیشن موبایل مانند یک بیلبورد خالی است. می‌توانید هر کاری که می‌خواهید با آن انجام دهید؛ می‌توانید آن را شیک، مد روز، کاربردی، شوکه کننده، یا آموزنده بسازید؛ اما چیزی که واقعا می‌خواهید، ساخت اپلیکیشنی با امکانات مورد علاقه‌ی مشتریانتان است که در عین حال روند خوب و طراحی زیبایی داشته باشد.
  • شهرت: هر چه مشتریان خود را بیشتر با اپلیکیشن درگیر کنید، زودتر مایل به خرید محصولات و یا خدماتتان می‌شوند. به این کار در تبلیغات اصطلاحا “فرکانس موثر” می گویند. بر اساس تجربه، برای جلب توجه واقعی به حداکثر ۲۰ بار شنیده‌ شدن و یا دیده شدن برندتان نیاز است.
  1. بهبود مشارکت مشتریان

چه گل فروش باشید یا خدمات ارائه دهید، مشتریانتان نیازمند راهی برای دسترسی به شما هستند. امکان پیام‌دهی در اپلیکیشنتان، تفاوتی در راه ارتباطی شما با مشتریانتان ایجاد می‌کند. کمی به آن فکر کنید: برای مثال استارتاپ Open table، کل مدل کسب و کار خود را بر اساس این قاعده ساخته است. به‌جای زنگ زدن به رستوران برای رزرو میز، می‌توانید درخواست خود را با کمتر از پنج کلیک در سکوی Open table انجام دهید. حالا به این فکر کنید: چه تعداد از مشتریانتان ترجیح می‌دهند به‌جای تلفن، از طریق پیام‌دهی با شما ارتباط برقرار کنند؟

  1. به چشم آمدن در زمین رقابت

این روزها، تعداد اپلیکیشن‌ها در سطح کسب و کارهای کوچک هنوز اندک هستند؛ اما از همین جاست که می‌توانید از رقبای خود جلو بزنید. اولین کسب و کار در محل خود باشید که به مشتریان خود اپلیکیشن موبایل پیشنهاد می‌دهد. آن‌ها از رویکرد آینده‌نگرانه‌ی شما شگفت‌زده خواهند شد!

اپلیکیشن موبایل برای استارتاپ

  1. افزایش وفاداری مشتری

در آخر، مهم‌ترین علت برای ساخت اپلیکیشن موبایل، وفاداری مشتری است. با تمام شلوغی‌های تبلیغاتی اطراف از قبیل بنرهای کنار جاده، بیلبوردها، تابلوهای نوری، تبلیغات روزنامه‌ها، اعلامیه‌ها، کوپن‌ها، وب‌سایت‌ها، بنرهای وب‌سایت، تبلیغات فیس بوک، و بازاریابی ایمیلی، به تدریج تاثیر خود بر مشتری را از دست می‌دهید. وقتش است دوباره ارتباطی واقعی و صمیمانه با مشتریان خود ایجاد کنید و آن‌ها را تبدیل به علاقه‌مندان وفادار محصول یا خدمات خود کنید. نمی‌گویم اپلیکیشن موبایل کسب و کارتان را نجات می‌دهد؛ اما می‌تواند راهی باشد تا به مشتریان خود نزدیک‌تر شده، و در فاصله‌ی یک “سر انگشتی” آن‌ها باشید.

حال از کجا شروع کنید؟ دو راه دارید:

  • یک گروه توسعه‌ی اپلیکیشن استخدام کنید یا تیم ایجاد اپلیکیشن خود را راه اندازی کنید (بسته به میزان اهمیتی که به استراتژی موبایل می‌دهید).
  • از یکی از سازندگان فوق‌العاده اپلیکیشن موبایل مانند ”swiftic” ،”build fire” یا ”apps builder” برای ساخت اپلیکیشن موبایل خود استفاده کنید تا نگران برنامه‌نویسی و مسائل فنی هم نباشید.

در هر صورت، اپلیکیشن موبایل جزو استاندارد هر کسب و کاری در آینده خواهد شد. تصمیم امروز شما، پایه‌ی آینده‌ی کسب و کارتان می‌شود. انتخاب این‌که بخواهید یکی از اولین‌ها باشید یا نه، به خودتان بستگی دارد.

دانلود PDF مقاله

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *