اخبار استارتاپیاخبار سرمایه گذاری خطرپذیر

سرمایه‌گذاران خارجی استارت‌آپ‌ها از ایران می‌روند!

قطع کامل همکاری شرکت‌های خارجی در حوزه‌ی اقتصاد با ایران

لیمو HR

پدرام سلطانی، نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران در نشست هیات نمایندگان اتاق ایران که با حضور محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه برگزار شد، در مورد آخرین تعاملات شرکت‌های خارجی با نمایندگان بخش خصوصی ایران در حوزه‌ی اقتصاد، بیان کرد: «سرمایه‌گذاران خارجی که در استارت‌آپ‌های ایرانی سرمایه‌گذاری کرده‌ اند، اعلام کردند که مجبور هستند از ایران بروند.»

نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: ما به عنوان سربازان بخش خصوصی امید به دیپلماسی وزارت خارجه داریم. امیدواریم گره فعلی با مذاکره و دیپلماسی مقتدر حل شود.

او ادامه داد: «طبق آخرین اخبار، شرکت‌های بزرگ روسی تعامل خود با ایران را متوقف کرده‌ اند. یک بانک ترکیه‌ای که عمده فعالیت‌های بین ایران و ترکیه را انجام می‌داد، فعالیت خود را متوقف و اعلام کرده که حساب‌های ایران بسته می‌شود. هم‌چنین شرکت‌های کره‌ای و ژاپنی اعلام کرده‌ اند فقط تا ماه جولای میلادی در ایران فعالیت می‌کنند و بعد از آن فعالیت خود را متوقف خواهند کرد. هند هم اعلام کرده که مجبور است تعاملات خود را با ایران قطع کند. کویت، سنگاپور، هنگ‌کنگ و تایوان هم اعلام کردند که بیش از این نمی‌توانند با ایران کار کنند.»

نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران در مورد فعالیت شرکت‌های اروپایی نیز توضیح داد: «شرکت‌های مختلف اروپایی اعلام کرده‌ اند که بیشتر از دو ماه دیگر نمی‌توانند در ایران فعالیت کنند.»

نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران با بیان این‌که گفته می‌شود بازگشت تحریم‌ها این بار نسبت به قبل با سرعت بیشتری رخ خواهد داد، ادامه داد: «ما به عنوان سربازان بخش خصوصی امید به دیپلماسی وزارت خارجه داریم. امیدواریم گره فعلی با مذاکره و دیپلماسی مقتدر حل شود. دیپلماسی که هم در کشورهای همسایه و هم در قدرت‌های بزرگ یک رویکرد را انتخاب می‌کند.»

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *