ایده های استارتاپی

معرفی ایده‌ راه اندازی کسب و کار ابزار مدیریت شبکه‌های اجتماعی

50 ایده برای راه اندازی یک کسب و کار موفق در سال جدید - قسمت ششم

از دیدگاه پائول گراهام استارتاپ همانطور که از نامش هم مشخص است، کسب وکاری است که از همان زمان شروع (Start) به سمت اوج (Up) حرکت میکند. در واقع استارتاپ ها، کسب‌وکارهایی هستند که دارای رشد بسیار سریع هستند. در سال‌های اخیر نیز مشاهده کردیم که سودآورترین کسب و کار های دنیا استارتاپ ها بودند.
در این مجموعه مقالات با ۵۰ مورد از برترین ایده‌های سال ۲۰۱۸ آشنا خواهید شد. ما این ایده‌ها را براساس رنکینگ‌های جهانی انتخاب کرده‌ایم و تنها هدفمان ارائه‌ی دیدی نسبت به برترین ایده‌های جهانی است. مسلما کپی کردن این ایده‌ها برای مخاطبانی که تفاوت‌های بسیاری با مخاطبان خارجی دارند، کاری از پیش نخواهد برد. در قسمت ششم این مجموعه مقالات با معرفی ایده‌ ابزار مدیریت شبکه‌های اجتماعی با رسانه اکوموتیو همراه باشید.

قسمت‌های قبلی این مجموعه مقالات را می‌توانید در ایده راه اندازی کسب و کار مطالعه کنید.

  • ابزار مدیریت شبکه‌های اجتماعی

نمونه‌ی خارجی : بافر

با شیوع انواع و اقسام شبکه‌های اجتماعی با کارکردهای مختلف، مشارکت در همه آن‌ها تبدیل به کاری وقت‌گیر و خسته‌کننده شده است. پیش‌تر یعنی همین چند سال پیش شبکه‌های اجتماعی فقط برای سرگرمی و تفریح بود اما امروزه شبکه‌های اجتماعی هدفمندتر شده و به صورت گسترده برای اهداف بازاریابی استفاده می‌شوند. از وقتی که تعداد این شبکه‌ها زیاد شد برنامه‌های واسطی ایجاد شدند که کارشان مدیریت یک جای تمامی شبکه‌های اجتماعی است.

پس از نصب و راه‌اندازی بافر، می‌بایست حساب‌های کاربری خود در فیس‌بوک، توییتر، لینکدین و گوگل پلاس را به آن اضافه کرده و پس از آن می‌توانید با تعیین زمان انتشار، مطالب خود را به ترتیب در این شبکه‌ها منتشر نمایید. قابلیت زمان‌بندی در Buffer به صورت ساعتی، روزانه و هفتگی است که می‌توانید متناسب با زمان مورد نظر خود مطالب را به اشتراک بگذارید.

وبسایت بافر (buffer)

با استفاده از بافر می‌توانید پست شبکه‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک (پیج، پروفایل و گروه)، توییتر، لینکدین (پروفایل و پیج) و گوگل پلاس (پیج) کسب و کار خود را مدیریت کنید.

با مراجعه به سایت بافر همواره می‌توانید وضعیت حساب‌های شبکه اجتماعی خود را مشاهده کرده و آن‌ها را مدیریت نمایید. طرح رایگان بافر محدودیت‌هایی چون محدود بودن تعداد شبکه‌های اجتماعی که می‌توانید به آن اضافه کنید را دارد و در صورتی که اقدام به خرید این اپلیکیشن نمایید می‌توانید بدون محدودیت به فعالیت خود ادامه دهید.

مهم‌ترین مزیت بافر ارسال پست‌ها در شبکه‌های اجتماعی به صورت زمان‌بندی شده است.

داشتن تقویم برای برنامه‌ریزی‌های بهتر و دیدن پست‌هایی که قرار است در آینده ارسال شود و همین‌طور آمار و آنالیز پست‌ها و بازتاب اعمال کاربران مانند کلیک، لایک و… نیز از امکانات مفید بافر می‌باشد.

Buffer ویژن خود را این‌گونه تعریف می‌کند: چشم‌انداز ما در Buffer این است که ساده‌ترین و قدرتمندترین ابزار رسانه‌های اجتماعی را بسازیم. این استارتاپ در سال ۲۰۱۰ در انگلستان شروع به کار کرد. وقتی این ایده به ذهن بنیان گذارانش رسید ابتدا یک لندینگ پیج ایجاد کردند تا میزان تمایل مردم به استفاده از ایده‌ی مورد نظرشان مشخص شود. اولین نسخه‌ی آن که در نوامبر سال ۲۰۱۰ لانچ شد به فیچرهای محدودی تنها در توییتر محدود می‌شد. تعداد کاربران این سایت در سال ۲۰۱۷ حدود ۴.۵ میلیون نفر اعلام شد و درآمد Buffer از این تعداد کاربر بیش از ۱۶ میلیون دلار گزارش شده است.

نکته دیگر در سایت بافر، پلاگین و افزونه ایست که بر روی مرورگر شما نصب می‌شود. از این به بعد حتی می‌توانید اشتراک‌گذاری های خود را نیز برنامه‌ریزی کنید. مطلبی را در سایتی می‌بینید و می‌خواهید در توییتر منتشر کنید ولی تمایل دارید در ساعتی دیگر این اتفاق بیافتد، پس بر روی دکمه بافر در بالای مرورگر کلیک کنید و شبکه و ساعت مورد نظر را تعیین کنید.

نمونه ایرانی: رونگار

رونگار پلتفرم مدیریت شبکه‌های اجتماعی ایرانی است که به کمک آن می‌توانید شبکه‌های اجتماعی کسب و کار خود را مدیریت کنید. رونگار در دوره چهارم شتاب دهنده آواتک به عنوان پلتفرم طراحی آنلاین گرافیک فعالیت خود را آغاز کرد.

وبسایت رونگار

در رونگار می‌توانید چند پست را بصورت زماندار در شبکه‌های اجتماعی ارسال کنید، به صورتی که پست‌های شما در زمان آینده و در همان ساعت و تاریخی که شما انتخاب می‌کنید بصورت اتوماتیک و بدون نیاز به حضور کسی برای تأیید و آپلود منتشر خواهند شد. همچنین با استفاده از رونگار می‌توانید پست‌های خود را به صورت همزمان به ۷ شبکه اجتماعی مختلف از جمله اینستاگرام، تلگرام، توییتر، فیس‌بوک، لینکدین، پینترست و تامبلر ارسال کنید.

این استارتاپ از آذر ماه سال ۹۵ توسط برادران دوقلوی علی و آزاد بهرامی شروع به کار کرده است.

دانلودPDF مقاله

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *