اخبار استارتاپی

افتتاح فاز اول ایستگاه نوآوری شریف

رئیس موسسه کسب و کار دانشگاه شریف از افتتاح ۵۰۰ شرکت و استارتاپ در ایستگاه نوآوری شریف خبر داد.

لیمو HR

علی یقطین در مراسم افتتاح ایستگاه نوآوری شریف با بیان این‌که  کسب و کارها در قرن ۲۱ تحولات زیادی یافته است، گفت: «کسب و کارها در قرن بیستم ویژگی‌های جدیدی را ایجاد کرده که این ویژگی‌ها در کسب و کارهای سنتی مشاهده نمی‌شود.»

یقطین توسعه‌ی شتابان فناوری و تنوع انتخاب مشتریان، توسعه‌ی شبکه‌های اطلاع‌رسانی، رشد فناوری‌های مبتنی بر تلفن همراه و حذف واسطه‌ها را از جمله ویژگی‌های کسب و کار در قرن ۲۱ عنوان کرد و افزود:«با این ویژگی‌ها کسب و کارهای سنتی جوابگوی تامین نیازهای فعلی جوامع نیست.»

او با اشاره به راه‌اندازی ایستگاه نوآوری شریف گفت: «در آینده بزرگ‌ترین مجتمع استارتاپی تهران راه‌اندازی می‌شود؛ به گونه‌ای که ظرف یک و نیم سال آینده ۵۰۰ استارتاپ و شرکت در این ایستگاه که در فضای ۴۰ هزار متر مربع احداث شده مستقر می‌شود.»

سورنا ستاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز در خصوص افتتاح فاز اول ایستگاه نوآوری شریف گفت: «یکی از اولویت‌های امسال بحث ایجاد کارخانه‌های نوآوری است. چندین شرکت در این خصوص راه‌اندازی شده که مرکز نوآوری شریف یکی از آن‌هاست.»

ستاری ادامه داد: «این یک اتفاق خوب و امیدوار کننده است که در اطراف دانشگاه شریف چند شرکت و کسب و کار نوپا در حال فعالیت هستند. این موضوع نشان می‌دهد که آینده‌ی شهر تهران در دستان جوانان استارتاپی است که تکنولوژی‌های مختلفی را پیاده‌سازی کرده‌ اند.»

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری ضمن اشاره به نسل جدید کسب و کارها گفت: «بزرگ‌ترین شرکت‌ها از دل همین شرکت‌ها و استارتاپ‌ های نوپا معرفی خواهند شد. روزانه شاهد متحول شدن چهره‌ی شهر هستیم. هم‌چنین مدل آموزش نیز باید تغییر کند؛ با این تغییر می‌توان شاهد رونمایی روزانه از یک تکنولوزی یا کسب و کار جدید در شهر باشیم.»

علی یقطین با بیان این‌که امروز فاز اول این ایستگاه راه‌اندازی می‌شود، یادآور شد: «فاز دوم این مجتمع در صورت تامین مالی تا دو ماه آینده فعال می‌شود. هم‌چنین فاز دوم که در حوزه‌‌ی توسعه‌ی استارتاپ‌ های حوزه‌ی سلامت است با قراردادی که با وزارت بهداشت امضا می‌شود، راه‌اندازی خواهد شد.»

هم‌چنین یقطین از اجرای فاز سوم این مجتمع با همکاری صدا و سیما خبر داد که در آن استارتاپ‌ های حوزه‌ی رسانه فعال می‌شوند.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *