اسلایدهای استارتاپیچندرسانه ای

آشنایی با انواع مدل های کسب و کار – سوپرمارکت

سوپرمارکت ؛ خرید زیاد و قیمت کم زیر یک سقف

سوپرمارکت ارائه‌ی گستره وسیعی از محصولات و یا خدمات در یک مکان است؛ از جمله مزیت‌های شکل‌گیری سوپرمارکت افزایش تقاضا برای محصولات و بالا رفتن بازدهی می‌باشد. سوپرمارکت امکان استفاده (در صورت وجود صرفه‌جویی) به مقیاس و تنوع تولید را ممکن ساخته است و درست نقطه‌ی مقابل بوتیک‎‌ها با ارائه‌ی محصولات خاص است.

اولین نمونه‌های سوپرمارکت در جهان

King Kullen اولین سوپرمارکت جهان در سال 1930 با هدف ارائه‌ی مجموعه‌ی کاملی از مواد غذایی و با قیمت پایین آغاز به کار کرد و به کمک تبلیغات و ارائه‌ی تخفیف و هم‌چنین استفاده از ایده‌ی سلف سرویس رشد چشمگیری پیدا کرد. King Kullen از طریق صرفه‌جویی به مقیاس و تنوع تولید، بازدهی خود را افزایش داد.

Merrill lynch بزرگ‌ترین شرکت کارگزار خدمات مالی جهان با هدف ارائه‌ی وسیعی از محصولات و خدمات سرمایه‌گذاری برای مشتریان خصوصی و شرکت‌ها و هم‌چنین ارائه‌ی مقیاس‌های مختلف برای فراهم آوردن امکان سرمایه‌گذاری افراد طبقه‌ی متوسط آغاز به فعالیت کرد و اولین مدل سوپرمارکت در زمینه‌ی مالی را پیاده‌سازی کرد. تبلیغات گسترده در روزنامه‌ها، ارائه‌ی برنامه‌های آموزشی، ایجاد یک شبکه‌ی ملی از شعبه‌ها و … از جمله اقدامات این شرکت می‌باشد.

Toys R Us یک شرکت خرده‌فروشی اسباب‌بازی است که پایه‌گذار اولین سوپر مارکت اسباب‌بازی، با هدف ارائه‌ی اسباب‌بازی‌های متنوع و گسترده و با قیمت کم در فروشگاه‌های بزرگ، در اواخر دهه‌ی 40 بود. Toys R Us در حال حاضر بیش از 2000 فروشگاه در بیش از 30 کشور جهان دارد و بازار خود را در سطح دنیا گسترده ساخته است.

برچسب ها

مهسا رستمی

دانشجوی دانشگاه تهران، علاقه‌مند به تحولات اکوسیستم کارآفرینی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *