لیمو HR
اسلایدچندرسانه ای

آشنایی با انواع مدل های کسب و کار – سوپرمارکت

سوپرمارکت ؛ خرید زیاد و قیمت کم زیر یک سقف

سوپرمارکت ارائه‌ی گستره وسیعی از محصولات و یا خدمات در یک مکان است؛ از جمله مزیت‌های شکل‌گیری سوپرمارکت افزایش تقاضا برای محصولات و بالا رفتن بازدهی می‌باشد. سوپرمارکت امکان استفاده (در صورت وجود صرفه‌جویی) به مقیاس و تنوع تولید را ممکن ساخته است و درست نقطه‌ی مقابل بوتیک‎‌ها با ارائه‌ی محصولات خاص است.

اولین نمونه‌های سوپرمارکت در جهان

King Kullen اولین سوپرمارکت جهان در سال ۱۹۳۰ با هدف ارائه‌ی مجموعه‌ی کاملی از مواد غذایی و با قیمت پایین آغاز به کار کرد و به کمک تبلیغات و ارائه‌ی تخفیف و هم‌چنین استفاده از ایده‌ی سلف سرویس رشد چشمگیری پیدا کرد. King Kullen از طریق صرفه‌جویی به مقیاس و تنوع تولید، بازدهی خود را افزایش داد.

Merrill lynch بزرگ‌ترین شرکت کارگزار خدمات مالی جهان با هدف ارائه‌ی وسیعی از محصولات و خدمات سرمایه‌گذاری برای مشتریان خصوصی و شرکت‌ها و هم‌چنین ارائه‌ی مقیاس‌های مختلف برای فراهم آوردن امکان سرمایه‌گذاری افراد طبقه‌ی متوسط آغاز به فعالیت کرد و اولین مدل سوپرمارکت در زمینه‌ی مالی را پیاده‌سازی کرد. تبلیغات گسترده در روزنامه‌ها، ارائه‌ی برنامه‌های آموزشی، ایجاد یک شبکه‌ی ملی از شعبه‌ها و … از جمله اقدامات این شرکت می‌باشد.

Toys R Us یک شرکت خرده‌فروشی اسباب‌بازی است که پایه‌گذار اولین سوپر مارکت اسباب‌بازی، با هدف ارائه‌ی اسباب‌بازی‌های متنوع و گسترده و با قیمت کم در فروشگاه‌های بزرگ، در اواخر دهه‌ی ۴۰ بود. Toys R Us در حال حاضر بیش از ۲۰۰۰ فروشگاه در بیش از ۳۰ کشور جهان دارد و بازار خود را در سطح دنیا گسترده ساخته است.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *