آزمون‌های کارآفرینیچندرسانه ای

آزمون سنجش میزان خلاقیت

خلاقیت ، بنیادی‌ترین عامل ایجاد ارزش

ایجاد خلاقیت و نوآوری در کسب و کار  یکی از وظایف و ویژگی‌های اصلی مدیران موفق است. خلاقیت عبارت است از به‌کارگیری توانایی ذهنی برای ایجاد یک فکر یا مفهوم جدید و هم‌چنین خلاقیت ممکن است در بخش‌های مختلف یک سازمان و نزد هر کدام از یک کارکنان سازمان ما باشد و به همین دلیل است که مدیران موفق شرایطی را ایجاد می‌کنند که هر کدام از کارکنان اجازه‌ی ایجاد خلاقیت را داشته باشند. برای اینکه آن‌ها به خوبی می‌دانند که پیشرفت کسب و کار به میزان خلاقیت و نوآوری کارمندان بستگی دارد و با داشتن روحیه‌ی خلاق و نوآور می‌توان یک کسب و کار موفقی داشت.

خلاقیت، مانند راندن دوچرخه یا کار با کامپیوتر، یک مهارت است که می‌توان آن را با تمرین یاد گرفت و بهبود بخشید. به علاوه، به نظر می‌رسد ارتباط مستقیمی بین کمیت ایده‌های جدیدی که در کار مطرح می‌کنید و میزان موفقیت‌ وجود دارد. یک ایده یا بینش جدید می‌تواند برای تغییر مسیر کاری یا تحول کل شرکت کافی باشد. سودآوری، درآمد و مشتریان آینده‌ی شرکت‌ به میزان خلاقیت شما بستگی دارند.

به یاد داشته باشید هر آن‌چه هستید و خواهید بود نتیجه‌ی روش استفاده از ذهنتان است. اگر کیفیت تفکر خود را بهبود بخشید، کیفیت زندگی‌تان نیز بهبود می‌یابد.

با تامل در مجموعه دستاوردهای فرهنگی انسان‌ها در بخش‌های مختلف مثل تجهیزات و وسایلی که لوازم زندگی انسان‌های امروزه را  تشکیل داده است، به سادگی متوجه خواهیم شد که معمول‌ترین وسایل موجود در زندگی انسان‌ها  مثل ظروف غذا و یخچال و اجاق گاز، میز و صندلی و تلویزیون و سایر لوازم موجود زاده‌ی خلاقیت و نوآوری افرادی بودند که سعی داشتند با ایجاد ابتکارات و فکر کردن و عملی کردن آن‌ها این نوآوری‌ها را به وجود بیاورند؛ به عبارتی دیگر خلاقیت و نوآوری همین فکر کردن و عملی کردن و برطرف کردن نیازها است.

با انجام آزمون زیر به میزان خلاقیت خود در کارها پی ببرید:

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *