آزمون‌های کارآفرینیچندرسانه ای

آزمون سنجش میزان پول پرستی

شما چه دیدگاهی نسبت به پول دارید؟

آیا تا به حال از خودتان پرسیده‌ اید که چقدر پول می‌تواند من را راضی و خوشحال کند و یا آیا من آدم پول پرستی هستم؟ بعضی انسان‌ها با شنیدن این سوال می‌گویند: «هر چه باشد کم است». کسانی هم هستند که ظاهراً این جواب را نمی‌دهند اما در واقع منظورشان همین است: «صد میلیارد تومان، هزار میلیارد تومان، بس است. بیش‌تر نمی خواهیم».

وقتی پژوهشگران از طریق بررسی وضعیت آن‌هایی که ناگهان به پول زیاد دست یافته‌ اند، مانند افرادی که در بخت‌آزمایی برنده می‌شوند، سعی داشتند ارتباط میان این دو را پیدا کنند، دریافتند پول بیش‌تر لزوما به معنی شادکامی بیش‌تر نیست.

مطالعه‌ای برجسته و مشهور از دهه‌ی ۱۹۷۰ به مقایسه‌ی برندگان بخت‌آزمایی با گروهی از آدم‌هایی که فلج شده‌ اند و گروهی دیگر که تغییری در زندگی‌شان رخ نداده است، پرداخت. پژوهشگران دریافتند برندگان بخت‌آزمایی در طول یک سال نسبت به گذشته شادکام‌تر نبودند، و دیگر از این ثروت تازه به دست آمده، احساس شادکامی نمی‌کردند.

پس از آن، یافته‌های این مطالعه توسط دیگر پژوهش‌ها نیز تایید شدند؛ همه‌ی این پژوهش‌ها نشان می‌دهند پول می‌آید و می‌رود، ولی میزان شادکامی‌مان تا حدود زیادی ثابت باقی می‌ماند؛ ولی وقتی به آن‌هایی می‌نگریم که در فقر زندگی می‌کنند، تصویری متفاوت در ذهن‌مان ایجاد می‌شود. در جامعه‌ای مشخص، آن دسته از آدم‌های جامعه که پول دارند نسبت به آن‌هایی که به اندازه‌ی کافی پول ندارند، شادکام‌تر هستند.

در بسیاری از جوامع توسعه یافته، شغل و تخصصی به نام Money Therapist وجود دارد که تخصص گرانقمیت و ارزشمند آن‌ها، بررسی رابطه انسان‌ها با پول و تلاش برای بهبود این رابطه است.

این نوع تلاش و نگرش در کشور و فرهنگ ما که نگرش به پول با پیش قضاوت‌ها و تعصبات مختلف مخلوط شده است، بیش از هر زمان دیگری مورد نیاز است.

آشنایی با این حوزه، ضمن این‌که به بزرگسالان برای تحلیل و بهبود نگرش‌ ایشان به پول کمک می‌کند، باعث می‌شود تا فرزندان خود را هم با نگرش بهتری پرورش دهند.

پول می‌تواند موضوع بسیار جنجال‌برانگیزی در یک رابطه باشد، فرقی نمی‌کند این رابطه پدر و فرزند، مادر و فرزند یا رابطه همسران با همدیگر باشد، همواره حساسیت بالایی درخصوص پول وجود دارد. در بعضی خانواده‌ها افراد از ابراز کردن علنی توجه و علاقه‌شان نسبت به پول ابا می‌ورزند. بسیاری از افراد تظاهر می‌کنند در روابطشان هیچ‌گونه اهمیتی برای پول قائل نیستند، در حالی که پول تنش‌ها و ناراحتی‌های بسیاری را در روابط آن‌ها ایجاد می‌کند، تنش‌هایی که اغلب در سطوح پنهان روابط رخ می‌دهند و روابط را زهرآلود می‌کنند. این آزمون به شما می‌گوید دیدگاه شما نسبت به پول چگونه است؟

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *