لیمو HR
اسلایدچندرسانه ای

آشنایی با انواع مدل های کسب و کار – حق اشتراک

با حق اشتراک بلیطی فصلی برای ارائه‌ی مداوم خدمات دریافت کنید.

حق اشتراک ارائه‌ی منظم کالاها یا خدمات در قبال دریافت هزینه‌ای به صورت دوره‌ای است که با یک بار پرداخت در دوره از رفت و آمد روزانه بی‌نیازتان می‌کند. استفاده از حق اشتراک، برای اولین بار در قرن ۱۷ توسط کتابفروشان آلمانی با محاسبه‌ی میزان تقاضای کتاب‌های مرجع و گران قیمت استفاده شد که بعد از آن این مدل در بین ناشران روزنامه و مجله و سپس به سایر بازارها گسترش پیدا کرد.

از مزایای حق اشتراک می‌توان به صرفه‌جویی در هزینه‌ها و زمان مشتریان و دسترسی مداوم به آن و هم‌چنین ایجاد یک درآمد غیرقابل پیش‌بینی برای شرکت اشاره کرد. این سیستم نیازمند جلب اعتماد مشتریان است.

نمونه شرکت‌ های دارای حق اشتراک

salesforce یک شرکت آمریکایی فعال است در زمینه‌ی رایانش ابری که نرم‌افزار مدیریت روابط مشتری درون یک ابر مرکزی، با دریافت حق اشتراک ماهیانه از مشتریان برای دسترسی به نرم‌افزار شرکت و تمام بروزرسانی‌های آنلاین را ارائه می‌دهد و از این طریق مشتریان به اجزای موردنیاز خود از نرم‌افزار و عدم نیاز به پرداخت هزینه‌ی گزاف برای خرید کل آن دسترسی پیدا کردند.
آپدیت‌های بسته‌های نرم‌افزار به شکلی سریع و منظم ارائه می‌شوند. salesforce یکی از ۱۰ شرکت با سریع‌ترین رشد در جهان است.

BLACKSOCKS خرده فروش و سرویس دهنده‌ی حق اشتراک در زمینه‌ی جوراب و سایر لباس‌های زیر در اروپا است که با دریافت حق اشتراک از مشتریان، در فواصل مشخصی از سال به مشتریان جوراب ارائه می‌دهد. این شرکت میزان فروش خود را با اضافه کردن مواردی چون جملات الهام بخش، مواد خوراکی و .. افزایش داده و بیش از ۵۰۰۰۰ مشتری در ۷۵ کشور جذب کرده است.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

یک نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *