لیمو HR
اسلایدچندرسانه ای

انواع مدل های کسب و کار – برچسب سفید

مدل برچسب سفید، محصولات را بدون برند مشخص تولید و به عرضه کنندگان گوناگون ارائه می‌کند.

از این عنوان برای اولین بار در صنعت موسیقی استفاده شد؛ به این شکل که نمونه کارهای هنرمندان ناشناخته و بدون نام با برچسب سفید به ایستگاه‌های رادیویی و کلوب‌ها ارسال می‌شد و در صورت اقبال عمومی آلبوم‌ها با نام اصلی و به صورت حرفه‌ای منتشر می‌شدند. استفاده از این الگو در نیمه‌ی دوم قرن بیست گسترش یافت و به سایر صنایع به خصوص صنعت مواد غذایی وارد شد.

از مزایای برچسب سفید می‌توان به عدم نیاز به سرمایه‌گذاری زیرساختی برای متقاضی، شانس استفاده از صرفه‌جویی به مقیاس برای شرکت تولید کننده، امکان فروش محصول به مشتریان مختلف و از طرق گوناگون اشاره کرد.

این مدل نیازمند حفظ تمایز بین پیشنهادهای مختلف است و برای زمانی مناسب است که برند، تثبیت شده و مشتریان به قیمت‌ها حساس هستند؛ این مدل سابقه‌ی پیاده‌سازی موفق در صنایع غذایی و پوشاک را دارد.

شرکت‌ های بهره‌مند از مدل برچسب سفید

foxconn بزرگ‌ترین تولیدکننده‌ی قطعات رایانه‌ای و الکترونیکی در جهان و تولیدکننده بخش عظیمی از قطعات شرکت‌های اپل، دل، اینتل و … است. این شرکت تولیدکننده‌ی اصلی CPU و کیس‌های کامپیوتر است و امکان تمرکز شرکت‌ها بر تحقیقات، بازاریابی، برندینگ و بهره‌مندی از تولید مداوم و مقرون به صرفه را ایجاد کرده است. تاکنون بیش از ۲۱۰۰۰ اختراع توسط این شرکت ثبت شده است.

RICHELIEU یک تولیدکننده آمریکایی مواد غذایی است که محصولاتی مانند: پیتزای منجمد، سس سالاد و … را تحت نام‌های تجاری مختلف ارائه می‌کند و برای هر یک از برندها سفارشی‌سازی فرآیندهای تولید و امکانات بسته‌بندی را فراهم می‌کند؛ این شرکت مدل برند سفید را با گسترش فروشگاه‌های تخفیفی توسعه داده است و دو سوم کالاها در صنعت مواد غذایی به محصولات بی‌نام تجاری و به نام فروشگاه اختصاص داده شده است.

PrintingInABox.com یک سرویس ارائه‌دهنده‌ی خدمات چاپ آنلاین می‌باشد که ملزومات یک تجارت چاپ آنلاین مانند: شابلون صفحه وب، اطلاعات بازاریابی، فرآیند تحویل و هم‌چنین امکاناتی مانند: تزئین سایت و محصولات چاپی مانند کارت پستال، هدیه و .. با لوگو و طراحی مورد علاقه‌ی مشتریان را فراهم آورده است که از این طریق تمرکز مشتریان بر توزیع و بازاریابی بدون نیاز به دغدغه‌ درباره‌ی فرآیند چاپ حاصل شده است.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *