اخبار استارتاپی

سامانه شرکت های دانش بنیان رونمایی می‌شود

رئیس دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت از بارگذاری اطلاعات در سامانه شرکت های دانش بنیان و تشکیل انجمن شرکت های دانش بنیان خبر داد.

رئیس دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت از بارگذاری اطلاعات در سامانه شرکت های دانش بنیان و تشکیل انجمن شرکت های دانش بنیان خبر داد و با اعلام اینکه سامانه فوق به زودی رونمایی می‌شود، اضافه کرد: در این سامانه اطلاعات و محصولات شرکت‌های حوزه سلامت معرفی خواهند شد.

حسین وطن‌پور در نشست مشترک دانشگاه صنعتی امیرکبیر وزارت بهداشت در خصوص ایجاد دفتر مشترک توسعه فناوری سلامت که امروز در مرکز رشد دانشگاه امیرکبیر برگزار شد، با تاکید بر اینکه خواسته‌ها باید تبدیل به مطالبات شود، وارد کننده و فرهنگ را رقیب حوزه سلامت دانست و افزود: همچنین در این حوزه سلامت ریسک و خطر هم وجود دارد که مانعی برای پیشرفت ما محسوب می‌شود؛ بدین صورت که اگر قطعه‌ای در حوزه سلامت تولید می‌شود باید منتظر تست استاندارد، تاییدیه سازمان غذا و دارو، کارآزمایی بالینی و … باشیم.

وی با اشاره به اینکه تعداد زیادی فناور علوم پزشکی مشغول انجام کارمهندسی و تعداد زیادی از مهندسینی در حوزه پزشکی فعال هستند بی‌خبری این افراد از کارهای یک‌دیگر را یادآور شد و تشریح کرد: بحث مشکل یابی از معضلات تولید است. اگر در طراحی محصولات مصرف کننده از همان ابتدا در کنار ما باشد مشکلاتمان کمتر خواهد بود.

رئیس دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت، مراکز مشترک را فرصت خوبی برای دانشگاه‌های علوم پزشکی و غیرپزشکی دانست و توضیح داد: در این زمینه زیرساخت‌هایی از قبیل پارک‌ها و مراکز رشد و همچنین فضاسازی‌ها از قبیل ایده بازار و اینوتک انجام شده اما هنوز پیوند بین مراکز برقرار نشده است. البته مقدمات این موضوع انجام شده چنانکه دانشگاه تهران و شریف نیز پیش از این یک مرکز مشترک ایجاد کرده‌ اند.

وطن پور با اعلام اینکه از طریق فراخوان نیازهای سلامت کشور را به روز کرده‌ ایم، یکی از کارهای دفتر توسعه سلامت را ماموریت محوری عنوان کرد و گفت: سعی داریم مراکز کارهای خود را با ماموریت خاص جلو ببرند.

وی سپس به حوزه سلامت و رسانه‌ها پرداخت و با بیان اینکه معضل اساسی در این خصوص دید وزارت بهداشت نسبت به رسانه‌ها بوده است، ادامه داد: در معاونت تحقیقات سعی کردیم زمینه حمایت از رسانه‌ها را فراهم آورده و در حال حاضر نیز در حوزه رسانه‌های دیجیتال اتفاقات خوبی افتاده است.

رئیس دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت افزود: لازم است که همه شرکت‌ها در معرض سیستم‌های اداری وزارت بهداشت قرار گرفته و این وزارتخانه در جریان کارهای خود قرار دهند.

معرفی اطلاعات و محصولات شرکت های حوزه سلامت در سامانه شرکت های دانش بنیان

وطن پور از بارگذاری اطلاعات در سامانه شرکت‌ های دانش بنیان خبر داد و با اعلام اینکه این سامانه به زودی رونمایی می‌شود، اضافه کرد: در این سامانه اطلاعات و محصولات شرکت‌های حوزه سلامت معرفی خواهند شد.

وی با تصریح این نکته که در تولید محصول موفق هستیم اما برای ورود به بازار خسته‌ ایم، از تشکیل انجمن شرکت‌ های دانش بنیان در حوزه سلامت خبر داد و گفت: از فرصت‌های اتاق بازرگانی به نفع شرکت‌ها استفاده خواهیم کرد.

رئیس دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت با بیان اینکه ۳۶۰ آزمایشگاه آکرودیته مشترک در کشور وجود دارد ثبت اختراعات را یک معضل دیگر دانست و گفت: در حال حاضر پیگیری این موضوع از طریق وزارت دادگستری و قوه قضائیه هستیم. مساله این است که هر طرح باید یک شناسنامه داشته باشد. این در حالی است که در حال حاضر به گواهی شرکت‌ها اعتماد چندانی نداریم.

وطن پور در پایان لزوم نزدیک شدن دانشگاه‌های علوم پزشکی و غیرپزشکی و در مرحله بعد مراکز تحقیقاتی را یادآور شد و گفت: در حال حاضر ابزارهای ساده وارداتی هستند که این از مشکلات اتاق عمل است. دانشگاه‌ها باید به یکدیگر و ما نزدیک شده و از فناوری‌ها و محصولات یکدیگر با خبر باشند.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
منبع
ایسنا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *