اسلاید

انواع مدل های کسب و کار – فروشگاه در فروشگاه

فروشگاه در فروشگاه (کولی سواری) ایجاد یک فروشگاه کوچک درون فروشگاه دیگر است.

استفاده از مدل فروشگاه در فروشگاه در بازار تراجان در روم باستان آغاز شد و نوع جدید این مدل در آمریکا در آغاز قرن بیست شکل گرفت و در نهایت، استفاده از این طرح در فروشگاه‌های مختلف گسترش یافت.

مزایای مدل کسب و کار فروشگاه در فروشگاه

  • ایجاد ارتباط مستقیم با مشتریان
  • جذب مشتریان بیش‌تر به مجموعه
  • کاهش هزینه‌ی فضا و نیروی کار
  • افزایش وفاداری مشتریان
  • کسب درآمد از محل اجاره

استفاده از این مدل کسب و کار زمانی که از توزیع کننده و واسطه برای فروش کالا استفاده می‌شود و هم‌چنین زمانی که امکان عقد انواع قراردادهای همکاری برای اجرای این مدل وجود داشته باشد، مناسب است.

چند نمونه از شرکت‌های بهره‌مند از طرح فروشگاه در فروشگاه

Tim Hortons بزرگ‌ترین رستوران زنجیره‌ای کانادا است که علاوه بر شعب رسمی خود با ایجاد فروشگاه‌های کوچک در اماکن شلوغ و عمومی مختلف مانند: فرودگاه‌ها، بیمارستان‌ها، دانشگاه‌ها و … برند خود را گسترش داده است و از این طریق به تعداد مشتریان افزوده و از هزینه‌ها کاسته است.

Deutsche Post ارائه دهنده خدمات پستی آلمان است که با مشکل هزینه‌ی بالای مدیریت ادارات پست و هم‌چنین تهدید توسط نامه‌رسان‌های خصوصی، ایمیل و … مواجه شد و برای مقابله با آن به ایجاد پیشخوان‌هایی در سوپرمارکت‌ها و مراکز خرید برای تحویل و دریافت نامه‌ها و بسته‌های مشتریان پرداخت که به افزایش پوشش‌دهی و خدمات‌رسانی و افزایش درآمد شرکت منجر شد.

BOSCH تولید‌کننده‌ی آلمانی لوازم الکترونیکی است که در اوایل قرن ۲۱ با رشد سریع رقبای ناشناخته و نیز مشتریانی که به دنبال جایگزین‌های ارزان‌تر بودند، مواجه شد که برای غلبه بر آن، قسمتی از فروشگاه‌ها را برای معرفی و فروش محصولات خود اختصاص داد و باعث ایجاد تمایل در مشتریان برای کسب اطلاعات جزئی در مورد ابزارها شد؛ این حرکت باعث قرار گرفتن محصولات شرکت در مقابل رقبا و رضایت‌مندی مشتریان از دریافت اطلاعات تخصصی و سرانجام افزایش درآمد شرکت شد.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *