مقالات کارآفرینی

گام ششم از مراحل راه اندازی استارت آپ ؛ ایجاد یک نهاد تجاری

چگونه یک نهاد تجاری تاسیس کنیم ؛ لزوم تاسیس شرکت برای استارتاپ ها

لیمو HR

در پنجمین بخش از این مجموعه، درمورد تعریف فرهنگ یک شرکت صحبت کردیم که محیط مناسب برای دستیابی به موفقیت را ایجاد می‌کند. در این مقاله، درمورد اهمیت ایجاد یک نهاد تجاری برای استارت آپ شما صحبت خواهیم کرد.

هنگام راه اندازی یک استارتاپ ، چیزهایی مثل محصول، وب‌سایت و بازاریابی، مهم‌ترین و قابل‌رؤیت‌ترین عناصر شرکت شما برای جهان بیرونی هستند. اما پشت صحنه، کاغذبازی و کارهای اداری بی‌شماری هست که باید انجام گیرند تا اطمینان حاصل شود که شما شانس فروش محصول تولیدی خود را دارید. اگر در انجام کارهای روزمره خوب نیستید، این کار شاید برایتان کسل‌کننده و حتی دردناک باشد، اما لازم است.

یکی از مهم‌ترین قدم‌هایی که می‌توانید در آغاز کسب و کارتان بردارید، ایجاد یک نهاد تجاری است. یک نهاد تجاری، تضمینی برای موفقیت یا حتی بیمه‌ای درمقابل شکست نیست، اما اگر می‌خواهید درمقابل هر نوع مشکل مالیِ احتمالی در معاملات کاری از خود و خانواده‌تان محافظت کنید، عنصر مهمی محسوب می‌شود، و به سرمایه گذاران و شرکای احتمالی نشان می‌دهد که شما نسبت به آینده‌ی کسب و کارتان مسئول و جدّی هستید.

برخی کارآفرینان اشتباه کرده و بدون داشتن هیچ شکلی از نهاد تجاری برای انجام کارهایشان، کار را شروع می‌کنند، با این تفکر که می‌توانند وقتی جذابیت کسب و کارشان ثابت شد، به سراغ آن بروند. اما اگر قرار باشد کماکان در یک اتاق خواب محقر یا دفتر خانگی کار کنیم، آن‌وقت دیدن کسب و کارمان در قالب چیزی واقعی و قانونی دشوار خواهد شد. اما تشکیل یک نهاد تجاری در مراحل اولیه‌ی کار، از بروز مشکلات بعدی در رابطه با مالکیت و مالیات در آینده جلوگیری خواهد کرد. اگر بتوانید از همان ابتدا جلوی بروز مشکلات را بگیرید، دیگر دلیلی ندارد که منتظر وقوع یک مشکل برای حل کردن باشید.

هنگام ایجاد یک نهاد تجاری، باید درمورد نوع نهادی که با نیازهای شخصی و کاری شما تناسب داشته باشد، بیاندیشید، به‌خصوص درخصوص مالیات. انتخاب میان منافع شخصی، شراکت یا انواع مختلف مشارکت می‌تواند بر نحوه‌ی مالیات بستن به شرکت شما و اینکه چه کسی مسئول انجام این وظیفه است، تأثیر بگذارد.

اهمیت ایجاد یک نهاد تجاری برای شرکت

وقتی در پی راه اندازی کسب و کار خود هستید، بدهی‌ها هم یک نگرانی محسوب می‌شوند. گرفتن تصمیم درست درمورد نحوه‌ی ثبت شرکت، می‌تواند دارایی‌های شخصی و خانوادگی شما را از خطر بدهی و تعهدات شما درقبال شرکتتان مصون بدارد، اما پناهگاهی درمقابل تمام ضررهای احتمالی محسوب نمی‌شود. مثل هر کسب و کاری، با تهدید بالقوه‌ی آتش‌سوزی، سیل، زمین‌لرزه، و دیگر بلایای طبیعی مواجهید که می‌توانند دارایی‌های فیزیکی و محیط کاری شما را تخریب کنند، و شاید با یک اقامه‌ی دعوی بابت آسیب یا تبعیض مواجه شوید، که نهاد تجاری نمی‌تواند از شما درمقابل آن حفاظت کند. بخشی از تشکیل یک نهاد تجاری، اطمینان یافتن از این است که هرچیز لازم دیگری را برای حفاظت از اموال شرکت و خانواده‌ی خود در دست دارید.

متمایز کردن انواع مختلف شرکت می‌تواند در بحث رشد و سرمایه گذاری، نتایج مختلفی را در پی داشته باشد. برای مثال LLC ساده‌ترین و انعطاف‌پذیرترین نوع ثبت شرکت در آمریکا محسوب می‌شود اما قادر به صدور سهام نیست، چیزی که مانعی بر سر راه جذب سرمایه گذاران خواهد بود. شرکت S توانایی صدور سهام را دارد، اما محدود به ۱۰۰ سهام‌دار است، که همگی آنها باید شخصیت حقیقی باشند و نه شرکت. شرکت C، هیچ محدودیتی ازلحاظ تعداد سهام‌داران ندارد، اما به‌محض رسیدن به ۵۰۰ سهام‌دار و ۱۰ میلیون دلار دارایی ، باید در SEC (کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا ) ثبت‌نام کند.

وجود نهادهای تجاری مختلف و نحوه‌ی تناسب شرکت شما با هر نوع از آن‌ها، هنگام تصمیم‌گیری درمورد نحوه‌ی ثبت شرکت، فضای پیچیده‌ای را ایجاد خواهد کرد. درعین‌حال که شاید شما تنها کسی باشید که نقشه‌ها و ایده‌هایی برای این کسب و کار در ذهن دارد، پس بهتر است هنگام تصمیم‌گیری و پر کردن مدارک لازم برای ثبت شرکت، به کمک کارشناسان متکی باشید. کار با یک وکیل تجاری می‌تواند با وجود بودجه‌های محدود کارآفرینان نوپا، هزینه‌ی سنگینی را به آنها تحمیل کند. اما تضمین اینکه کار ثبت شرکت شما از همان ابتدا درست انجام شده، این هزینه را تبدیل به یک سرمایه گذاری می‌کند.

در بخش بعدی این مجموعه، به اهمیت قراردادهای امضاشده در محافظت از خودتان و کسب و کارتان می‌پردازیم.

دانلود PDF مقاله

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۳ Average: ۵]
منبع
forbes
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *