اسلایدهای استارتاپیچندرسانه ای

انواع مدل های کسب و کار – از آن بیشتر پول بسازید

شایستگی را در خارج از محور کسب و کار خودتان ترویج دهید.

شرکت پورشه در سال 1931 به عنوان یکی از پیشگامان این مدل تاسیس شد که توسعه‌ی روزافزون بخش تحقیق و توسعه و فروش خدمات تخصص به مشتریان را به دنبال داشت. ” از آن بیشتر پول بسازید” در شرکت‌های MUT و Sulzer با موفقیت پیاده‌سازی شده است.

مزایای این مدل کسب و کار

  • ایجاد منبع درآمدی اضافی
  • بهبود فرآیندهای داخلی شرکت
  • شناخته‌ شدن به عنوان یک شرکت پیشگام در نوآوری

این مدل کسب و کار بر شایستگی‌های خاص و سخت برای تقلید تمرکز دارد و نیازمند شناسایی دقیق تکنولوژی‌ها، رویه‌ها و مهارت‌های اختصاصی خود می‌باشد.

FESTO فعال در صنعت پنوماتیک و اتوماسیون کارخانه‌‏ها می‌باشد و در سال 1970 در توسعه‌ی سیستم‌های یادگیری و سمینارهای آموزشی در زمینه‌ی اتوماسیون پیشگام بود. این مجموعه، موسس آموزش و مشاوره‌ی صنعتی Festo Didactic به سبب استقبال مشتریان از طرح‏‌های قبلی بوده است و از این طریق  به تربیت تکنسین‌های اتوماسیون در طول دهه‌های 80 و 90 و ایجاد نسلی از مهندسان جوان و کاربران و مشتریان آینده پرداخته است.

amazon بزرگ‌ترین فروشگاه اینترنتی جهان است که بر تجربه‌ی 20 ساله‌ی خود در تجارت الکترونیک سرمایه‌گذاری کرده است و به ارائه‌ی خدمات زیرساختی اینترنتی مختلف توسط بخش خدمات شبکه‌ای پرداخته است. صدها هزار شرکت در سراسر جهان از داده‏‌ها و تخصص مشاوره‌‌ی مدیریت سرور و فضای سروری اجاره‌‏ای آمازون استفاده می‌کنند.

BASF بزرگ‌ترین شرکت صنایع شیمیایی جهان و تهیه کننده‌ی آلمانی مواد شیمیایی، پلاستیک‌ها و دیگر مواد مصنوعی صنعتی است. در این شرکت ارتباطات پیچیده بین برنامه‌‏های تولید محصولات در شبکه‌ی شرکت و امکان استفاده‌ی موثر از مواد خام و محصولات جانبی وجود دارد و هم‌چنین از طریق همکاری با توابع خود به فروش محصولات جانبی به شرکای بیرونی می‌پردازد.

برچسب ها

مهسا رستمی

دانشجوی دانشگاه تهران، علاقه‌مند به تحولات اکوسیستم کارآفرینی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *