اسلایدچندرسانه ای

انواع مدل های کسب و کار – برندینگ اجزا

برندینگ اجزا ، ارائه‌ی برند به صورت یکی از اجزای محصول دیگر می‌باشد.

برندینگ اجزا از اواسط قرن بیستم مورد استفاده‌ی مدیران قرار گرفت. از این مدل در صنایع تولید مواد شیمیایی استفاده شد و هم‌چنین تحت برند “تفلون” پیاده‌سازی شده است. این مدل پس از اجرای نمونه‌ی موفق intel inside توسعه یافت.

از مزایای برندینگ اجزا می‌توان بهبود نام تجاری، کاهش امکان جایگزینی محصول با رقبا و افزایش قدرت چانه‌زنی برای شرکت را نام برد. در این مدل نام تجاری شناخته شده و محصولات باکیفیت وجود دارد و هم‌چنین بین محصول جزئی و نهایی رابطه‌ی سینرژیک و یا مکمل بودن برقرار است.

نمونه شرکت‌های بهره‌مند از برندینگ اجزا

GORE تولیدکننده‌ی محصولات مشتق از فلوئوروپلیمرها است که این مدل را برای بازاریابی ماسک گورتکس به شکل موفقیت‌آمیز پیاده‌سازی کرده است. این شرکت در ابتدای عرضه به بازار در جذب مشتریان ناتوان بود و از آن زمان تاکنون با بیش از ۸۵ شرکت نساجی معتبر از جمله آدیداس و نایک همکاری کرده است.

SHIMANO تولیدکننده‌ی قطعات دوچرخه و لوازم ورزشی دیگر است که برخلاف نبود رهبری مشخص در بازار دوچرخه‏‌های دنده‌‏ای، به دلیل قیمت و پیچیدگی زیاد آن‌ها دارای سهم ۸۰ درصدی در برخی از بخش‌های بازار می‌باشد. این شرکت به کمک این مدل به ایجاد یک نام تجاری قدرتمند پرداخت.

BOSCH بزرگ‌ترین تامین‌کننده‌ی تجهیزات خودکار در جهان است که به دلیل کیفیت بالای محصولات و نوآوری‌‏های گوناگون در حوزه‌ی خود شناخته شده است و تولیدکنندگان وسایل ‏نقلیه برای همکاری با این شرکت تمایل زیادی دارند. این شرکت بدون نیاز به ورود به تولید وسایل‏ نقلیه منجر به افزایش تقاضا شده است.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *