اخبار استارتاپی

بلوغ اکوسیستم های استارتاپی نیازمند حضور فعال NGO ها

رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران: NGO ها به عنوان حلقه مفقوده در زنجیره کسب و کارهای نوین در کناد استارتاپ ها و دولت می توانند بسیاری از مسائل مربوط به این صنعت را بهبود بخشند.

رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران با بیان این که پیشرفت اکوسیستم های کسب و کار تابع بلوغ و حضور نهادهای مردمی در کنار استارتاپ ها است گفت: NGO ها به عنوان حلقه مفقوده در زنجیره کسب و کارهای نوین در کناد استارتاپ ها و دولت می توانند بسیاری از مسائل مربوط به این صنعت را بهبود بخشند.
به گزارش اکوموتیو، امیر ناظمی، در دوازدهمین کنفرانس ملی و هشتمین کنفرانس بین المللی مدیریت فناوری و نوآوری اظهار داشت: به مقوله ی کسب و کارهای نوپا و استارتاپ ها از چند زاویه  و بعد می توان نگاه کرد این در حالی است که هر کدام  از فعالان این عرصه چه در دولت یا بخش خصوصی اولویت های مورد نیاز برای توسعه این بخش را به صورت های متفاوتی تفسیر می کنند.
وی با بیان این که بسیاری از دولتی ها هم دید خوبی در زمینه رشد استارتاپ ها دارند، ولی اغلب در زمینه کارآفرینی استارتاپ ها ممکن است تمام دانش لازم را نداشته باشند گفت: به عنوان نمونه در بخش حقوقی مربوط به استارتاپ ها نمی توان انتظار داشت که یک ارگان خاص به طور کامل با این قوانین اشنا باشد و این امر در شکل امروزی از طریق حمایت NGO ها قابل حل است.
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص عدم مهیا بودن بستر و محیط کسب و کار مانند الزامات قانونی گفت: ما در صنعت فناوری اطلاعات نیازمند وضع قوانین و چارچوب هستیم که می تواند تحولات این عرصه را شتاب داده و چالش های موجود را تسهیل کند.
گفتنی است که دوازدهمین کنفرانس ملی و هشتمین کنفرانس بین المللی مدیریت فناوری و نوآوری در ۲۱ و ۲۲ آذرماه در دانشگاه شهید بهشتی با محورهای مدیریت راهبردی فناوری، مدیریت همکاری های راهبردی و انتقال فناورانه، مدیریت مالکیت فکری برگزار شد.
به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *