اخبار استارتاپی

حل مسائل جامعه کانون توجه شرکت های دانش بنیان قرار گرفته است

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری صبح امروز برای رونمایی از 10 دستاورد فناورانه جهاد دانشگاهی به دانشگاه علم و فرهنگ رفت.

ستاری در این مراسم با اشاره به  با تأکید بر این که حل چالش‌های راهبردی اساسی جامعه باید گرانیگاه تولید فناوری از پژوهش باشد، اظهار کرد: جهت‌گیری و حرکت در مسیر تولید فناوری از پژوهش با رونق شرکت‌های دانش بنیان محقق می‌شود. حل مسایل جامعه، کانون توجه این شرکت‌ها و پژوهشگران در تولید فناوری قرار گرفته است.

رییس بنیاد ملی نخبگان، جهاد دانشگاهی را نمونه‌ای بومی و انقلابی در در حوزه  آموزش و پژوهش و فناوری دانست و گفت: جهاد دانشگاهی یک نمونه بومی و موفق دستاوردی انقلابی در حوزه آموزش، پژوهش و فناوری است؛ خوشبختانه باهمکاری این چندساله جهت‌گیری جهاد دانشگاهی به سمت و سویی است که از هر فناوری یک شرکت دانش‌بنیان ایجاد شود.

وی افزود: محققان توانمندی در جهاد دانشگاهی حضور دارند و مراکز ذیل این ساختار، دستاوردهای درخور توجهی را در اعاد جهانی عرضه کرده است، به طور مثال پژوهشگاه رویان به عنوان یکی از نمونه‌های موفق این حوزه توانسته است جای خود را میان برترین نمونه‌های تبدیل پژوهش به فناوری و محصول در ایران و جهان باز کند.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری به نقش تأثیرگذارجهاد دانشگاهی در رشد شرکت‌های دانش بنیان از فناوری پژوهشگران اشارره کرد و گفت: جهاد دانشگاهی با حمایت‌های زیرساختی مانند پرداخت هزینه پتنت، تولید فناوری و استانداردها در رشد و رونق شرکت‌های مبتنی بر فناوری پژوهشگران نقش‌آفرین باشد.

 ستاری همچنین به حمایت معاونت علمی و فناوری از پژوهش تا تولید در قالب همکاری با جهاد دانشگاهی از جمله طرح‌های امروز اشاره کرد و گفت: مسیر حمایت از پژوهش‌های فناورانه ۵۰ درصدی با همکاری معاونت علمی و فناوری و جهاد دانشگاهی هم اکنون نیز فعال است و تا رسیدن فناوری به تولید برسد، حمایت می‌شود. با مشارکت هر دو طرف این حمایت صورت می‌گیرد.

 رییس ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان گفت، وجود یک زیست بوم مساعد و همراه با تولید از فناوری را لازمه رونق شرکت‌های دانش بنیان برشمرد و گفت: حمایت‌ از شرکت‌های دانش بنیان و استارتاپ ها از اولویت‌های معاونت علمی و فناوری است و قطعا تعامل با جهاد دانشگاهی، زمینه‌ساز توسعه پروژه‌های جدید فناور خواهد بود.

 رونمایی از ۱۰ طرح فناورانه با حضور معاون اول رییس جمهور

در این مراسم با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور، ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری، طیبی رییس جهاد دانشگاهی و محسنی بندپی استاندار تهران، تازه‌ترین دستاوردهای فناورانه جهاد دانشگاهی در البرز، خارک، خوزستان و تهران رونمایی شد.

راه اندازی خط تولید مته حفاری دندانه ای در خوزستان، خط تولید تورهای قفس پرورش ماهی در دریا در البرز، ساخت نصب و راه اندازی بازوهای بارگیری دریایی در صنعت نفت در جزیره خارک از طرح هایی بودند که با ارتباط زنده رونمایی شدند.

پروژه تولید آنتی بادی های درمانی دارو درمانگر گاما که برای پیشگیری و درمان بیماری اسهال در دام است، از دیگر طرح های رونمایی شده در این مراسم به شمار می رود.

همچنین دستیابی به فناوری ساخت جرم های ویژه نسوز که در صنایع مختلف به کار می رود، دستیابی به فناوری نمک زدایی نفت خام، بومی سازی دانش فنی تولید آزمایشگاهی جنین از گاوهای اصلاح نژاد شده و ایجاد بانک جنین از نژادهای ارزشمند از دیگر طرح های رونمایی شده محسوب می شود.

توسعه دانش فنی و ساخت ماشین بازیافت و زیست پالایی پسماندهای نفتی، کسب فناوری تولید کربن فعال از قیر طبیعی و احداث واحد نیمه صنعتی با ظرفیت تولید ۱۰۰ تن در سال از دیگر طرح های رونمایی به شمار می رود.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
منبع
بنیادملی‌نخبگان
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *