اخبار استارتاپیاخبار سرمایه گذاری خطرپذیر

آمادگی صندوق نوآوری برای راه اندازی صندوق های خطرپذیر

آمادگی صندوق‌ نوآوری و شکوفایی برای راه اندازی صندوق های خطر پذیر با مشارکت بخش خصوصی

دکتر علی وحدت در دیدار با رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان اصفهان، با تاکید بر اینکه کشورهای صاحب تکنولوژی توجه جدی به تحقیق وتوسعه(R&D) دارند، گفت: در کشورهای توسعه یافته با توجه به اینکه ارتباط منطقی و سیستماتیکی که بین دانشگاه و صنعت وجود دارد، نیازهای صنایع در بخش تحقیق و توسعه از طریق دانشگاه ها تامین می شود اما با این وجود زمین بازی اصلی در بخش صنعت است و ارتباط منطقی این دو بخش منجر به توسعه اقتصاد و فناوری در کشور می‌شود.

وی با اشاره به نقش جدی شرکت های بزرگ صنعتی در توسعه فناوری افزود: بر اساس آمار تا پنج سال آینده ۸۰ درصد نیازهای R&D شرکتهایی بزرگ، از طریق جذب شرکت های کوچک تامین می شود که نشان می دهد که باید زنجیره اکوسیستم نوآوری کشور درست تعریف شود. به طوریکه شرکت های کوچک با پتانسیل و با ظرفیت بالا حمایت شده و توسعه یابند تا بتوانند تامین کننده نیاز بالا دست باشند.

وحدت تصریح کرد: همچنین باید شرکت های بزرگ صنعتی که فعالیت های فناورانه دارند را تشویق کنیم که دانش بنیان شوند تا هم از ظرفیت های آنها برای توسعه شرکت های کوچک بهره ببریم و هم آنها از مزایای قانون حمایت از شرکت های دانش بنیان استفاده کنند.

وی در ادامه از آمادگی صندوق نوآوری و شکوفایی برای راه اندازی صندوق های تخصصی سرمایه گذاری خطرپذیر با مشارکت بخش خصوصی خبر داد و گفت: صندوق در دوره جدید در تلاش است که از سرمایه گذاری مستقیم پرهیز کرده و با تشکیل صندوق های مشترک سرمایه گذاری خطرپذیر، خدمات سرمایه گذاری خود را ارائه کند.

وی ادامه داد: بر این اساس صندوق می تواند بر اساس اولویت های اتاق بازرگانی صندوق VC در حوزه های مورد نیاز با مشارکت ۴۰ درصدی راه اندازی کند و تمامی عاملیت خود را به این نهاد واسط واگذار کند.

همچنین در این نشست سید عبدالوهاب سهل آبادی رئیس اتاق بازرگانی استان اصفهان با اشاره ظرفیت های بالای استان در کسب و کارهای مبتنی بر فناوری، از آمادگی اتاق بازرگانی استان برای توسعه حمایت از شرکت های دانش بنیان و همکاری با صندوق نوآوری و شکوفایی خبرداد.

در این نشست مصطفی رناسی نائب رئیس، قاسمعلی جباری عضو هیئت رئیسه و امیر کشانی عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی حضور داشتند.

در ادامه سفر رئیس هیئت عامل صندوق نوآوری و شکوفایی به استان اصفهان نشستی هم با دکتر نوروزی شهردار اصفهان برگزار شد.

وحدت در این نشست با اشاره معضلات موجود در شهر اصفهان اعم از آلودگی هوا، آب و فاضلاب گفت: بنابراین با نگاه مسئله محوری و تاکید بر حل آنها می توان صندوق های تخصصی مشترک سرمایه گذاری خطرپذیر در تمامی حوزه های مورد نظر را با مشارکت شهرداری و بخش خصوصی راه اندازی کرد.

در این دیدار، دکتر خسروی عضو شورای اسلامی شهر اصفهان، دکتر ورد رئیس صندوق پژوهش و فناوری اصفهان، دکتر ناظمی معاون سرمایه گذاری و یاسر عرب نیا معاون ارتباطات و بین الملل صندوق نوآوری و شکوفایی حضور داشتند.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
منبع
مهر
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *