اکوسیستماخبار فین تکاخبار کشاورزی

رویداد فین تک فارم بانک کشاورزی به کار خود پایان داد

گزارش اکوموتیو از رویداد فین تک فارم که ۴ تا ۶ دی ماه در شعبه مرکزی بانک کشاورزی برگزار شد.

لیمو HR

رویداد رویداد فین تک فارم ۴ تا ۶ دی‌ماه در شعبه مرکزی بانک کشاورزی برگزار شد. در این رویداد کسب و کارهای فین تک و کشاورزی با آخرین محصولات خود حضور داشتند.

بازدید از کمپ نوآوری توسط مهمانان، ارائه توضیحاتی توسط برگزیدگان رویداد درباره فعالیت خود و اهدای لوح سپاس به برگزیدگان توسط مدیرعامل از دیگر بخش های این همایش بود.

برگزاری این رویداد توسط بانک کشاورزی اقدامی نوین در اجرای ماموریت بانک برای بهره گیری از ظرفیت‌های موجود در کشور و توان داخلی برای رونق تولید و اقتصاد دانش محور در بخش کشاورزی و صنایع وابسته بود.

استارتاپ های حاضر در رویداد به شرح زیر بودند:

  • جیبی مو

جیبی مو نسل جدید کیف پول در قالب شبکه اجتماعی است که تجربه جدیدی از نقل و انتقالات مالی را برای شما فراهم می‌کند. شما می‌توانید کیف پول خود را شارژ کنید، به جای کارت به کارت دریافت و پرداخت، پول را از طریق شماره موبایل و بدون کارمزد انجام دهید و در صورت تمایل موجودی کیف پول خود را به هر کدام از حساب‌های بانکی خود انتقال دهید.

  • سککوک

سککوک یک پلتفرم B2B با قابلیت انجام مبادلات اعتباری است. سامانه کشوری کسب و کار به کسب و کار” (سککوک) در راستای ایجاد یک ساختار کشوری با ارتباطات بین المللی برای تحقق اکوسیستم فراگیر کسب و کار به کسب و کار با دربرگیری زیرساخت های خرید و فروش اینترنت، زیرساخت های مالی و اعتباری مدرن، زیرساخت های لجستیکی پیشرو و زیرساخت های ارتقا دسترسی به دانش و آموزش طراحی شده و فعالیت می‌نماید.

  • زمون

این استارتاپ با شعار “هوای زمین هم را داشته باشیم” یک پلتفرم نوبنیان بر پایه فناوری می‌باشد که در زمینه هم‌افزایی برای تامین مالی کشاورزی فعالیت می‌کند.

گزارش اکوموتیو از رویداد فین تک فارم که ۴ تا ۶ دی ماه در شعبه مرکزی بانک کشاورزی برگزار شد.

  • توسعه فراگیر نیک رای

شرکت توسعه فراگیر نیک رای با هدف ارائه‌ی راهکارهای متفاوت در راستای توسعه‌ی کسب و کارهای منطقه‌ای، محلی و روستایی شکل گرفته است که یکی از راهکارهای موردنظر آن خلق روستای هوشمند است. در این خصوص و در راستای هدف خلق روستای هوشمند گام‌هایی تبیین شده که اولین آن “پروژه‌ی کارشا” است. “کارشا” ضمن تسهیل در دسترسی به عملیات و خدمات بانکی، توسعه‌ی بازار تولیدات و محصولات منطقه‌ای و محلی را هدف قرار داده است.

  •  کامپوزیست

کامپوزیست در زمینه بیوتکنولوژی فعالیت می‌کند. کامپوزیست یک کامپوزیت زیستی است که خواص بسیار متنوعی می‌تواند داشته باشد. مواد قارچی می‌توانند جایگزینی برای فوم های پلاستیکی و یا انواع چوب باشند. مواد قارچی از ترکیب الیاف سلولزی و گونه‌ای قارچ به‌دست می‌آیند و مثال بسیار شاخصی برای خلق ارزش از صفر هستند. مواد قارچی علاوه بر غیرنفتی و غیرسمی بودن، در مقابل آب و آتش مقاومند و عایق بسیار مناسبی برای صوت و حرارت هستند. همچنین در پایان عمر مفید خود به راحتی در شرایط تجزیه و بازگشت به طبیعت قرار می‌گیرند.

  • ویستا صنعت زیست کیا

شرکت “ویستاصنعت زیست کیا” بانام گروه تخصصی”اپیک” در زمینه تولید سیستم های هوشمند  آبیاری و به منظور مدیریت بهینه مصرف آب و انرژی در کلیه‌ی عرصه‌های فضای سبز شهری، صنعتی، زراعی، گلخانه ها، باغات، باغچه ها و … همچنین در حوزه‌ی کاری مهندسی و مدیریت محیط زیست فعالیت دارد.

  • کشت کالا

کشت کالا یکی از سایت‌های خرید و فروش مستقیم محصولات، نهاده‌ها و تجهیزات کشاورزی و صنایع وابسته است که تقریبا تمامی محصولات و تجهیزات کشاورزی را در بر می‌گیرد. تمامی تولیدکنندگان و عرضه کنندگان محصولات و تجهیزات کشاورزی می‌توانند به راحتی در سایت عضو شده و محصولات خود را در سایت ثبت و جهت فروش و ثبت سفارش در معرض دید عموم قرار دهند.

  • زنجیره زیستی ارگانیا

زنجیره زیستی ارگانیا در راستای ایجاد زنجیره زیستی و به منظور تولید دوهزار لیتر تصفیه آب در شبانه روز، تولید آب شرب و بهداشتی، تولید هم‌زمان گرما و برق خورشیدی، آب شیرین کن خورشیدی حرارتی و تولید و عرضه و صادرات دیگر محصولات ارگانیک فعالیت می‌کند.

حاشیه رویداد فین تک فارم بانک کشاورزی

  • نیلین

“زیرساخت زنجیره بلوکی رهگیری مواد غذایی” نام پروژه شرکت نیلین است. “نیلین” قرار است فناوری زنجیره بلوک را وارد صنعت غذای ایران کند؛ با این تفاوت که در این مسیر تنها زیرساخت فنی تاثیرگذار نیست بلکه زنجیره‌ای باید فراهم باشد تا با استفاده از بلاک چین، این پروژه راه اندازی و سلامت غذای افراد تضمین شود. این پروژه که در آزمایشگاه زنجیره بلوک نیلین تحت عنوان EggChain خوانده می‌شود، راهکاری است مبتنی بر قرارداد هوشمند برای ثبت وضعیت مواد غذایی در مراحل مختلف تولید، توزیع و فروش به مصرف کننده‌ی نهایی.

  • کاسپین اسکای

پیشرو در زمینه‌ی طراحی، تولید و واردات پرنده‌های بدون سرنشین، و تکنولوژی بهپادهای غیرنظامی، مجموعه کاملی از این سیستم‌های ارزشمند و مفید را در اختیار کارفرمایان و کشاورزان و به طور کلی صنعت کشاورزی قرار داده تا بتوان کشاورزی را هرچه سریع‌تر به کشاورزی دقیق و قدم‌های موفق در پیشرفت حوزه‌ی کشاورزی به وجود آورد.

  • AgriHydro

این استارتاپ در راستای طراحی الگوی کشت و برنامه‌ی بهینه آبیاری براساس حق آبه و خرده مالکیت فعالیت دارد.

  • آی دی پی

آی دی پی یک سیستم درگاه پرداخت شخصی و کارت خوان مجازی است. بهترین و راحت ترین راه جهت دریافت پول، مناسب برای شرکت ها، نمایندگی های بیمه، صندوق های وام خانگی، مدیران ساختمان، کترینگ ها، فروشندگان کالا و خدمات می‌باشد. از خدمات آی دی پی می‌توان به: تبدیل شماره‌های کارت و شماره حساب و شبا به یک آی دی کوتاه و یا شماره موبایل، پرداخت و دریافت آسان پول تا سقف ۵۰ میلیون تومان در هر تراکنش، ارسال پیامکی فاکتور و درخواست پول از دیگران، دریافت پیامک واریز و پرداخت، ساخت فروشگاه با لینک مستقیم پرداخت برای هر کالا به صورت کاملا رایگان می‌باشد.

  • بکوپی

این استارتاپ در راستای فراهم آوردن راهکارهای تازه برای تسهیل استفاده از رمزارزها فعالیت می‌کند. در اولین گام، سرویس بکوپی به عنوان راهکاری جهت تسهیل پرداخت برای توریست‌ها در ایران ارائه شده است. فرهنگ سازمانی بکوپی به ایجاد سرویس‌های پایدار و سهولت استفاده توجه ویژه‌ای دارد.

بازدید مدیرعامل بانک کشاورزی از کمپ نوآوری فین تک فارم

  • کشمون

کشمون یک بازار آنلاین است که شما و کشاورزهای منتخب زعفران بتوانید همدیگر را پیدا کنید و ارتباط داشته باشید.

  • سما کنترل

“سما کنترل” فناوری تولیدی شرکت دانش بنیان “رایان آروین” برای آبیاری هوشمند در حوزه‌ی کشاورزی و باغداری و هم‌چنین بوستان‌ها و فضاهای سبز شهری و جنگلی (درون یا برون شهری) است که با شناخت از مهم‌ترین چالش‌های موجود در زمینه‌ی آبیاری، این خدمات فناورانه را به عنوان راهکاری جامع و هوشمند برای حل این مسائل عرضه کرده است.

  • فلاوینا

پویا فرآوران کامیاب به عنوان شرکتی دانش بنیان در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان واقع است و در زمینه تولید مواد اولیه محصولات غذایی فعالیت دارد. این شرکت با تکیه بر دانش و تجربه سرمایه‌های انسانی خود، انتقال فن‌آوری‌های نوین و به کارگیری آن توانسته است تعاملی سازنده با بزرگترین شرکت‌های تولید کننده محصولات غذایی در سطح کشور بر قرار نماید. گستره خدمات و محصولات شرکت پویا فرآوران کامیاب در حوزه تولید محصولات غذایی فراسودمند، مشاوره و ارائه فرمولاسیون‌های جدید بر اساس نیاز شرکت‌های مختلف می‌باشد.

در مراسم اختتامیه این رویداد نیز، نمایندگان و مدیران ۱۶ شرکت منتخب در زمینه تأمین مالی جمعی، فناوری های مالی، بلاک چین درزنجیره ارزش کشاورزی، رمز ارز، کشاورزی دقیق، مدیریت زنجیره تأمین و لجستیک، مکانیزاسیون زنجیره ارزش کشاورزی، فرآوری محصولات کشاورزی، آب و محیط زیست که پس از سه مرحله غربالگری به عنوان شرکت های فین تکی و استارتاپ های منتخب، برگزیده شده و به کمپ نوآوری راه یافته بودند و همچنین معاونان و مشاوران وزیر، مدیران ارشد معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مدیران ارشد بانک کشاورزی و فرابورس، صاحبان سرمایه، تولید کنندگان برتر و خریداران ایده های نوین نیز حضور داشتند.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *