اخبار استارتاپی

گسترش همکاری پارک ملی علوم و فناوری های نرم با پارک فناوری تهران

تفاهم‌نامه همکاری با هدف هم‌افزایی ظرفیت‌های کاربردی و کارآفرینی در حوزه‌های مختلف فناوری‌های نرم و صنایع خلاق و فرهنگی بین پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی و پارک علم و فناوری دانشگاه تهران امضا شد.

تفاهم‌نامه همکاری با هدف هم‌افزایی ظرفیت‌های کاربردی و کارآفرینی در حوزه‌های مختلف فناوری‌های نرم و صنایع خلاق و فرهنگی بین پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی و پارک فناوری دانشگاه تهران امضا شد.

این تفاهم‌نامه در راستای برگزاری نشست‌های مشترک، عقد قراردادهای مشترک، سرمایه گذاری مشترک در پروژه‌ها و طرح‌های تخصصی؛ همچنین برگزاری رویدادها (استارتاپ ویکند، همایش، اتاق سرمایه و غیره) به صورت مشترک و برگزاری دوره‌های توانمندساز آموزشی عمومی و تخصصی در حوزه‌های مختلف فناوری‌های نرم و صنایع خلاق و فرهنگی به امضا رسید.

دکتر ایمانی خوشخو، رئیس پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی در این مراسم با بیان این موضوع که این پارک به عنوان تخصصی‌ترین پارک حوزه صنایع خلاق و فرهنگی در حال فعالیت است، افزود: جهاد دانشگاهی از دیرباز نهادی است که به موضوعات زمین مانده می‌پردازد و آغازگر حوزه‌های نوین در کشور است.

ایمانی خوشخو همچنین عنوان کرد: ایران علی‌رغم وجود پشتوانه غنی فرهنگی و پتانسیل‌های بی‌نظیر هنری نسبت به سایر کشور ها، سهم بسیار ناچیزی در ایجاد درآمد از این بخش‌ها دارد و این قابل قبول نیست.

وی اضافه کرد: پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی با هدف تبدیل ایده‌های خلاق و فرهنگی به محصول و تولید ثروت از این مسیر گام برمی‌دارد و به دنبال گسترش همکاری‌های خود در سطوح مختلف ملی و بین‌المللی با سایر نهادها، سازمان‌ها، پارک‌ها و موسسات است.

دکتر زارعی، رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران نیز با تاکید بر ظرفیت‌های طرفین در حوزه فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی گفت: در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران حوزه فناوری‌های نرم جایگاه ویژه‌ای دارد و با عنایت به تخصص پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی در این حوزه‌ها می‌توان آینده روشنی را برای این همکاری‌ها متصور شد.

وی با بیان این موضوع که هم‌افزایی و مشارکت در پروژه‌ها و فعالیت‌ها رشد و توسعه را سرعت می‌بخشد، افزود: جهاد دانشگاهی سابقه درخشانی در حوزه‌های نوین و موضوعات جدید دارد و امید است آغاز این همکاری نویدبخش اتفاقات خوبی در آینده باشد.

بر اساس اعلام روابط عمومی پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی، طرفین حداکثر ظرف مدت ۲ هفته بعد از امضای تفاهم‌نامه باید نسبت به معرفی نماینده خود جهت تشکیل کمیته اجرایی تفاهم‌نامه اقدام کنند تا نمایندگان به طور منظم و حداکثر هر ۲ ماه یکبار طی جلسه‌ای فعالیت‌های مشترک پیشنهادی را بررسی کرده و بعد از تایید رؤسای دو مجموعه به آن بپردازند.

مدت این تفاهمنامه به مدت ۲ سال است که با موافقت طرفین می‌تواند تمدید شود.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
منبع
ایسنا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *