اخبار استارتاپی

حمایت دانشگاه علم و صنعت از استارتاپ ها و شرکت‌های دانش بنیان

رئیس دانشگاه علم و صنعت ایران با بیان این‌که ۱۶ دانشکده فعال در دانشگاه کاملا کاربردی و در ارتباط با صنایع داخلی و کمک به آن هستند، گفت: در حوزه مدیریت کسب و کار از استارتاپ ها و شرکت‌های دانش بنیان حمایت می‌کنیم.

دکتر جبار علی ذاکری اظهار کرد: دانشگاه علم و صنعت ایران، ۱۵ دانشکده در رشته‌های فنی و مهندسی و علوم پایه و یک دانشکده هنر و معماری دارد و دانشجویان این دانشگاه غالباً از طریق رشته ریاضی وارد دانشگاه می‌شوند.

وی گفت: تاکنون سه برنامه راهبردی ارتباط با صنعت در دانشگاه علم و صنعت ایران اجرا شده و یک برنامه راهبردی نیز در حال اجراست.

ذاکری افزود: دانشکده مهندسی راه آهن دانشگاه علم و صنعت ایران در راستای توسعه ریل‌های مترو و راه‌آهن بین شهری کمک‌های فکری و علمی می‌کند و در حوزه خودرو نیز دانشکده مهندسی این دانشگاه در زمینه طراحی و پژوهش خودرو مشغول فعالیت است.

وی گفت: در چندسال اخیر دو دانشکده کم‌نظیر در کشور شامل “دانشکده مهندسی پیشرفت “و “فناوری‌های نوین” در دانشگاه علم و صنعت ایران راه‌اندازی شده است که در حوزه ماهواره، انرژی و نانو فعالیت می‌کنند.

رئیس دانشگاه علم و صنعت ایران تاکید کرد: دانشکده‌های جدید این دانشگاه کاملاً کاربردی و در ارتباط با صنایع هستند و دانشکده‌های قدیمی‌تر نیز که بعضاً قدمتی ۹۰ ساله دارند و در حوزه مهندسی برق، عمران، مواد و صنایع فعال هستند با صنایع کشور ارتباط تنگاتنگ دارند.

دکتر ذاکری افزود: در دانشکده معماری و شهرسازی این دانشگاه رشته طراحی صنعتی در دوره کارشناسی ارشد دایر است و همکاران هیئت علمی دانشگاه که از داخل و خارج کشور هستند، فعالیت‌های علمی مهمی همچون طرح ساخت خانه‌های سریع‌النصب در مراکز زلزله را انجام می‌دهند که مورد تایید قرار گرفته و امیدواریم عملیاتی شود.

وی افزود: بسیاری از فارغ‌التحصیلان دانشگاه علم و صنعت در صنایع دولتی و خصوصی به عنوان مدیر یا کارشناس حضور دارند و چرخ‌های صنعت کشور را به حرکت در آورده‌اند.

دکتر ذاکری اظهار کرد: در حوزه مدیریت کسب و کار نیز که در دانشکده مهندسی پیشرفت فعال است، از استارتاپ ها و شرکت‌های دانش بنیان حمایت می‌کنیم و مرکز نوآوری و فناوری نیز در راستای حمایت از ایده‌های نخبگان در سال جاری در دانشگاه علم و صنعت راه‌اندازی شد.

رئیس دانشگاه علم و صنعت ایران گفت: در طول سال جاری حداقل از ۶ طرح رونمایی کردیم؛ طرح لکه‌روبی که توسط اعضای هیات علمی جوان این دانشگاه انجام شد، در صرفه‌جویی ارز در کشور بسیار موثر بود.

وی تاکید کرد: اگر تعریف مساله توسط دستگاه‌های اجرایی انجام شود، اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها به رفع آن کمک خواهند کرد.

دکتر ذاکری در رابطه با موضوع “ارتباط و تعامل نزدیک مسئولان دانشگاه‌ها با یکدیگر” اشاره کرد و گفت: دانشگاه‌های سطح یک، هردو ماه یک بار با یکدیگر ملاقات دارند و مشکلات را بررسی می‌کنند.

وی افزود: در دانشگاه علم و صنعت ایران از همکاری‌های بین دانشگاهی و مشترک اعضای هیات علمی حمایت می‌شود و این امتیازات در آیین نامه‌های پژوهشی ما ملحوظ است.

رئیس دانشگاه علم و صنعت ایران در زمینه فعالیت‌های بین‌المللی این دانشگاه نیز اظهار کرد: دانشگاه علم و صنعت به عنوان مرکز راهبری دانشگاه‌های ایران و آلمان انتخاب شده است.

وی در خصوص پیشرفت‌های اخیر دانشگاه علم و صنعت ایران به فعالیت‌های مرکز فناوری عصبی این دانشگاه اشاره کرد که در راستای انجام فعالیت‌ها در این بخش، پژوهشگران دانشگاه توانسته‌اند گام‌های موثری را برای کمک به بیماران قطع نخاعی بردارند.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
منبع
ایسنا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *