اینفوگرافیکچندرسانه ای

معرفی اکوسیستم استارتاپی بوستون در آمریکا + اینفوگرافیک

ظرفیت‌های گسترده بوستون در حوزه‌های بیوتکنولوژی، هوش مصنوعی و رباتیک

بوستون خانه‌ی یکی از قوی‌ترین زیست بوم های استارت آپی در جهان است. این شهر با داشتن هاروارد و MIT که برخی از بهترین و باهوش‌ترین نیروها را جذب کرده‌اند، و دو جین از دیگر دانشگاه‌ها در محدوده‌ی وسیع‌تر، زمین حاصل‌خیز طبیعی و سرآمد نوآوری در جهان است. هرچند شتاب دهنده MassChallenge یکی از زیربخش‌های برتر و پشتیبان بهترین ایده ها در سرتاسر جهان است، اما زیست بوم بوستون تمایل شدیدی را نسبت به سه زیربخش زیر نشان می‌دهد.

زیربخش‌های قدرتمند اکوسیستم بوستون

Healthtech

Biotech: بوستون یک نیروگاه زیست فن آوری جهانی است. این کلان‌شهر خانه‌ی بیش از ۱،۰۰۰ شرکت زیست فن آوری، مرکز تحقیقاتی آکادمیک سطح بالا، دانشگاه و مراکز علوم زیستی بوده و  بیش از ۴۶،۰۰۰ دانشمند، پژوهشگر، کارمند، و بیش از ۲۱،۰۰۰ دانشجو در زمینه‌های مربوطه دارد. برای ۲۱ سال متوالی، بوستون نسبت به تمام شهرهای آمریکا ، بیشترین سرمایه را از سازمان ملی سلامت دریافت کرده است. طی ۶ سال گذشته، رقم شگفت‌انگیز ۳۱% از سرمایه گذاری خطرپذیر محلی بوستون، به زیست فن آوری اختصاص یافته است. ماجراهای موفقیت محلی زیادند، ازجمله یونیکورن هایی مثل Moderna Therapeutics، شرکتی که پیام‌رسان درمانی RNA را ایجاد نمود. این شرکت، که برای آنتی‌بادی‌های داخل سلول‌های بیمار، پروتئین‌های انسانی تولید می‌کند، در سرمایه گذاری سری G پانصد میلیون دلار جذب کرده و ارزش گذاری آن معادل ۷.۵ بیلیون دلار است.  Ginkgo Bioworks، تک‌شاخ دیگر زیست فن آوری، برای مشتریان خود در بازارهای متعدد، میکروب‌های سفارشی طراحی می‌کند. این شرکت پس از دریافت ۲۷۵ میلیون دلار در آخرین دور سرمایه‌گذاری‌ سری D، درحال‌حاضر بیش از ۱ بیلیون دلار ارزش گذاری شده است.

AI, Big Data, and Analytics

AI, Big Data & Analytics: این زیربخش، دومین زیربخش بزرگ بوستون است. بین سال‌های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۷، حدود ۱۷% از تمام سرمایه گذاری خطرپذیر، به استارتاپ های هوش مصنوعی، ابرداده و تجزیه و تحلیل اختصاص یافت. در سپتامبر ۲۰۱۷، IBM اعلام کرد که ۲۴۰ میلیون دلار برای تأسیس آزمایشگاه جدید هوش مصنوعی واتسون در MIT سرمایه گذاری کرده است. این آزمایشگاه قرار است درعین کاتالیز کردن استارتاپ ها، در تحقیقات حوزه‌ی هوش مصنوعی پیشرو باشد. یک مثال قابل‌ذکر Affectiva است، اسپین‌آف آزمایشگاه رسانه‌ای MIT که پیشگام هوش مصنوعی بازشناسی هیجان بوده و حدود ۵.۷ میلیون حالت چهره را تحلیل می‌کند.

Advanced Manufacturing & Robotics

Advanced Manufacturing & Robotics: منطقه‌ی وسیع‌تر بوستون، از داشتن بیش از ۳۵ آزمایشگاه تحقیقات روباتیک دانشگاهی به خود می‌بالد، این آزمایشگاه‌ها در اطراف شرکت‌های روباتیک مثل Amazon Robotics، Boston Dynamics، و iRobot و فضا‌های کاری مشترک مثل CIC و MassRobotics تمرکز یافته‌اند. داستان های موفقیت شامل شرکت‌های روباتیک بزرگ مثل ۶ River Systems و Locus Robotics می‌شود که به‌ترتیب ۱۵ میلیون و ۲۵ میلیون دلار در سال ۲۰۱۷ سرمایه گرفته‌اند.

«ماساچوست خانه‌ی MIT، IRobot و حالا MassRobotics است و به‌خاطر داشتن تفکر روبه‌جلو در حوزه‌ی رباتیک، شناخته‌شده است. در این صنعت که اغلب با خودکارسازی و تولیدات عظیم همراه بوده است، حالا شاهد پیشرفت‌های بیشتری هستیم. امیدواریم که برنامه‌های آینده به مسائلی پاسخ دهند که فقط در داشتن چیزهای قشنگ خلاصه نشده، و به مشکلات کلان‌تر مثل بی‌عدالتی اجتماعی بپردازند.» مری مسلین، مدیر اجرایی The Capital Network

«منطقه‌ی بوستون، محیطی عالی برای راه‌اندازی و رشد شرکت‌های روباتیک است. این ناحیه از آزمایشگاه‌های تحقیقات روباتیک، پایگاهی قوی از شرکت‌های روباتیک بزرگ، تعداد زیادی از سرمایه گذاران خطرپذیر که پیگیر این صنعت هستند و زیست‌بومی کامل برای استارتاپ ها برخوردار است.» تام رایدن، مدیر اجرایی MassRobotics

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *