اخبار استارتاپی

برگزاری اولین همایش ری‌اکت در ایران

آرش سلیمانی: «با برگزاری این همایش ما تلاش کردیم که شرکت‌های بزرگ را به سمت استفاده از ری‌اکت سوق دهیم تا از تکنولوژی‌های جدید ترس نداشته باشند و از آن استفاده کنند و نتیجه‌اش را در بلندمدت و کوتاه مدت ببینند.»

اولین همایش ری‌اکت در ایران، ۱۱ بهمن‌ماه در تالار علامه امینی دانشگاه تهران برگزار می‌شود، به همین منظور امروز (دوشنبه، ۱ بهمن‌ماه) در محل شرکت ریسمان و به میزبانی این شرکت، نشست خبری با حضور مهدی یگانه، مدیرعامل ریسمان؛ آرش سلیمانی، CTO  شرکت ریسمان؛ مهدی خسروی از دیجیاتو و تپ‌سل؛ وحید محرابی، دولوپر پرداخت الکترونیک سداد و آرش سروری، دبیر اجرایی همایش برگزار شد.

انتقال تجربیات در حوزه تخصصی ری‌اکت

مهدی یگانه ری‌اکت را به این صورت معرفی کرد که یک فناوری و تکنولوژی جدید در بحث front end اپلیکیشن‌ها و سایت‌ها است و در رابطه با علت برگزاری این همایش توضیح داد: «در کشور ما همایش‌های تخصصی بسیار کم برگزار می‌شود و اصولا زمانی که وارد یک بحث تخصصی می‌شویم، همایشی دیده نمی‌شود. با توجه به این موضوع ما تصمیم گرفتیم که در حوزه تخصصی فعالیت خودمان، همایشی برگزار کنیم و با این کار، جریان ری‌اکت و استفاده از این فناوری را در کشور رواج دهیم. به این منظور هم از شرکت‌های مختلفی که تجربه کار با ری‌اکت را دارند، دعوت کردیم که تجربیات کاری خود را با دیگران در میان بگذارند و یک شبکه اطلاعاتی خوبی در این زمینه شکل بگیرد.»

حرکت به سمت تکنولوژی‌های جدید

آرش سلیمانی با اشاره به اینکه در کشور ما باید به سمت تکنولوژی‌های جدید حرکت کرد، گفت: «با برگزاری این همایش ما تلاش کردیم که شرکت‌های بزرگ را به سمت استفاده از ری‌اکت سوق دهیم تا از تکنولوژی‌های جدید ترس نداشته باشند و از آن استفاده کنند و نتیجه‌اش را در بلندمدت و کوتاه مدت ببینند.»

او با گلایه از اینکه در اکثر موارد در ایران میل به اختراع دوباره چرخ وجود دارد، از چند نرم‌افزارها و سایت‌های معتبری که از این فناوری استفاده می‌کنند نام برد؛ اینستاگرام، فیس‌بوک، اسکایپ، الوپیک، دیجی‌کالا، اسنپ و …

سلیمانی ادامه داد: «ناشناس بودن ری‌اکت باعث شده مدیران شرکت‌ها با آن آشنا نباشند و فکر کنند که استفاده از آن بسیار هزینه‌بر است. ری‌اکت در سال ۲۰۱۴ در دنیا معرفی شد و تاریخ‌چه آن از فیس‌بوک شروع شد؛ در ایران از حدود ۲ سال پیش معرفی شد و حدودا یک سال است که مطرح شده است.»

او با اشاره به مقاومت مدیران در برابر تغییر و استفاده از تکنولوژی‌های جدید، بیان کرد: «یکی از پنل‌های برنامه‌ریزی شده برای همایش ری‌اکت به مدیران اختصاص دارد که تجربیات مدیران شرکت‌های نرم‌افزاری که از ری‌اکت استفاده کردند بیان شود و در این رابطه به تبادل نظر بپردازند. مورد دیگری که برای مدیران اهمیت زیادی دارد، بحث کمبود نیروی انسانی متخصص در حوزه‌ها و تکنولوژی‌های جدید است.»

سلیمانی در رابطه با برگزاری این همایش تاکید کرد: «ظرفیت همایش ری‌اکت در اولین دوره خود حدود ۴۵۰ نفر است و هدف ما این است که ری‌اکت تنها به یک همایش ختم نشود بلکه دورهمی های منظم و احتمالا ماهیانه در همین رابطه خواهیم داشت و این همایش را در سال‌های آینده هم ادامه خواهیم داد. در این راه از تجربیات همایش‌های مشابه که در نقاط دیگر دنیا برگزار شده است هم استفاده کردیم و از طریق ارتباطات نوشتاری یا صوتی وتصویری اینترنتی مانند ایمیل و اسکایپ، برگزار کنندگان همایش‌ها در کشورهای مختلف تجربیاتشان را در اختیار ما قرار دادند و ما را راهنمایی کردند.»

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *