اخبار استارتاپی

ایجاد مرکز رشد مشترک در دانشگاه صنعتی کرمانشاه و پارک فناوری استان

تفاهم‌نامه همکاری مشترک راه‌اندازی مرکز رشد مشترک دانشگاه صنعتی و پارک علم و فناوری کرمانشاه، با هدف هم‌افزایی این دو مجموعه منعقد شد.

دکترعلی اکبر اختری رئیس دانشگاه صنعتی کرمانشاه گفت: باید دانشگاه‌ها با سرعت بیشتری به سمت کارآفرینی و تبدیل دانش به ثروت حرکت کنند.

وی تصریح کرد: از تجربیات و ساختار خوب پارک علم و فناوری کرمانشاه در ارائه خدمات به صاحبان ایده استفاده کرده و نسبت به راه‌اندازی مرکز رشد دانشگاه اقدام کرده‌ ایم.

دکتر اختری تغییر آیین‌نامه‌های ارتقا، نگاه مدیریتی دانشگاه به نقش استادان در تجاری‌سازی تحقیقات و تولید ثروت از دانش دانشگاهیان و همچنین عملکرد خوب پارک علم و فناوری استان در توسعه مدیریت فناوری را از دلایل اصلی راه‌اندازی مرکز رشد مشترک عنوان کرد.

رییس دانشگاه صنعتی کرمانشاه افزود: در برنامه هفتم باید ۳۰ درصد منابع دانشگاه توسط دانشگاه تامین شود که بخش زیادی از آن باید از محل نوآوری و پژوهش باشد که لازم است توجه بسیار جدی به حوزه تبدیل ایده و دانش به محصول داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون ۴۲ درصد فارغ‌التحصیلان دانشگاه صنعتی کرمانشاه بیمه هستند؛ یعنی اشتغال دارند، گفت: هرچند این آمارها خوب است، اما برای ما راضی‌کننده نیست و با ایجاد ساختار فناوری در دانشگاه سعی در رشد اشتغال فناورانه پایدار داریم.

دکتر معصومه خان احمدی، سرپرست پارک علم و فناوری کرمانشاه نیز با ابراز خرسندی از راه‌اندازی این مرکز رشد، گفت: نیازمند تغییر نقش دانشگاه‌ها در مسیر توسعه فناوری و تولید ثروت از دانش تولید شده در دانشگاه‌ها هستیم.

وی با بیان اینکه استادان و دانشگاهیان فراتر از الزامات قانونی، در این حوزه مسئولیت اجتماعی دارند، افزود: مشارکت اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها در تشکیل شرکت‌های فناوری و دانش‌بنیان کمرنگ است.

دکترخان احمدی تصریح کرد: از کل شرکت‌های تحت حمایت پارک علم و فناوری کرمانشاه از ابتدا تاکنون تنها ۲۰ شرکت با مدیر عاملی استادان دانشگاه‌ها بوده است که نشان می‌دهد باید دانشگاهیان به تغییر جدی نقش خود در تبدیل علم به ثروت و متعاقب آن کمک به اشتغال فارغ‌التحصیلان خود در این شرکت‌ها اقدام کنند.

سرپرست پارک علم و فناوری کرمانشاه با اشاره به اینکه راه‌اندازی مرکز رشد مشترک، تسهیل‌کننده خدمات حمایتی پارک در توانمندسازی دانشجویان و فارغ‌التحصیلان است، گفت: این امر به مباحثی مانند راه‌اندازی کسب و کار و کمک به تجاری سازی نتایج تحقیقات توسط دانشگاهیان کمک خواهد کرد.

وی به طرح‌های مشترک قابل اجرا با دانشگاه صنعتی کرمانشاه اشاره کرد و افزود: طرح توانا، استاد راهبر، حمایت از پایان‌نامه‌ها با قابلیت تجاری سازی، انجام تورهای فناورانه، کارگاه و حمایت از مسابقات علمی، بخشی از برنامه‌های مشترک قابل اجرا با دانشگاه صنعتی کرمانشاه است.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
منبع
ایسنا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *