اخبار استارتاپیاخبار کشاورزی

رویداد هفتگی کارآفرینی همفکر کرج در وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد

این جلسه با حضور احد حیدری مدیر فروش برندهای پاک و کاله و با موضوع "5 دقیقه‌ی مرگبار در کسب و کارمان" برگزار شد.

هم فکر کرج رویدادی هفتگی است که هربار در محلی متفاوت و با حضور استاید حوزه‌های کارآفرینی و مباحث استارتاپی برگزار می گردد. این رویداد که تا چند هفته دیگر جشن ۴ سالگی خود را در پیش دارد، در زمستان ۹۳ اولین جلسه خود را تشکیل داد و تاکنون بیش از ۱۰۰ رویداد برگزار کرده است. زمان جلسات دوشنبه هر هفته ساعت ۱۸ الی ۲۰ است که در ماه یکبار به صورت انگلیسی ارائه می شود. هم فکر این هفته در دانشگاه عالی امام خمینی کرج برگزار شد و در آن افراد مختلف علاقه مند به کارآفرینی شرکت کردند. روند برنامه به این صورت بود که ابتدا تک تک اعضا، معرفی مختصری از خود داشتند و زمینه‌های فعالیت خود را به اطلاع دیگران رساندند. پس از آن سخنرانی احد حیدری شروع شد که در آن به مبحث چگونگی ارائه مطالب برای جذب سرمایه گذاران پرداخته شد.

آقای احد حیدری، معروف به کاپیتان فروش که سابقه مدیریت فروش شرکت‌های بزرگی چون کاله و پاک را در کارنامه خود دارند، هم اکنون در زمینه بازاریابی و فروش به ارائه خدمات مشاوره‌ای و برگزاری کارگاه‌ها و سمینارها مشغول است و کتاب‌های مختلفی هم در این باره نوشته اند.

 در ادامه خلاصه‌ای از برخی از نکات بیان شده در جلسه را به اطلاع شما می‌رسانیم. اولین نکته درباره شروع جلسات جذب سرمایه بود. بهترین شروع مستقیما درباره “مشکل” صحبت کردن است تا سرمایه گذار را برای روش حل به فکر فرو ببرد. سپس به ارائه تنها یک یا دو سرویسی که محصول شما ارائه می کند، بپردازید. در این حین حواس خود را جمع کنید که به زبان ساده صحبت کرده و از کلمات و اصطلاحات پیچیده استفاده نکنید. نکته بعدی تمرکز بر ایجاد یک نمونه اولیه از محصول شماست. درصورتی که بتوانید از ایده خود یک محصول حتی ناقص هم تهیه کنید، خیلی از مسیر جذب سرمایه گذار را طی کرده اید. از نکات دیگری که درصورت وجود باید به آن بپردازید، اشاره به رقبایی است که در این حوزه وارد شده اند. بیان این مطلب، سرمایه گذار را برای سرمایه گذاری ترغیب می‌کند چرا که متوجه این موضوع می‌شود که عده ای دیگر هم در این حوزه سرمایه گذاری کرده اند. از نکات قابل تامل دیگری که شما باید در جلسه معرفی به سرمایه گذاران به آن اشاره کنید، ارتباطات شما با مشتریان احتمالی خود و تمایل آنان برای خرید محصول شما است. یکی دیگر از نکات ریز و در عین حال کاربردی قابل توجه در این جلسات، آن است که شما باید اعتمادتان را به ایده به سرمایه گذار نشان دهید نه اعتماد به نفستان را؛ سرمایه گذار باید بداند که شما پای ایده خود ایستاده اید و برای آن تمام وقت و انرژی خود را می‌گذارید. آخرین نکته بیان شده توسط دکتر احری در این رویداد درمورد تمام کردن جلسات با سرمایه گذاران بود. در این خصوص باید توجه داشته باشید آخر جلسه باید آنچه را که از سرمایه گذاران می خواهید به آنها به صورت صریح بیان کنید. این درخواست می‌تواند درخواست مبلغ معینی پول برای توسعه محصول و یا درخواست جلسه ای برای توضیح فنی تر همراه با اعضای دیگر تیم باشد.

پس از صحبت های جناب حیدری، زمانی برای بیان سوالات عمومی از ایشان فراهم شد و پس از آن زمانی برای صحبت افراد شرکت کننده با همدیگر و همچنین گرفتن مشاوره خصوصی تر از ایشان فراهم آمد.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *