اخبار استارتاپی

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری از ناحیه مرکز نوآوری شریف بازدید کرد

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری، به ناحیه نوآوری شریف رفت و با تعدادی از فناوران و استارتاپی‌ها که در این محدوده حضور دارند، به گفت‌وگو نشست.

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری به ناحیه نوآوری شریف رفت. وی با حضور در چند واحد فناور مستقر در این ناحیه پیرامون دانشگاه صنعتی شریف، با جدیدترین دستاوردهای نوآورانه فعالان استارتاپی و دانش بنیان مستقر در این محدوده نوآور آشنا شد.

 این بازدید فرصتی به ارمغان آورد تا فعالان استارتاپی که عمدتاً از تحصیل‌کردگان جوان بودند، از توانمندی‌ها و نیازهایشان با معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری بگویند.

نخستین مقصد ستاری، شرکت تجارت همراه روناش بود. یک استارتاپ فعال در حوزه ارائه خدمات بر پایه اینترنت و تلفن‌های همراه که بنیان‌گذارانش از فارغ‌التحصیلان رشته‌های فنی و مهندسی هستند و استارتاپ خود را نزدیک دانشگاه صنعتی شریف به راه‌انداختند.

این استارتاپ خدماتی، راه خود را در یک کسب و کار مبتنی بر فناوری اطلاعات و ارتباطات آغاز کرده است. تجارت همراه روناش ۲۷ نفر از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی و جوانان خلاق را به‌کار گمارده و توانسته است با بیش از ۶هزار برنامه‌نویس، ۷۵هزار اپلیکیشن مبتنی بر دستگاه‌های همراه را با بیش از ۸۰۰میلیون نصب و ۳۰ میلیون کاربر فعال توسعه دهد.

بازدید از چند ایده نو

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری همچنین با حضور در پژوهشکده فناوری‌های راهبردی شهید رضایی، از چند واحد فناور مستقر در این پژوهشکده دیدن کرد و با ایده‌پردازان و فناوران مستقر در این پژوهشکده به گفت‌وگو نشست.

اندیشه‌گستر مبین طرح‎های خلاقانه‌ای را در عملگرهای نفت و گاز پیش برده و در طول مدت فعالیتش، ۵ محصول مرتبط با حوزه نفت و گاز را به صنعت ارائه کرده است. همچنین فناوران شرکت پیشران الکتریک نسل جدید الکتروموتور‌های ایران‌ساخت را معرفی کردند. بنیان‌گذاران این واحد فناور، از تولید الکتروموتورهای ۷۰ کیلوواتی که ایران را در جمع ۹ کشور صاحب دانش فنی این محصول قرار می‌دهد گفتند.

همافن سامانه، یکی دیگر از شرکت‌های فناور مستقر در این پژوهشکده، توانسته است پهپادهای گوناگون با اهدافی مانند نقشه‌برداری، تاکتیکی و عمودپرواز را وارد مرحله تولید تجاری کرده است. پرینترهای سه‌بعدی صنعتی با دقت ۵۰میکرومتر با بومی‌سازی و تولید قطعات ساخت داخل، محصول دیگری بود که در این پژوهشکده تولید و در آستانه ورود به بازار تجاری است.

یکی دیگر از شرکت‌های فناور مستقر در پژوهشکده فناوری‌های راهبردی شهید رضایی، در راه ساخت و تجاری‌سازی ربات‌های زیر دریایی  قدم گذاشته است؛ ربات‌هایی که با توانایی فعالیت در اعماق ۳۰۰متر با قابلیت حمل بار تا ۴۰ کیلوگرم می‌تواند دسترسی به مکان‌های غیرقابل دسترسی برای غواصان و بازرسی در شب را ممکن کند؛ این درحالی است که یک شرکت مستقر در این پژوهشکده طرحی را برای یکپارچه‌سازی توسعه ربات‌ در پیام‌رسان‌ها دنبال می‌کند.

دستیار هوشمند سلامت روان، ساخت واحدهای بازیافت توسط یک شرکت فعال در مواد و ساخت پیشرفته از دیگر ظرفیت‌های فناورانه و نوآورانه‌ای بود که در این پزوهشکده راه تجاری‌سازی و ارزش‌آفرینی را ادامه می‌دهد.

یک زیست‌بوم مساعد برای دانشگاهیان و افراد خلاق و ایده‌پرداز، با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و دانشگاه صنعتی شریف شکل گرفته است. محدوده‌ای که از آن تحت عنوان ناحیه نوآوری شریف یاد می‌شود. این محیط موجب شده است بیش از ۴۰۰ شرکت دانش بنیان و فناور در قلب پایتخت، در کنار یکی از قطب‌های تولید دانش کشور به رشد و ارزش‌آفرینی برسد.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
منبع
بنیاد ملی نخبگان
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *