اخبار استارتاپی

حمایت دولت از شرکت های فعال در پارک‌های علم و فناوری دیجیتال

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: مدیران با شرکت های فناوری اطلاعات در خصوص واگذاری فضا و تجهیزات همراهی کنند.

محمد جواد آذری جهرمی صبح دوشنبه در مراسم افتتاح اولین پارک فناوری توسعه اقتصاد دیجیتال در مشهد اظهارکرد: طی سال‌های گذشته با استفاده از پول نفت شبکه حمل و نقل در کشور شکل گرفت ولی هیچگاه نتوانستیم خدمت مناسب را به مردم ارائه دهیم.

وی افزود: در همین شرایط یک شرکت خصوصی با تکیه بر فناوری اطلاعات و خلاقیت بدون داشتن یک ماشین همه موانع حمل و نقل را حل می‌کند.

وزیر ارتباطات گفت: امروز تمام شهرهای کشور به نسل سوم و چهارم اینترنت مجهز هستند و ۷۵ میلیون کاربر داریم که ظرفیت بزرگی است. امروز ۲۵۰ هزار اپلیکیشن ایرانی داریم و خراسان نقش خوبی در این حوزه داشته و برای رشد کسب و کارها مناسب است.

وی بیان کرد: وظیفه دولت در این حوزه اجرا نیست و باید نقش قانون گذار و تسهیل گر داشته باشد و ما تلاش می کنیم این مهم را در وزارت ارتباطات به انجام رسانیم.

وزیر ارتباطات خاطرنشان کرد: تاکنون ۴ هزار میلیارد تومان درآمد به خزانه واریز کردیم و تنها هزار میلیارد تومان آن به وزارت ارتباطات بازگشته و با این پول باید زیرساخت ها را توسعه دهیم و صنعت فضایی را نیز به پیش ببریم.

جهرمی ادامه داد: خواسته جوانان از ما رفع موانع و قرار دادن امکانات در ابتدای کار است و در این راستا تصمیم گرفتیم فضاهای مازاد در وزارت ارتباطات را تجهیز ودر اختیار شرکت های جدید قرار دهیم.

وی تاکید کرد: در این راستا مجوز خوبی نیز برای استفاده از معافیت شرکت های علم و فناوری از مالیات گرفته ایم. برای اجرای این کار ۲ مدیر را در خراسان رضوی عزل کردم؛ زیرا فکر می کردند این فضاها ارث پدری آنهاست و اگر مدیری در هرجای کشور مقاومت کند تغییر خواهد کرد.

وزیر ارتباطات گفت: نگاه سنتی و فئودالی که اگر مدیری املاک بیشتر داشته باشد قوی تر است را قبول نداریم و دیدگاه واگذاری فضاها به بخش خصوصی را با قوت ادامه می‌دهیم.

جهرمی با اشاره به فعالیت پارک های علم و فناوری دیجیتال در کشور گفت: شرکت‌هایی با سرمایه اولیه ۳۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان به این پارک ها وارد شده و حمایت لازم از آنها تارسیدن به سرمایه ۵ میلیارد تومانی ادامه خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: دسترسی به این پارک ها برای همه شرکت های دارای شرایط ممکن خواهد بود و هر شرکتی که مرتبط با مدیران وزارت ارتباط باشد حق حضور در این مراکز را نخواهد داشت.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
منبع
مهر
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *