اخبار استارتاپی

مشکلات ویژه‌ هر استان در ارتباط با فعالیت شرکت های دانش بنیان

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور با بیان این‌که ۴ هزار و ۱۰۰ شرکت دانش بنیان در سطح کشور فعال هستند، گفت: هر استانی دارای مشکلات منطقه‌ای ویژه‌ای در ارتباط با فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان است که این دغدغه‌ها باید رفع شود.

لیمو HR

سورنا ستاری امروز در حاشیه بازدید از شرکت‌های دانش بنیان مستقر در شهرک شکوهیه قم و رونمایی از محصولات فناورانه شرکت‌های پارک علم و فناوری استان و در جمع خبرنگاران با تاکید بر حمایت از این شرکت‌ها عنوان کرد: شرکت‌های دانش بنیان تلاشی ارزنده از سوی جوانان در محیط کسب و کار جدید است.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور افزود: ۴ هزار و ۱۰۰ شرکت دانش بنیان در سطح کشور فعال است که با وجود عدم همکاری‌ها به فعالیت ادامه داده‌ اند.

وی اظهار کرد: تأسیس شرکت‌های دانش بنیان رویکردی مهم از طرف جوانان است که به تازگی شروع شده و با سرمایه گذاری‌های لازم نسل جدیدی از کارآفرینان به اقتصاد ما تزریق می‌شوند تا مسیر رشد و شکوفایی را برای آینده کشور رقم بزنند.

ستاری خاطرنشان کرد: حمایت‌های زیادی از شرکت‌های دانش بنیان در سطح کشور انجام می‌شود که در این ارتباط ۱۴۰ نوع خدمت حمایتی از شرکت‌های دانش بنیان داریم تا یک اکوسیستم و فرآیندی جدید توسعه پیدا کند.

وی تصریح کرد: فروش شرکت‌های دانش بنیان در سال گذشته بالغ بر ۶۰ هزار میلیارد تومان بوده است و امسال برآورد می‌شود این میزان به چند برابر برسد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: جوانانی که به سمت تأسیس این نوع شرکت‌ها می‌روند، یک تغییر مهم ایجاد کرده‌ اند ما نیز نگاهی ویژه به آنها داریم که صنعت سنتی تفاوت دارد.

وی بیان کرد: مشکلات شرکت‌های دانش بنیان از سوی فعالان مطرح می‌شود و تمهیداتی ویژه در رفع این مشکلات اتخاذ شده است و سال گذشته بحث‌های مالیاتی و بیمه آنها از طریق کانال مستقلی پیگیری شد.

ستاری عنوان کرد: در فعالیت شرکت‌های دانش بنیان با جوان‌هایی مواجه هستیم که در این کارزار مشکلات اقتصادی به معنای واقعی می‌جنگند، ما نیز باید توانمندی‌های آنها را باور کنیم.

وی اظهار کرد: در استان قم ۸۰ هزار دانشجو مشغول تحصیل هستند و این جدا از ظرفیت موجود در حوزه‌های علمیه است؛ این ظرفیت مهم در توسعه اقتصاد دانش بنیان بسیار اثر گذار است.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور بیان کرد: هر استانی دارای مشکلات منطقه‌ای ویژه‌ای در ارتباط با فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان است که این دغدغه‌ها باید رفع شود.

وی متذکر شد: این فرهنگ عمومی در استان قم باید حاکم شود که به جوانان اهمیت بدهیم و بر روی توانمندی‌های آنها سرمایه گذاری کنیم.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
منبع
ایسنا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *