ایده های استارتاپی

۱۰ استارتاپ برتری که صنعت تبلیغات را متحول خواهند ساخت

برترین استارتاپ های حوزه تبلیغات در سال 2019 را بهتر بشناسیم.

با اوج گرفتن عصر دیجیتال و بالا رفتن انتظار سفارشی سازی از جانب نسل های جوان تر، صنعت تبلیغات مطمئناً در سال های آینده تغییرات بسیار زیادی خواهد کرد. پلتفرم ها و رسانه های جدید نیازمند خلاق ترین استارتاپ های حوزه تبلیغات هستند تا ضروری ترین تغییرات را برای آنها ایجاد کنند. فقط خلاق ترین شرکت ها می توانند جایی برای خود در جهان تبلیغات مدرن باز کنند. در ادامه ۱۰ استارتاپ در این حوزه معرفی می شوند که در سال ۲۰۱۹ باید حواسمان به آنها باشد.

  • AdLyft

AdLyft logoAdLyft ادعای بزرگی می‌کند ‌«تبلیغات ورشکسته است». البته هر کسی که مشکلات روبه رشد صنعت فن‌آوری تبلیغات را حس کرده باشد، با این ادعا موافق است. خوشبختانه AdLyft این وضعیت را با شیوه‌های انقلابی و کاربر‌پسند، درست می‌کند. تبلیغات با وجود این شرکت، واقعیتی کمتر مزاحم در زندگی کاربران هدف بوده و درعوض اوقاتی سرگرم‌کننده و رضایت‌بخش از تعامل با برندها برایشان به ارمغان می‌آورد. AdLyft با تبلیغات تعاملی، که مثلاً از کاربران می‌خواهد با محصول موردنظر عکس بگیرند، یا با یک آهنگ برقصند، و غیره، مشارکت مصرف‌کنندگان را برمی‌انگیزد. این شرکت با ایجاد انگیزه در کاربران، تبلیغات را برای آنها سودمند‌تر، وکسب درآمد را برای برندها آسان‌تر می‌کند.

AdLyft کاری را انجام داده که بسیاری غیرممکن می‌پندارند؛ آنها تبلیغات را تبدیل به تفریح و سرگرمی کرده‌اند.

  • Feception

Faception logo

این یکی هم در نوع خود جالب و هم به نوعی ترسناک است. Feception یک نرم افزار ترسیم نیم رخ شخصیت چهره‌ای است که می‌تواند در صنعت تبلیغات و فراتر از آن به کار رود. آنها از طبقه‌بندی‌های اختصاصی بهره می‌برند تا کاربران را از طریق تحلیل صورتشان براساس ویژگی‌‌های شخصیتی دسته‌بندی کنند. مثلاً شاید کسی را در دسته‌ی برون‌گرای باهوش قرار دهند.

آنها ادعا می‌کنند در خارج از حوزه‌ی تبلیغات هم می‌توانند مجرمان و تروریست‌ها را به‌منظور دستگیری زودهنگام آنها شناسایی کنند.

  • Appodeal

Appodeal logo

در زمانه‌ای که همه سرشان در گوشی‌های همراهشان است، تمام هدف Appodeal «واسطه‌ی تبلیغات هوشمندانه» و «کسب‌درآمد از تبلیغات هوشمندانه» است. آنچه آنها را متمایز می‌کند، هدف آنها برای محافظت از ناشران است، درحالی‌که بسیاری از شرکت‌های تبلیغ موبایلی، عمدتاً در خدمت آگهی‌دهندگان خود هستند.

آنها مشارکتی یک ساعته و پرداخت فوری را پیشنهاد می‌کنند، جهشی بزرگ و فراتر از زمان ۶۰ روزه‌ای که اکثر شرکت‌های فن‌آوری تبلیغات موبایلی برای پرداخت صبر می‌کنند. آنها به تحلیل و تطبیق هم کمک کرده و می‌گویند کدام نوع از کاربران، درآمد بیشتری نصیب ناشران خواهند نمود. امنیت و حمایتی که آنها به ناشران عرضه می‌کنند، درکنار پرداختی‌های فوری، ضروری‌ترین تغییر در حوزه‌ی تبلیغات موبایل است.

  • HandStack

Handstack logo

پیام کوتاه، قابلیت بسیار زیادی برای تبلیغات دارد، اما درحال‌حاضر هنوز توسعه‌نیافته است. با علم به اینکه زمان زیادی را به گوشی‌هایمان نگاه می‌کنیم، به‌خصوص به پیام‌های کوتاه، عاقلانه است که این فن‌آوری را به روشی برای تبلیغات تبدیل کنیم که اسپم نبوده و مردم را به باز کردن پیامک‌هایشان ترغیب کند. شما به شیوه‌ای برای پاسخ‌دهی هم نیاز دارید. HandStock با خدمات ایمیل خود، تبلیغات پیامکی را آسان‌تر کرده است. آنها به شما اجازه می‌دهند پاسخ‌هایتان را طبق کلیدواژه‌ها گروه‌بندی کرده و هم‌زمان به ده‌ها هزار پیامک پاسخ دهید.

Tinysponsor logo

دقیقاً همان‌طور که Twitch به یک غول رسانه‌ای از لحاظ بازدید تبدیل شد، پلت‌فرم‌های ویدیویی دیگر مثل یوتیوب هم شدند. طبق آمار Tinysponsor، هر دقیقه ۳۰۰ ساعت ویدیوی یوتیوب بارگذاری می‌شود. آنها با اتخاذ «رویکردی برنامه‌ای به حمایت مالی در سطح خُرد»، هم به تولیدکنندگان محتوا و هم به پخش‌کنندگان کمک کرده‌اند. به‌خصوص در حوزه‌ی ورزش الکترونیک و گروه‌های تولید محتوا، این خدمات بسیار مورد استقبال قرار گرفته و بسیاری از مسائلی را حل خواهد کرد که حامیان مالی متعهد با آن مواجهند.

البته Tinysponsor تنها محدود به تولیدکنندگان محتوای بازی‌ نیست، بلکه به هر کسی که روی انواع پلت‌فرم‌های رسانه‌ی ویدیویی تأثیرگذار است، مربوط می‌شود. آنها به ناشران اجازه می‌دهند برندهایشان را در مقابل دیدگان کاربران درستی قرار دهند که بهترین تولیدکنندگان آنها را هدف گرفته‌اند. آنها حتی بخشی از سرمایه را به‌عنوان وجه‌الضمان پیش خود نگه می‌دارند تا طرفین صداقتشان را حفظ کنند. بدین‌ترتیب همه برنده می‌شوند.

  • Ader

Ader logo

آمار غول‌آسای تعداد بازدیدهای Twitch را در نظر بگیرید ‌۱۴۰.۱ میلیون بازدید جهانی در عرض یک ماه! Ader روی این بازدید عظیم سرمایه گذاری می‌کند، و به پخش‌کنندگان هم کمک می‌کند روی آن سرمایه گذاری کنند. Ader برندها را به پخش‌کنندگان وصل می‌کند تا برندها شناخته شده و محتوایشان به میلیون‌ها بیننده عرضه شود، و از سوی دیگر به پخش‌کنندگان پول می‌دهد تا اطلاعات را به مخاطبانی که جمع کرده‌اند ارائه دهند.

Ader  در آستانه‌ی شکوفایی اما نوپاست که با رسمیت دادن به ورزش‌های الکترونیک و تولید محتوا به‌عنوان شغل‌هایی که با برقراری ارتباط میان پخش‌کنندگان و برندهایی که پول می‌دهند، درآمدزایی می‌کنند، به شرکتی تبدیل شده که معادلات آینده‌ی بازی‌سازی، رسانه، و فریلنس (کار آزاد) را برهم خواهد زد.

Verticly logo

Verticly شکاف میان تبلیغات آفلاین و آنلاین را با پویش‌های بازاریابی مؤثرتر پر می‌کند. آنها از فن‌آوری‌ای موسوم به «V‌ID» جهت ردیابی افراد، مثلاً مسیر آنها برای خرید ‌ شامل نقاط تماس بازاریابی‌ استفاده کرده، و این داده‌ها را یکپارچه می‌کنند تا شما بتوانید برای مشتریان موجود به نحو مؤثری دوباره بازاریابی کنید.

آنها با تکمیل پویش‌های قبلی خود به حمایت از برندها در جهان فیزیکی کمک می‌کنند. با کمک آنها، هدف‌گیری مؤثرتر به افزایش مشارکت و ارزش طول عمر مشتری می‌انجامد.

  • Crystal Hawk Technologies

Crystal Hawk Technologies logo

تکنولوژی کریستال هاوک هنوز دنیای تبلیغات را زیرورو نکرده است. آنها فعلاً مردی کوچک با اطلاعاتی اندک برای ارائه هستند.

پس چرا آنها را معرفی می‌کنیم؟ آنها تصمیم دارند SaaS، موبایل، و صنعت تبلیغات را ترکیب کنند. به‌علاوه، از یک برنامه‌ی کدنویسی قدیمی به نام «فن‌آوری خالص» دست کشیده‌ و فراتر رفته‌اند. ما هنوز چیز زیادی در این‌باره نمی‌دانیم، اما این یک تلاقی کنجکاوی‌برانگیز است که توجه ما را به خود جلب کرده. البته هیچ تضمینی وجود ندارد، اما اگر آنها در حدی که ما امیدواریم رشد کنند، می‌خواهیم شما اولین کسی باشید که خبردار می‌شود. به‌هرحال، تحول‌آفرینی بیش از هر چیز درباره‌ی قابلیت تغییر است. به زودی خواهیم فهمید، پس گوش به زنگ باشید!

MetaData logo

آیا تا به حال در مقام بازاریاب، توانسته‌اید یک مشتری بالقوه را جذب کرده و فکر کنید، «وای! آنها خیلی جورند! کاش می‌توانستم افراد بیشتری مثل اینها پیدا کنم!»؟ MetaData این کار را انجام می‌دهد. ثبت‌نام‌های داخلی شما به جذب مشتری بالقوه خودکار تبدیل می‌شوند چون تبلیغاتتان مخاطبان مشابهی را هدف می‌گیرند. این بهینه‌سازیِ تحول‌آفرین است.

AdCoin logo

AdCoin از microtransactionهای غیرنقدی استفاده کرده و به ناشرین اجازه می‌دهد به شیوه‌ای از محتوای خود درآمدزایی کنند که نیازی به داده‌های شخصی ندارد، معتبر و قابل اندازه‌گیری است، و هیچ هزینه‌ای از کاربران نهایی نمی‌گیرد.

آنها ادعا می‌کنند ۵۴% از کاربران پول محتوا را نخواهند داد، اما با AdCoin دیگر مجبور نیستند اصلاً پولی بدهند. ناشران می‌توانند پول دربیاورند، تبلیغات‌چی‌ها برند موردنظرشان را می‌شناسانند، و مشتریان بهترین محتوا را می‌گیرند بدون اینکه مجبور به پرداخت حتی یک ریال باشند. این واقعاً یک فن‌آوری انقلابی تبلیغات است که مسئله‌ای دیرپا را برای ناشران حل می‌کند.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۱ Average: ۵]
منبع
disruptordaily
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *